Permalänk
Medlem

mitt ljud ekar??!

hejsan jag har ett litet problem som stör mig enormt mycket.. mitt ljud ekar och det är överallt systemljud spel mp3 det är enormt störande..
någon som vet hur man kan åtjärda problemet?

tack på förhand

Permalänk

vad har du för moderkort ?? antar att du har ett med NF2+ och har Nv mixer installerat ? har du det är det enkelt fixat genom att öppna NV mixer och nere i vänsta hörnet finns det 5 ringar med massa märken i... klicka på den nästa längst bort (räknat ifrån vänster) och ta bort efterklang och Miljö om den är aktiverat. dra alltså ner efterklangen i minimum och allt sånt... kvar står problemet så vet ifan vad det kan vara för nått...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

gissar att du har råkat slå på någon av Creatives effekter i Surround Mixern

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: mitt ljud ekar??!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hejsan jag har ett litet problem som stör mig enormt mycket.. mitt ljud ekar och det är överallt systemljud spel mp3 det är enormt störande..
någon som vet hur man kan åtjärda problemet?

tack på förhand

Om du inte hittar någon inställning som är orsaken kan du alltid ominstallera drivrutinerna som sista utväg. Fixas inte ekot då är mycket underligt.

Permalänk
Medlem

mitt ljud fixade sig själv:P öppnade en mediaspelare som följde med drivarna tilldet integrerade ljudkortet. så blev ljudet bra igen^^ men tack iaf