Ska ni köpa Splinter Cell: Chaos Theory idag ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
hur är coop delen?

Buggig.

Patchen hjälper föga.
När man kan få det att fungera i två minuter så är det dock asfränt

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Jag har haft det sedan i Torsdags och har bara kört single player.. Fungerar hur fint som helst, riktigt mysigt spel faktiskt

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

har det kommit till PC?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Har det själv på xbox, har inte spelat dom två övriga spelen så himla mycket, men det verkar grymt bra, och coop delen verkar lovande.

För övrigt så tycker jag, blir det en film, så är det givet vem som skall spela honom. Han är ju skitlik George Clooney.

EDIT: Kollade på imdb nu, tydligen väldigt många fler än mig som tycke att George Clooney liknar Sam Fisher

http://www.imdb.com/title/tt0439829/board/nest/14554251

Permalänk

Kan man lira det där chaos theory utan att ha SC1 installerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Kan man lira det där chaos theory utan att ha SC1 installerat?

Ja, det är fristående spel.
Dom har satt ditt extra titlar efter SC istället för att bara skriva SC2, SC3 osv.

1. Splinter Cell
2. Splinter Cell: Pandora Tomorrow
3. Splinter Cell: Chaos Theory

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

för alla som inte provat:

singleplayerdelen : helt underbar inte så mycket att säga, många kryphål lite överallt, många nya moves
co-op delen: grymt rolig!, har aldrig spelat ett spel som är så roligt cooperative! ett minus enligt mig är första uppdraget....som jag tycker är lite dåligt, annars helt klockrent!!!

har kommit till mission 3 på coop vill spela mer!
hoppas verkligen det kommer nån expansion så det kommer mer banor till coop läget!!!

älskar detta spel!!! :D:D

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Aeqvist:
Såg att det fanns banor att ladda ned på spelets hemsida (någon av dem, i alla fall). Det är alltså oficiella banor.
Har inte testat dessa ännu eftersom coop buggar för mig (mistänker att det är fler portar i routern som ska öppnas än vad de anger)

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Vet ni om co-opproblemen bara uppstår över nätet eller om det buggar sig över lokalt nätverk också?

Permalänk
Medlem

Jag väntar på mitt exemplar...trodde jag hade bestält innan men det hade jag inte :P. Förhoppningsvis kommer det imorrn.

Men jag har spelat det på xbox och det är helt otroligt, älskar Omega-punch. Bara vänta på att någon kommer runt hörnet och sedan klippa till honom så han flyger.

Sen är det skitkul att dra ner folk när man hänger från ett räcke, så dom slår i saker nedanför...tog 3st i rad på fartygsmission.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Aeqvist:
Såg att det fanns banor att ladda ned på spelets hemsida (någon av dem, i alla fall). Det är alltså oficiella banor.
Har inte testat dessa ännu eftersom coop buggar för mig (mistänker att det är fler portar i routern som ska öppnas än vad de anger)

yeah nice !! men jag antar att det bara är till pc-versionen ? för jag har det bara till xbox :/ därför coopen funkar så fint har bara provat splitscreen dock.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vet ni om co-opproblemen bara uppstår över nätet eller om det buggar sig över lokalt nätverk också?

Efter ett par tester med FW och stuff så antar jag (vet dock inte) att problemet ligger hos ubi's match-tjänst (vad den nu heter). Vad jag vet så måste man använda sig utav den för att köra coop om man inte liger på samma lan. Den andra varianten kan man dock köra egen fristående server på.

Testa coop på lan, käns som om det borde fungera i alla fall med patchen.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.