Permalänk
Avstängd

klocka intel 64??

snart kommer min nya dator!!!

en intel pentium 4 660 3,6 ghz 64 bitars

med ddr2 1024 minnen

600 gb sata

och ett x800xl

kan man överklocka processorn med bara luft???

Visa signatur

/p4 550 3.4 ghz HT/ x800xt 1100@555 mhz/ samsung 1 gb pc4200 533 mhz/ 300 gb hårddisk/ 340 watt nätagg/ aquamark3 67.187/ 3dmark05 6058/

Permalänk
Medlem

Re: klocka intel 64??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LOtuz@p43.4
snart kommer min nya dator!!!

en intel pentium 4 660 3,6 ghz 64 bitars

med ddr2 1024 minnen

600 gb sata

och ett x800xl

kan man överklocka processorn med bara luft???

Det borde nog gå, varför inte liksom.
DU kanske inte kan klocka så mkt , men lite kanske ..vet inte hur det är att klocka intel rent allmänt för jag är amd fan

Permalänk

Det är inte så många som kunnat testa om de går bra att klocka med luftkylning. Beror ju på hur varma dom blir. Som tex A64 winchester klockar ju bra på luft för att dom e relativt svala.

Pfister en offtopic fråga. Hur kan du köra 1,5gb minne i Dualchannel?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

Mitt GeForce 4 4600 Ti 128mb blev "över klockad" bara när jag hade höjt engine + 20mhz. original luft kylning :/

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
Det är inte så många som kunnat testa om de går bra att klocka med luftkylning. Beror ju på hur varma dom blir. Som tex A64 winchester klockar ju bra på luft för att dom e relativt svala.

Pfister en offtopic fråga. Hur kan du köra 1,5gb minne i Dualchannel?

512+256 512+256 kanske

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden INTEL???
Ska du spela var det ett väldigt dumt val

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke18
Varför i hela friden INTEL???
Ska du spela var det ett väldigt dumt val

starta inte någon Intel Vs AMD krig nu

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en märkesdator du beställt.
De går inte att överklocka pga moderkortet, sådana funktioner finns ej i BIOS.
Du behöver dock inte överklocka den burken, rätt rejäl endå

macke18: Hört talas om ordspråket "att tiga är guld" ?

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Avstängd

mmm håller med macke18 faktiskt,Har ju både AMD och Intel dessvärre.Men det beror ju på vad han ska ha datorn till självklart

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen har han redan köpt datorn.
Helt onödigt att starta dessa typer av diskussioner i en tråd som denna!

Försök att svara på hans ursprungliga fråga istället.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Avstängd

jo tack för alla svaren!! å nej det e ingen märkes dator!! som tyo dell,compaq!! sitter på en sån just nu!!

Visa signatur

/p4 550 3.4 ghz HT/ x800xt 1100@555 mhz/ samsung 1 gb pc4200 533 mhz/ 300 gb hårddisk/ 340 watt nätagg/ aquamark3 67.187/ 3dmark05 6058/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LOtuz@p43.4
jo tack för alla svaren!! å nej det e ingen märkes dator!! som tyo dell,compaq!! sitter på en sån just nu!!

Vilket moderkort har du?

Du borde kunna komma upp i 4Ghz med orginalkylning tycker jag, bara att testa dig fram, när du uppnått en stabil överklockning ska du köra Prime95 och hålla koll på temperaturen för att se hur varm den blir innan du eventuellt kan fortsätta överklocka den.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
512+256 512+256 kanske

ok

Men funkar det bra?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
ok

Men funkar det bra?

varför skulle det inte funka bra

Permalänk

Finns ju många moderkort som inte alls trivs med 4st stickor, fastän det e likadana minnen. Lite väl offtopic nu tycker jag

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

Klocka på bara.
Kör en 560 j med luft, inga problem i att komma över 4 Ghz.
Har ett 850 xt som klarar 599/610 med orginal fläkten(org=520/540).
Bytte dock den orginala cpu fläkten denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=35294

Helt okej fläkt som sänkte 10 grader på cpu.

Mvh SweSA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke18
Varför i hela friden INTEL???
Ska du spela var det ett väldigt dumt val

Jaha, ett Intel-system går det alltså inte att spela spel på.

LOtuz@p43.4
Grattis till ett bra val av dator. 4GHz på luft, lätt.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
om du var seriös så tycker jag synd om dig

Säger en person som känner sig nödgad att svara på något sådant. Ja. Jag var seriös, dock kanske jag överdrev lite men innebörden av vad jag sa var seriöst i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Klagar på AMDnördar men är en intelnörd själv

Antar att du sitter vid pappas dator som han "hyr" från jobbet, kvinnoförtryck i sign habla habla...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

okej mikerrer! det sitter ett intel 925 ix i den tror jag!

tack för alla bra svar!!

Visa signatur

/p4 550 3.4 ghz HT/ x800xt 1100@555 mhz/ samsung 1 gb pc4200 533 mhz/ 300 gb hårddisk/ 340 watt nätagg/ aquamark3 67.187/ 3dmark05 6058/

Permalänk

varför antar alla att när man köper en dator kommer man bara spela på den!? en 3.6ghz intel 64bitars räcker gott o väl till spel dessutom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerfors_power
Säger en person som känner sig nödgad att svara på något sådant. Ja. Jag var seriös, dock kanske jag överdrev lite men innebörden av vad jag sa var seriöst i alla fall.

isåfall tycker jag att du ska bli torterad och kokad
man blir lite irriterad när "folk" säger att alla som köper saker av ett visst märke ska torteras

är inte detta hets mot folkgrupp föresten, du säger att du vill koka en minoritet (intel har störst marknadsandelar pågrund av alla onoffpaket)

edit: att inläggen blev bortsopade kanske säger lite om att dina åsiker var lite väl extrema

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LOtuz@p43.4
okej mikerrer! det sitter ett intel 925 ix i den tror jag!

tack för alla bra svar!!

Tja, ett vettigt val, av chipset, men det för oss inte närmare frågan det gäller, vilket moderkort har du? Jaja, jag ska inte vara elak, titta på moderkortet, oftast på "vanliga" moderkort står det model och även tillverkare med vit text, nu har du då ett ganska nytt moderkort, och på senare tid har man gått o gjort saker "snyggare" osv, så det är möjligt det har en annan färg, men texten brukar vara minst cm'n bred/hög... När vi vet mer vad det är för nånting, kan vi hjälpa dig bättre :- )

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till topic och framförallt netiketten

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga hur bra en processor går att klocka. Du måste helt enkelt prova dig fram. Vissa klockar bra och vissa klockar dåligt.

Sorry for OT men är faktiskt 660:an 64-bit? Trodde den var precis samma som 500 serien men att den har 2mb cache.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ufo777
Omöjligt att säga hur bra en processor går att klocka. Du måste helt enkelt prova dig fram. Vissa klockar bra och vissa klockar dåligt.

Sorry for OT men är faktiskt 660:an 64-bit? Trodde den var precis samma som 500 serien men att den har 2mb cache.

Jodå den är 64-bit.
Skulle kunna dra upp massa anledningar till att ta AMD istället men nu ska vi inte starta nåt nytt AMD Intel krig, varenda i intel forumet är en sån...

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

lotus... kolla min dator då... hehe (smile)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB