Unreal Tournament 2006/7 "Envy"

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 2006/7 "Envy"

# General
* "Envy" is Epic's code name for the next UT.
* Expect UT2004's "bounciness" to be toned down in the next UT.
* The double-jump is back.
* It is possible that "Envy" will not be called "Unreal Tournament 2006" or "Unreal Tournament 2007".

# Vehicles
* Nine 'Axon' vehicles taken from UT2004: ECE
o The Scorpion buggy now comes with an XMP-style rocket booster, as well as an 'eject' button which turns it into a self-destructing bomb.
o Scorpion now features Rocket Launchers instead of UT2004's energy web.
o Goliath tank may feature destructable treads this time around.
* Nine new Necris vehicles

# Weapons
* Rocket Launcher
* Flak Cannon
* Redeemer
* Link Gun
* Shock Rifle
* AVRiL
* Sniper Rifle
* Dual Enforcers
* Stinger (from Unreal 1 and Unreal Championship 2, replaces the Minigun)
* Canister Gun (houses Grenade Launcher, Mine Layer, Bio Rifle)

# Teams
* Nakhti (Egyptians from UC2)
* Necris
* Juggernauts
* The Corrupt
* Iron Guard
* Krall
* Jacob's Team (Marines?)
* "Player's Team" (Unnamed)

# Quotes
* "Actually, we don't think 2K4 was very successful [...] It wasn't a bad game... I just wish it could have been a better game than it was." - Steve Polge
* "We've paid [...] a lot of attention to what the guys in the community are saying, and we take that feedback to heart." - Jim Brown
* "The original Unreal Tournament was on the threshold of being a great game. If we had done 2K4 without having to feel kind of in the box of what we had started in 2K3, I think it would have been a much better game than it was." - Steve Polge
* "[In UT2004] you miss the feeling you get from being in someone's face and fighting with them." - Jeff Morris

Hehe, Malcolm blir fan bara äldre o' äldre

Saxat allt från http://www.beyondunreal.com/

Obs det är 1 April i morron, men man vet aldrig Men jag tror inte det är en lögn iaf. UT2003'4' har varit ute ett tag nu, det finns en ny 'klar' motor med.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hmm är en aning skeptis

Ser i vilket fall som helt ut tyvärr "bara" bli en grafiskt uppvisning igen!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gcb
Hmm är en aning skeptis

Ser i vilket fall som helt ut tyvärr "bara" bli en grafiskt uppvisning igen!

Igen?

UT2003 och UT2004 var ju skitbra..

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Självklart var '03 och '04 bra, men han menar att spelet kommer sälja mest pga grafiken, precis som alla UNREAL-spelen alltid gjort.
Jag tycker f.ö. att '03 och '04 var två av de bästa spel jag spelat...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit så på Unreal spelen tyvärr. Men det verkar bli rätt bra för er som gillar det iaf.
Klagar inte.

Men själv tyckte jag att det bästa var ettan. Det var skitkul. Skönast känsla.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Självklart var '03 och '04 bra, men han menar att spelet kommer sälja mest pga grafiken, precis som alla UNREAL-spelen alltid gjort.
Jag tycker f.ö. att '03 och '04 var två av de bästa spel jag spelat...

Bara bra att det finns folk som bara köper för grafikens skull. Ju fler som finansierar nästa spel desto bättre. så kan vi andra njuta av ännu ett lir

Permalänk
Medlem

Lirat alla spelen, varit aktiv i klaner osv...

De har sagt att angående det ny unreal så ska de lägga mer energi för att skapa så bra känsla/gameplay eller vad det heter, sen att grafiken är fin skadar ju inte

Visa signatur

Spela UT2004 1on1?

Permalänk
Medlem

Det är ju tvivelaktigt om det kommer slå orginalet, Unreal Tournament, som är ett av de bästa FPSen någonsin. Men det blir säkert bra.

Permalänk
Medlem

UT
03
04
'envy', tja får se, men '04 var väldigt kul, och jag gillar det så detta hoppas jag på, det verkar ju som att de skall göra det mera likt orginalet med, gillar att de tar med stingern, den är cool

Med tanke på att Id har bränt alla sina broar med tanke på D3, så hoppas man ju på Epic, återigen...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Re: Unreal Tournament 2006/7 &quot;Envy&quot;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Obs det är 1 April i morron, men man vet aldrig Men jag tror inte det är en lögn iaf.

Inte för att vara jobbig men är det inte 31 Mars först?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

* Expect UT2004's "bounciness" to be toned down in the next UT.

totalt sug, slöa ner spelet och göra det "newbiefriendly" *bleh*

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Re: Re: Unreal Tournament 2006/7 &amp;quot;Envy&amp;quot;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Inte för att vara jobbig men är det inte 31 Mars först?

Du kan ju ta och kontrollera vilket datum det är för närvarande.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta. Dom bör göra spelet mer newbiefriendly, men svårt att bemästra. På så sätt får man mer aktiva spelare som '03 och '04 led av.

Sen lär ju Unreal Engine 3 vara en fröjd att modda till, iom. kismet och seamless worlds

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
* Expect UT2004's "bounciness" to be toned down in the next UT.

totalt sug, slöa ner spelet och göra det "newbiefriendly" *bleh*

Klart, finns ju fler newbies än l33ta pr0nspelare. Gud förbjuder att det ska krävas lite träning för att vara bra i ett spel...