Vad ska jag göra? PSP kvartal 3!

Permalänk
Inaktiv

Jag orkade inte vänta så jag köpte direkt från www.gametronics.se

Kostade 3200 pix (PSP+ NFSU Rivals + Crystal Sleeve "skydd för PSPn") inkl frakt.

Vore dock kul om nån hittar en sajt som säljer spelen billigt och kan dra hem dessa säkert utan moms *evil grin*

Eller ännu coolare: I ett flertal action filmer så glider alltid datornerden runt med en "väst" där laptopen ligger i en ficka på bröstet och mobilen på axeln. Typ Black Hawk väst nästan. Vore ju ballhetsfaktor 1000 om det finns liknande för PSPn hehe! Look at me im a geek!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Eller ännu coolare: I ett flertal action filmer så glider alltid datornerden runt med en "väst" där laptopen ligger i en ficka på bröstet och mobilen på axeln. Typ Black Hawk väst nästan. Vore ju ballhetsfaktor 1000 om det finns liknande för PSPn hehe! Look at me im a geek!

Hahhaa, själv har man lite funderingar på hur man ska göra nu på sommaren.
Hittils har man kunnat ha den i innerficka på jackan (när den används som mp3 spelare). Men nu när det blir varmt och det är shorts o t-shirt som gäller så blir det lite svårare att göra av klumpen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Hahhaa, själv har man lite funderingar på hur man ska göra nu på sommaren.
Hittils har man kunnat ha den i innerficka på jackan (när den används som mp3 spelare). Men nu när det blir varmt och det är shorts o t-shirt som gäller så blir det lite svårare att göra av klumpen.

Jag körde med axelväska ett tag. Använde ett smärre modefierat fack för mobiltelefon för att få plats med DS:en. Körde även då med laptopen i väskan och handatorn/telefonen i bälteshölster. Fungerade prima. Sålänge du har fodral för din PSP eller ett skapligt skärmskydd så torde det fungera finemang.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Frågan är om det är ren otur eller om det är vanligare att åka på tull från Liksang än VPG, jag törs då inte beställa därifrån igen.

Det beror på vilket fraktsätt du valde? Jag har nog lagt 10 beställningar hos dem och åkt på tull 1 gång - när jag valde att få hem grejorna via kurirpost (UPS i detta fall).

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Precis.

Måste bara kolla, men visst valde du det fraktsätt som är inställt från början när du checkade ut? Så du inte valde det dyrare sättet, menar jag.

Jag använde det fraktsätt som var inställt från början ja, inte det dyrare.

Permalänk
Medlem

Blir nog DVD Box Office... Fraktfritt också. 2200 för spel och value pack. Rätt schysst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
25% på totalpriset inkl. frakt är tullavgiften.

Nja, lite fel.

Momsen som läggs till är 25% på de flesta varor, men sedan kan det tillkomma en tullavgift på 0-20% sedan om man beställer från USA så har vissa varor upp till 5% "moms" av någon speciell anledning. Sedan om man har riktigt otur så kan budfirman som skickar varan ta en extra avgift för att de fick tulla den. Frakten brukar räknas in i momsen också.

Så en liten sammanställning:
25% Moms
0-20% Tullavgift
0-5% USA Avgift (Vissa varor)
Evetuell avgift av budfirman

Tullens sidor:
Handla via Internet
Tullens egen kostnads kalkylator
PDF Med mer information

---

Nu har jag själv handlat en 6-7 ggr på internet från främst Kanada och har aldrig råkat ut för tull och då har både brev och paket har skickats. Vissa av dem har haft GIFT ikryssat och andra inte.

Från till exempel VG+ så kryssade de i GIFT, men skrev även ner värdet till 200 kronor och skrev att innehåller var en bok vilket leder till att momsen bara är 6% (Eftersom de skrev att värdet var under 200 kronor hade den ändå inte behövts förtullas).

Permalänk
Medlem

www.videogamesplus.com
Där köpte jag bland annat resident evil 4. Tjejen köpte bland annat baten kaitos. Dom skickar alltid grejerna som gift

tips btw...Köp alltid med canadian, det är billigast just nu iafall.

Permalänk

kan inte klaga på liksang och ups mitt paket kommer imorrn innan 12 och den skickade på kvällen på tisdagen så förhoppningsvis slipper jag tull,
i paketet ligger en psp , ridge racer, metal gear acid och en aerocase

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk

Till er alla som får grejerna via UPS så kan jag ge er en glädjande nyhet
UPS har en egen avdelning för hantering av tull/moms.
Så några månader efter ni fått erat paket kommer en till faktura från UPS på det beloppet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Nja, lite fel.

Momsen som läggs till är 25% på de flesta varor, men sedan kan det tillkomma en tullavgift på 0-20% sedan om man beställer från USA så har vissa varor upp till 5% "moms" av någon speciell anledning. Sedan om man har riktigt otur så kan budfirman som skickar varan ta en extra avgift för att de fick tulla den. Frakten brukar räknas in i momsen också.

Så en liten sammanställning:
25% Moms
0-20% Tullavgift
0-5% USA Avgift (Vissa varor)
Evetuell avgift av budfirman

Tullens sidor:
Handla via Internet
Tullens egen kostnads kalkylator
PDF Med mer information

---

Nu har jag själv handlat en 6-7 ggr på internet från främst Kanada och har aldrig råkat ut för tull och då har både brev och paket har skickats. Vissa av dem har haft GIFT ikryssat och andra inte.

Från till exempel VG+ så kryssade de i GIFT, men skrev även ner värdet till 200 kronor och skrev att innehåller var en bok vilket leder till att momsen bara är 6% (Eftersom de skrev att värdet var under 200 kronor hade den ändå inte behövts förtullas).

Det är olika tull avgifter beroende på vad det är för nått, flesta varor så som tex elektronik är det 25%, böcker och dylikt är det 6%.
Handlar man utanför eu så kan man åka på tull.

http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

haha privat import. vad kostar det för företag då? jag har ett företag jag kan köpa in via om det e billigare. som dessutom har med datorer o spel att göra ^^

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Verkar vara 25% för företag också.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon som köpt från dvdboxoffice.com? Dom ser direkt lovande ut måste jag säga. Fri frakt, och ruggigt billigt. Så skickar dom som gift också. 2250 för PSP value pack och ett spel. Som sagt, mycket lovande.

Visa signatur
Permalänk

Många som gjort, maila bara och kolla så den finns i lager - de har tyvärr ingen indikation för det på sidan.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Någon som köpt från dvdboxoffice.com? Dom ser direkt lovande ut måste jag säga. Fri frakt, och ruggigt billigt. Så skickar dom som gift också. 2250 för PSP value pack och ett spel. Som sagt, mycket lovande.

jag har beställt ett spel och ett skydd till skärmen därifrån, leveranstiden var 7 dagar på båda

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det är olika tull avgifter beroende på vad det är för nått, flesta varor så som tex elektronik är det 25%, böcker och dylikt är det 6%.
Handlar man utanför eu så kan man åka på tull.

http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

Jo visst är det olika (25%, 12% och 6%), men inte tullavgifter utan MOMS. Tullavgiften är en annan avgift som varierar från 0-20%.

Permalänk

ÄNTLIGEN!! idag kommer min psp, innan 12 sa dom när jag ringde. bilder kommer om nån vill se !

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Hur är Metal Gear Acid? Har hört att det liknar Advance Wars i sättet. Att det är "turns", om ni fattar. Stämmer det? Ridge racer smeker för övrigt. Lirade det på TV-spelsbörsen idag, fy fan va fint det var.

Visa signatur
Permalänk

mmm mga är turbaserat men jag tycker det e riktigt bra, ridge racer e riktigt fint lite sega kontroller ibland men det e bra

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Liksang har som policy att INTE skicka paketen som GIFT. De gånger jag har köpt ifrån Lik-Sang så har jag alltid kört med Global Priority och sluppit tullen. I regel så går paketen alltid igenom tullen ifall man använder någon budfirma som tex DHL. Förövrigt så är PSP en sexig liten sak, men när jag skall sitta och spela ute så använder jag fortfarande min GBA. Både DS och PSP är för klumpiga att ha med sig överallt och det finns endast mediokra titlar till båda systemen. PSP har den fördel att du kan ha den som MP3spelare samt för att titta på Video. Mitt råd är att vänta tills det kommer några bättre titlar för att sedan välja vilket system man skall köra på. Såvida du inte tycker om snygga bilspel, Sportspel och värdelösa HacknSlash RPG så gör du bäst att avvakta.

Jo det var innan dom blev "seriösa", innan så stod det "microwave spare parts" på paketet min kompis fick från dom :), vilket det självklart inte var. Ingen tull på den tiden.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Acid är väl turbaserat med kort eller hur det var.

Permalänk

man använder kort för att röra sig och utföraolika grejer ja

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Fick wipeout pure idag till mitt PSP och det rekommenderas varmt. Mycket snyggt och mycket beroende framkallande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barracuda_87
ÄNTLIGEN!! idag kommer min psp, innan 12 sa dom när jag ringde. bilder kommer om nån vill se !

Från vilka köpte du? Moms+tull? Hur mycket? Vad betalade du för paketet exkl. tull?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

lik-sang är superseriösa - dom har finfin support

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

ingen moms och ingen tull

bara ups frakt som gick på 300 för att skeppas från hong-kong till stockholms express

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Tänk på att du kan få tullavgift och ups avgift i morgon med posten, sorry men så funkar det ibland. Hoppas du har tur.