Knights of the Old Republic II: Sith Lords

Permalänk

Eeeeh hade alldeles för lite problem med dem. Tror inte ens jag healade mig och hade hälften av hälsan kvar efter. Force enlightenment och master flurry sen var det bara nöta ner dem. Hela sista barnan slaktade jag allt utan att de knappt rörde mig. Det var rätt grymt faktiskt när man dödar ena innan den andra hade slagit i golvet.

Permalänk
Medlem

Jag löste det med att använda en sköld som hindrade energi o skit.. det vart mycket enklare då..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Spelet var helt klart för lätt!

Permalänk

SNYFT....
klarade spelet..längtar redan efter 3:an

Edit:
kan man vara jedi som i kotor i star wars galaxi?

Permalänk

Det går rykten om att Kotor 3 är under utveckling, kan någon bekräfta detta?

Visa signatur

Macbook

Permalänk

Jag hoppas verkligen att det kommer en trea, jag menar slutet är ju bäddat för ett till spel. Även om det inte kommer som Kotor3, så kanske något slags expansion?

Förövrigt, är det någon som klarat spelet som God Jedi Consular? Jag började precis spela med en sådan och måste säga att det i början är svårare än att vara en combatant...

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

slutet sög verkligen... de måste bara komma en trea

Visa signatur

K1H2

Permalänk
Medlem

Klarat av det som ond nu, tusentals frågor kvarstår vilket får spelet att lägga sig långt under mitt betyg för ettan.

Vad hände med kärleken mellan Visas och en själv? Hon åker hem till sin hemvärld och man ser henne aldrig mer. De andra? Man får inte en chans att säga hej då... man får inte döda dem eller snacka med dem en sista gång.

Slutfilmen? Vad hände, i ettan fick man lite info och olika saker hände beroende på vad man var.

Nåja, fick iaf 40 strenght mot slutet så jag är nöjd:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/slutstatskoto...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Klarat av det som ond nu, tusentals frågor kvarstår vilket får spelet att lägga sig långt under mitt betyg för ettan.

Vad hände med kärleken mellan Visas och en själv? Hon åker hem till sin hemvärld och man ser henne aldrig mer. De andra? Man får inte en chans att säga hej då... man får inte döda dem eller snacka med dem en sista gång.

Slutfilmen? Vad hände, i ettan fick man lite info och olika saker hände beroende på vad man var.

Nåja, fick iaf 40 strenght mot slutet så jag är nöjd:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/slutstatskoto...

Ja, nog är det synd att det riktiga slutet aldrig gjordes färdigt....

(Jag vet att detta varit uppe tidigare i tråden, men känner att jag måste få gnälla lite jag också.)
Det var ju någon, jag säger inte att det var LucasArts - men det var det, som tvingade utvecklarna att vara klara med spelet innan spelet var klart... Varför slutet de höll på med aldrig blev klart - tydligen ligger dock det mesta innehållet som skulle varit i slutet med på skivorna... så man kan ju alltid hoppas att en senare patch fixar så att slutet "aktiveras"...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Chris Avellone (Lead designer vid Obsidian) har skickat en förfrågelse, i förra veckan, till Lucasarts om Obsidian får fullfölja slutet med en "Cut-ending"-patch. Dessvärre har han inte ännu fått svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Jag hoppas verkligen att det kommer en trea, jag menar slutet är ju bäddat för ett till spel. Även om det inte kommer som Kotor3, så kanske något slags expansion?

Förövrigt, är det någon som klarat spelet som God Jedi Consular? Jag började precis spela med en sådan och måste säga att det i början är svårare än att vara en combatant...

Spelar alltid som consular. Så jag har klarat det, flera gånger :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ja, nog är det synd att det riktiga slutet aldrig gjordes färdigt....

(Jag vet att detta varit uppe tidigare i tråden, men känner att jag måste få gnälla lite jag också.)
Det var ju någon, jag säger inte att det var LucasArts - men det var det, som tvingade utvecklarna att vara klara med spelet innan spelet var klart... Varför slutet de höll på med aldrig blev klart - tydligen ligger dock det mesta innehållet som skulle varit i slutet med på skivorna... så man kan ju alltid hoppas att en senare patch fixar så att slutet "aktiveras"...

Nej jag tror inte vi kan vänta oss det - de "egentliga" slut-dialogerna finns skrivan men de är inte färdigställda på något vis för att kunna spelas upp i spelet. Så är det jag förstått det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Nej jag tror inte vi kan vänta oss det - de "egentliga" slut-dialogerna finns skrivan men de är inte färdigställda på något vis för att kunna spelas upp i spelet. Så är det jag förstått det iaf.

Nej, men man kan ju alltid hoppas att de av ren välvilja skulle färdigställa slutet...
(Inte för att det är så sannolikt...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Man kan ju hoppas att de fort kommer med en uppföljare..

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Spelar alltid som consular. Så jag har klarat det, flera gånger :).

En fråga då, är det svårare att spela igenom som en god consular än en ond? Det känns ju så, de onda har ju direkt dödliga krafter medan de goda bara har försvarskrafter.

Håller fortfarande på med min goda consular och stormtrivs

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk

Hur hittar man Master Vrook på Dantooine? har letat på alla möjliga ställen, men ka ninte hitta honom. Skicka PM om det är en spoiler.

Permalänk
Medlem

leta i grottjävulen med diamanter.... tog ett jävla tag innan jag hitta dit..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Nån som har haft samma problem som mej. Igår spelade jag å sparade vilket jag vet jag gjorde. Och idag när jag skulle forstätta står det när jag trycker på load. "You have no saved data" Varför? om nån vart med om det å fixat snälla jag måste bara få veta om jag kan få tillbaka dem eller om jag måste börja om.

Visa signatur

I reject to reality and substitue my own!

My computer is dead ='(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
En fråga då, är det svårare att spela igenom som en god consular än en ond? Det känns ju så, de onda har ju direkt dödliga krafter medan de goda bara har försvarskrafter.

Håller fortfarande på med min goda consular och stormtrivs

Njar jag tyckte inte det var någon direkt skillnad på själva "fightingen" (förrän man får force crush då.. Men det är inte förrän i slutet. För övrigt en ruskigt rolig kraft ). Det som gör det enklare som ond är att man behöver inte bry sig om så mycket.. Är man god måste man göra en massa saker hela tiden osv. Som ond kan man mer eller mindre springa igenom spelet och vara uppkäftig mot alla.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Som ond kan man mer eller mindre springa igenom spelet och vara uppkäftig mot alla.

Vilket är jättekul!

Tänkte börja spela som god nu och undrar om det är stor skillnad i svårighetsgrad mellan normal och hard (eller vad det heter). Nyss var det alldeles för enkelt. Sprang igenom sista banan genom att ta Force Wave och sen Storm tills alla vara döda, repeat. Hos Kreia så mosade jag bara Force Crush så hon dog och när ljussablarna kom tog jag över en med vad det nu heter (efter Mind Trick) sen gjorde jag som innan.

Sen måste jag bara säga att Speed lär vara den nödvändigaste kraften i hela spelet. Gud vad länge man hade sprungit runt och letat utan den! Dessutom är den bra att ha i en fight när man ska dra sig undan ett tag samt att man får fler attacks.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

hmm ha inte kört så mycket med dark....
hur många jedi's får man?
e god...har bara jedi's förutom robotar...

Fråga; var hittar man fler lightsabers har inte tillräkligt, i kotor1 hade man ju över 20

Permalänk

Ja det är helt klart färre Ljussabler i 2an men de droppar in lite allt eftersom. Tillslut har man fler än vad man behöver.

Permalänk

kan inte klara questen på telos där man ska fånga/döda några rymliga,
kom så långt att de skulle finnas på telos surface, men där fan inga...
vad ska jag göra?

jag valde första alt. när de stak från cerka offiet

Permalänk

Någon som vet varför det hackar lite då och då?. Det känns så obekvämt när det är såhär. Jag kan ju köra HL2 med högsta grafiken och det glider på perfekt utan problem. Ingen som har en lösning?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
kan inte klara questen på telos där man ska fånga/döda några rymliga,
kom så långt att de skulle finnas på telos surface, men där fan inga...
vad ska jag göra?

jag valde första alt. när de stak från cerka offiet

Hmm, konstigt jag mötte dem nere på Telos yta. De var ute efter döda dig eftersom det var ett pris på ditt huvud.

Permalänk
Medlem

KotOR3 började utvecklas samtidigt som 2:an, men lades ner av Lucas Arts, och har inte tagits upp sedan dess.

Obsidian är upptagna med att utveckla NWN2 som lär komma någon gång under nästa år, sedan kanske utvecklingen tas upp, och om man använder samma fina process (ironi) som 2:an så kommer KotOR3 tidigast runt 2007.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
KotOR3 började utvecklas samtidigt som 2:an, men lades ner av Lucas Arts, och har inte tagits upp sedan dess.

Obsidian är upptagna med att utveckla NWN2 som lär komma någon gång under nästa år, sedan kanske utvecklingen tas upp, och om man använder samma fina process (ironi) som 2:an så kommer KotOR3 tidigast runt 2007.

Tvivlar extremt på det där. Om Lucasarts lagt ner KotOR 3 så är de ju riktigt knasiga :), med tanke på all framgång KotOR och KotOR 2 haft.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Ja det låter otroligt. Jag vill ha källa på den.

Permalänk
Medlem

http://forums.obsidianent.com/

Det var en av utvecklarna bakom Obsidian som skrev det.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
http://forums.obsidianent.com/

Det var en av utvecklarna bakom Obsidian som skrev det.

Snygg källhänvisning..

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304