VARNING för datorbutiken.com !!!

Permalänk

Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

[...]

Vi gör naturligvis rätt för oss om vi gör fel och jag kan härmed personligen gå i god för att du skall få _ALLA_ dina pengar tillbaka om vi krånglat så kapitalt i detta fall...

[...]

Och exakt vem är du?

Visa signatur

Att åse smärta är stort, att åsamka smärta är större

Permalänk
Inaktiv

mcdandrew: och exakt varför borde du få svar på det? känns inte som att han vill säga det eftersom han inte vill få flera hundra samtal om dagen angående andra personer som vill få specialbehandling? Var glad över att det löste sig bra för tolvan bara, och kräv inget mer.

Permalänk

Personligen torde innebära att han tar det PERSONLIGEN med tolvan.

Jag skickade tillbaks mitt strulande moderkort för en vecka sen. Idag ska jag hämta ut det på posten.

till datorbutiken

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcdandrew
Och exakt vem är du?

Vem är du själv?

Permalänk

Re: Re: Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Vem är du själv?

Frågade jag dig?

Visa signatur

Att åse smärta är stort, att åsamka smärta är större

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcdandrew
Frågade jag dig?

Nej, men vill du ha personuppgifter kan du väl ta det via PM.
Lika lite som du själv anger ditt namn vill säkert andra göra det.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com REGERAR.

Flashade sönder brossans moderkort för ett tag sedan. Ringde till db.com och sa ÄRLIGT vad jag hade gjort. Nemas Problemas sa dom och sulade ut ett returnummer på 1 dag, fraktsedeln nästa dag och sen ett nytt moderkort ytterligare dagen senare. Superbt.

Handlar gärna där igen.

Datorbutiken.com funkar mycket bra

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk

har själv handlat där en gång, men tänker inte göra det igen. REdan för över ett år sen läste jag sådna här inlägg om DB! De har inte blibit bättre.

Får man rätt grejor o det inte är några fel, då funkar det ju, men ska man ha med deras support o göra så...
Nej, jag rekommenderar varmt www.intaxdata.se Där vet man vad service är för något.
har ävne handlat fr komplett ibland. de funkar också. Webhallen likaså.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte ett spel från webhallen jag fick det efter 2 dagar, det kallar jag snabb leverans

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag köpte ett spel från webhallen jag fick det efter 2 dagar, det kallar jag snabb leverans

Prova då dustin.se 24H tog för dom att skicka en hårddisk.

Permalänk
Inaktiv

tog precis 22H från webhallen när jag beställde ett tv-kort, lite cpufläktar och gfx-fläktar ;P

Permalänk
Avstängd

Hur lång tid det tar beror väl på var nånstans i Sverige man bor?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Eller när på dagen man beställer

Permalänk
Inaktiv

och på butiken såklart.. brukar ta 7 dagar från datorbutiken eftersom de tar så lång tid på sig att plocka ihop och packetera sakerna..

Permalänk
Medlem

Beställde en ny HD från DB och frakten gick på hela 129kr. Deras snack om att sänka frakten är tydligen rent skitprat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hur är det i dag

att handla i från datorbutiken ?

gick ju bra att beställa en psu 520 watt fynda en prescott

lite dåliga på göra rent en fynd vara , lite sega banka dagar

var för kan inte alla företag använda sig av visa huvdtaget .

jå må säga de har en krånligt system ,
det går inte lita på auto mastiska lager kontroll utan med människor

annars gick det ju att handla , jag var ytters tveksam av mig , handla där,

det gick med , ren tur ,hihi

betala i förskott . är bra ,
hög frakt nästan 200 i post förskott alla avgifter i från systemet
-----------------

paket från gotland tar ca 24 timmar stockholm

Jag bor i uddevalla nära göteborg

sicka rekomandera brev långt norr upp till sverige tog 2 dagar

ska räcka med 2 dagar i hela landet spelar ingen roll om du bor granne med finland norge

om paket kommer i från skåne .

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Du gräver då djupt efter trådar

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

Jag slutade handla från DB för lääänge sedan.
Det slutade jag med när jag returnerade en IBM-disk som tjöt illa och tappade data (den var på väg att skära totalt).
DB skickade tillbaka disken med svar att det inte var fel på den och de hade inte hört ljud från den, de hade väl inte startat den.
Jag tog då kontakt med IBM och fick skicka dit disken och fick genast en ny i retur med en formel ursäkt om att jag haft problem med deras produkter.
SÅ jag vet inte om de kan skylla på att de fått problem bara för att de ska ha växt som företag för felen har alltid funnits där...Hårddisken är inte det enda problemet jag haft med dem men det får väl räcka så...

Visa signatur

Hej, mina flickor, lyfta på kjolen, dansa och skratta, hör basfiolen!
Ge fader Berg konfonium och Hoglands med gröna blan!

Permalänk
Medlem

en IBM-disk? måste ha varit väldigt längesen.

db är en av de största onlineshopparna idag, om inte den största sett till privatmarknaden. Jag tror inte detta hade gått om de på något sätt varit "oseriösa".

Ett stort företag med halva Sverige i kundregistret innebär tyvärr också att antalet missnöjda kunder är större än hos de mindre butikerna med färre kunder och lägre omsättning. Jag saknar statistik över hur stor del av db's kunder som är nöjda och gärna handlar där igen, men över 300Mkr omsättning innebär i Sverige faktiskt en väldigt stor del återkommande kunder.

Personligen har jag handlat hos db sedan 1999, och endast stött på mindre problem som alltid löst sig smidigt. Inte på över 6 år har jag blivit illa bemött eller varit i närheten av att ana oseriositet.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
en IBM-disk? måste ha varit väldigt längesen.

db är en av de största onlineshopparna idag, om inte den största sett till privatmarknaden. Jag tror inte detta hade gått om de på något sätt varit "oseriösa".

Ett stort företag med halva Sverige i kundregistret innebär tyvärr också att antalet missnöjda kunder är större än hos de mindre butikerna med färre kunder och lägre omsättning. Jag saknar statistik över hur stor del av db's kunder som är nöjda och gärna handlar där igen, men över 300Mkr omsättning innebär i Sverige faktiskt en väldigt stor del återkommande kunder.

Personligen har jag handlat hos db sedan 1999, och endast stött på mindre problem som alltid löst sig smidigt. Inte på över 6 år har jag blivit illa bemött eller varit i närheten av att ana oseriositet.

Omsättningsmässigt ser det väl ut så här som jämförelse:

1. Dustin AB
2. Komplett Sverige AB
3. Datorbutiken.com (Shoppingsajterna Svenska)

Permalänk
Medlem

Har ALDRIG haft problem med produkter från datorbutiken.com faktiskt, kanske är det tur, vem vet? Skulle vara väldigt judiskt om det går dåligt för db.com och att dom håller på att gå ned sig totalt. Jag har alltid handlat där och aldrig haft några som helst problem med någonting över huvudtaget :/

Synd att det blev som det blev Tolvan. Hoppas det ordnar upp sig trots allt!

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma
Datorbutiken.com REGERAR.

Flashade sönder brossans moderkort för ett tag sedan. Ringde till db.com och sa ÄRLIGT vad jag hade gjort. Nemas Problemas sa dom och sulade ut ett returnummer på 1 dag, fraktsedeln nästa dag och sen ett nytt moderkort ytterligare dagen senare. Superbt.

Handlar gärna där igen.

Datorbutiken.com funkar mycket bra

Är du säker på att det är ett nytt moderkort och inte ditt gamla som de flashade om?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Snabb fråga bara, har beställt dator från datorbutiken, det var säkert 3 veckor sedan och jag har tagit reda på att datorn legat på posten i några dagar, men jag har inte fått någon sedel för att hämta ut den...

Hursomhelst, när man kollar vad som är i datorn, kan man lita på vad som står i enhetshanteraren? Eller hur tar ni reda på att ni inte fått rätt grejjer?
Finns det något bra program som man kan använda sig av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Omsättningsmässigt ser det väl ut så här som jämförelse:

1. Dustin AB
2. Komplett Sverige AB
3. Datorbutiken.com (Shoppingsajterna Svenska)

Jag gissar på att det ser ut precis som jag skrev tidigare, att db omsätter mest på privatmarknaden. Komplett bör dock inte vara långt efter.

Det går inte att se hur mycket Komplett säljer i Sverige, då deras presenterade omsättning gäller det norska moderbolaget som sysslar med andra saker än svenska Komplett. Dustin omsätter givetvis mest, men den omsättningen är mest fördelad på företag. Jag kan inte tänka mig att Dustin omsätter mer än db på privatsidan.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Tycker det är otroligt bra av db att gå ut på ett forum och kompensera dig för besväret + extra pengar.

Känner även väldigt många som är nöjda med db och verkar vara många här som är nöjda med dom.

Ska om några veckor beställa ett datorsystem för 10k+ och det blir med största säkerhet från db.

Är man rädd för lite längre leveranstider/returtider så kanske man borde hålla sig till den lokala datoraffären, så kan dom som värderar ett lägre pris hålla sig till online affärer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david4077
Är man rädd för lite längre leveranstider/returtider så kanske man borde hålla sig till den lokala datoraffären, så kan dom som värderar ett lägre pris hålla sig till online affärer?

frågan är hur långa leveranstider man ska få stå ut med... Under tiden man sitter och väntar sjunker priset på datorn..

Permalänk
Medlem

Ja har handlat 3ggr på db å 5ggr på komplett och de sista jag köpte nu var på webhallen. Aldrig haft något strul med fel vararor etc. garantiärende hos komplett 1gång då dom sa att de va böjda pins på kontakten på en hårddisk...vilket jag givetvis anser att dom fipplat sönder...så de va ingen garanti på den inte.. :/

Har dock bara gott att seja om alla 3 butiker...kan ju givetvis vart jag som fipplat till pinsen själv när jag drog ur idekabeln...

Tror att många som klagar å blir så illa bemötta inte själv är så korrekta..man har ju läst en del mail folk skrive till butiker...de e ju rena skämtet...ska ju va glada att dom får svar överhuvudtaget...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Jag gissar på att det ser ut precis som jag skrev tidigare, att db omsätter mest på privatmarknaden. Komplett bör dock inte vara långt efter.

Det går inte att se hur mycket Komplett säljer i Sverige, då deras presenterade omsättning gäller det norska moderbolaget som sysslar med andra saker än svenska Komplett. Dustin omsätter givetvis mest, men den omsättningen är mest fördelad på företag. Jag kan inte tänka mig att Dustin omsätter mer än db på privatsidan.

"Komplett.se är en av Sveriges största Internetbutiker. Vi ingår i koncernen Komplett ASA med säte i Sandefjord. Koncernens omsättning år 2003 uppgick till 1 800 miljoner SEK, varav Komplett.se omsatte ca 300 miljoner SEK."

Taget från komplett.se's hemsida vilket stämmer väl överens med AffärsData's uppgifter om"Komplett Data Sverige AB" som säger att de omsatte 303 915 000 SEK.

Vidare så omsatte Dustin 1 669 593 000 SEK (2002-09 till 2003-08)

Och Shoppingsajterna svenska ab (datorbutiken.com) 292 526 000 SEK (2003)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Snabb fråga bara, har beställt dator från datorbutiken, det var säkert 3 veckor sedan och jag har tagit reda på att datorn legat på posten i några dagar, men jag har inte fått någon sedel för att hämta ut den...

Hursomhelst, när man kollar vad som är i datorn, kan man lita på vad som står i enhetshanteraren? Eller hur tar ni reda på att ni inte fått rätt grejjer?
Finns det något bra program som man kan använda sig av?

Annars kan man ju alltid öppna datorn och se vad som finns där inne, vad jag vet så har inte DB några förseglingar på sina datorer. Eftersom Enhetshanteraren bara läser av vad komponenten via drivrutinen så kan det istortsett stå vad som helst, t ex förr i tiden när radeon 9700- och 9500-serien fanns så stod det "ATI Radeon 9500 / 9700 series" i enhetshanteraren. Så det är, enligt mig, bättre att öppna och kontrollera så att det stämmer. Om de nu inte har någon garantiförsegling som sagt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd

Hade fan åkt till det där jävla stället och nitat gubben så att han döck ut från växeln

Visa signatur

AMD 2400+, 1200 DDR, Ati 9600pro