Permalänk
Medlem

Mario 64 DS

Har en liten fundering...
hur och var gör man för att få mössan med
vingar till mario?? finns ju lådor lite här och var
men dom är fortfarande "genomskinliga"

någe förslag??

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

på nintendo 64 så får man den när man har tio stjärnor och tittar upp mot taket i slottet! det liksom skiner in solljus därifrån!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

har 27 stjärnor nu. å när jag står där så är de någon som säger:
"a voice from above is saying , hey... mario..."

har testat och stått där med både mario å den lilla gröna "dinosarien"
kommer inte ihåg hur hans namn stavas

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Kolla upp mot taket när solen har börjat lysa ner på golvet.

Permalänk
Medlem

yeeeey!!!! funka!!!
man skulle bokstavligt talat KOLLA upp
tackar så jätte mycket

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Hur kul är Mario 64 DS på en skala av 1-10 ? Är det bra grafik ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

jag tycker det är skit kul!
grafiken är helt ok! du får ju samma grafik som på
vanliga nintendo 64, fast jag tycker de känns aningen bättre
på mitt NDS än på ett vanligt 64. jag rekomenderar de skarpt!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Funktionerna då till skillnad från PSP det är ju en stor skillnad på de två konsollerna. PSP har ju massor av funktioner som DS inte har inte sant ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

nja de vet jag inte. du kan ju köpa en "kasset" till NDS som du kan lägga in musik/film/ROMS på.
har aldrig använt PSP så jag kan inte utala mej om den
själv dras jag till typ zelda och mario. men de är ju en smak sak.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Inaktiv

JOnkan på psp kan man också se på film mucik, med mera. Jag skulle spara pengarna till ett psp dåd et är en mycket emr kraftfull och bättre amskin än ds.

PSP:

PSP PRODUCT SPECIFICATIONS

PSP CPU Core

PSP CPU (System clock frequency 1~333MHz)
32MB Main Memory
4MD Embedded DRAM

Media

UMD Drive (Playback only)
Region Code
Parental Control

Format

PSP Game
UMD Audio
UMD Video

Input/Output

IEEE 802.11b (Wi-Fi)
USB 2.0 (Target)
Memory Stick PRO Duo
IrDA
IR Remote (SIRCS)

5V DC OUT
Terminals for charging built-in battery
Headphone/Microphone/Control connector

Control:
Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
Analog pad
Enter keys (Triangle, Circle, Cross, Square)
Left, Right keys (shoulder buttons)
START, SELECT, HOME
POWER On/Hold/Off switch
Brightness control, Sound Mode, Volume +/-
Wireless LAN On/Off switch
UMD Eject

Size Details

Dimensions: Approxately 170mm (L) x 74mm (W) x 23mm (D)
Weight: Approximately 260g (including battery)

Other Specifications

Screen: 4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
480 x 272 pixel (16.77 million colors)
Max. 200 cd/m2 (with brightness control)
Built-in stereo speakers
Built-in lithium-ion battery
AC adaptor
128 bit AES encryption
Individual ID for each PSP hardware unit

Accessories

Stand
Headphone with remote commander
Headphone with remote commander and microphone
External battery pack
Case
Strap
USB Camera for PSP (E3 Prototype only)
USB GPS for PSP (E3 Prototype only)
USB Keyboard for PSP (E3 Prototype only)

Nintendo DS:

# Size (closed): 5.85" wide / 3.33" long / 1.13" tall
# Upper Screen: Backlit, 3-inch, semitransparent reflective TFT color LCD with 256x192 pixel resolution and .24 mm dot pitch
# Touch Screen: Same as upper screen, but with transparent analog touch screen
# Color: Capable of displaying 260,000 colors
# Wireless Communication: IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary format; wireless range is 30 to 100 feet, depending on circumstances; multiple users can play multiplayer games using just one DS game card
# Controls: Touch screen, embedded microphone for voice recognition, A/B/X/Y face buttons, plus control pad, L/R shoulder buttons, Start and Select buttons
# Input/Output: Ports for both Nintendo DS game cards and Game Boy Advance Game Paks, terminals for stereo headphones and microphone
# Other Features: Embedded PictoChat software that allows up to 16 users to chat at once; embedded real-time clock; date, time and alarm; touch-screen calibration
# CPUs: One ARM9 and one ARM7
# Sound: Stereo speakers providing virtual surround sound, depending on the software
# Battery: Lithium ion battery delivering six to 10 hours of play on a four-hour charge, depending on use; power-saving sleep mode; AC adapter
# Languages: English, Japanese, Spanish, French, German, Italian
# Color: Silver and black

------------------------------------------------------------------------------------

man ser klart och tydligt att psp spöar skiten ur ds. Läs även detta:

http://gameboy.ign.com/articles/516/516005p1.html

där dom jämfö psp mot ds

Permalänk
Medlem

jaja

nintendo kan väl lätt sätta i en bättre cpu så skulle dom kunna fiska ännu flera köpare som du men grafiken är inte allt

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en DS med Mario men jag är misstänksam mot styrningen, hur är den egentligen jämfört med N64? Inte för att jag har spelat Mario 64 speciellt mycket men ändå...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Inaktiv

Axxiz det ahr ja inte sagt heller självklart är det ju spelen som är viktigast och inte grafiken när det gäller bärbara konsoller. Jag bara bevisade att psp, tekniskt sätt är bättre.

För övirgt så har DS:en för mycket 80-tals stil över sig, om man jämför med psp:ns stillfulla design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag är sugen på en DS med Mario men jag är misstänksam mot styrningen, hur är den egentligen jämfört med N64? Inte för att jag har spelat Mario 64 speciellt mycket men ändå...

Du styr med tummen på touchscreenen, lite ovant i början men man vänjar sig.
Tyvär så kan du repa skärmen ganska så rejält med tumpadden, så ifall du inte har köpt en ds än se till att köp screenprotectors osm du sätter på innan du använder den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag är sugen på en DS med Mario men jag är misstänksam mot styrningen, hur är den egentligen jämfört med N64? Inte för att jag har spelat Mario 64 speciellt mycket men ändå...

jag tycker att styrningen fungerar bra om man kör med styrkorset. Det är svårare att spela med pennan iaf men det går om man övar.

btw, vart ska man gå när man har hittat 50 stjärnor, en ny dörr ska öppnas men jag hittar den inte nån stans

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag är sugen på en DS med Mario men jag är misstänksam mot styrningen, hur är den egentligen jämfört med N64? Inte för att jag har spelat Mario 64 speciellt mycket men ändå...

Jag lirar med med knapparna å inte med displaynen. tar en liten stund i att komma in i de. men det är säkert en vanesak.

no title found:
håller med om att psp:n är en bättre maskin. men jag tycker inte man kan gämföra dom två igentligen, dom är för olika, olika inriktade.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag är sugen på en DS med Mario men jag är misstänksam mot styrningen, hur är den egentligen jämfört med N64? Inte för att jag har spelat Mario 64 speciellt mycket men ändå...

Det finns 3 olika styralternativ.

A) Du styr med styrkorset och hoppar, springer, slår, duckar samt centrerar kameran med resterande knappar.
B) Du styr med skärmen. Helt klart det bästa alternativet enligt mig, då du får fullständig analog kontroll över din karaktär, lättare gör skarpa svängar. Hoppar, slår, duckar samt centrerar kameran med resterande knappar. Dessutom är det tufft att spela med hjälp utav touchscreenen.
C) Man springer runt med touchscreenen. Hoppar, duckar, slår och centrerar kameran på styrkorset. Verkar vara anpassat för folk som vill spela med pennan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Herregud, måste vi fajta om vilken konsol som är bäst nu igen? Kan ni inte leva med att en del inte tycker exakt likadant som er själva? Låt folk välja själv!

Sök och läs igenom alla andra DS vs PSP trådar om ni är sugna på att skriva/läsa om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves

Du styr med tummen på touchscreenen, lite ovant i början men man vänjar sig.
Tyvär så kan du repa skärmen ganska så rejält med tumpadden, så ifall du inte har köpt en ds än se till att köp screenprotectors osm du sätter på innan du använder den.

Har inte köpt nån DS än, finns det några affärer i Sverige som säljer screenprotectors? Jag hittar dem bara på Lik-Sang.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

jag tycker att styrningen fungerar bra om man kör med styrkorset. Det är svårare att spela med pennan iaf men det går om man övar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan

Jag lirar med med knapparna å inte med displaynen. tar en liten stund i att komma in i de. men det är säkert en vanesak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Det finns 3 olika styralternativ.

A) Du styr med styrkorset och hoppar, springer, slår, duckar samt centrerar kameran med resterande knappar.
B) Du styr med skärmen. Helt klart det bästa alternativet enligt mig, då du får fullständig analog kontroll över din karaktär, lättare gör skarpa svängar. Hoppar, slår, duckar samt centrerar kameran med resterande knappar. Dessutom är det tufft att spela med hjälp utav touchscreenen.
C) Man springer runt med touchscreenen. Hoppar, duckar, slår och centrerar kameran på styrkorset. Verkar vara anpassat för folk som vill spela med pennan.

Ok, tack för svaren!

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa Super Mario DS 64 snart (runt 30 dollar i usa) och sen ska jag Lätt köpa Need For Speed Underground 2 när det kommer ut i April

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Du styr med tummen på touchscreenen, lite ovant i början men man vänjar sig.
Tyvär så kan du repa skärmen ganska så rejält med tumpadden, så ifall du inte har köpt en ds än se till att köp screenprotectors osm du sätter på innan du använder den.

tumpad? vad är det? Något som följde med ds? Isf måste jag ha missat den.

Permalänk
Avstängd

man skall inte läsa specifikationer när det gäller konsoler. DS'en har väll trådlöst spel och "dela-med-sig-av-spel-funktion" vilket psp INTE har. sen smeker nintendo alla konsoler i vilket fall, ingen vill spela på en ful psp

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
tumpad? vad är det? Något som följde med ds? Isf måste jag ha missat den.

Google: http://pics.manager.co.th/Images/547000012390802.JPEG

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found
* text *

Ohh, vad duktig du är som hittat specarna för dem... för alla vet ju "bäst grafik när han dör vinner!", eller?

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit på Game och köpt en DS, Mario DS och screenprotectors. Jag tror att de gav mig ett returex för skärmarna var skitiga (men inte repiga) samt att det redan fanns en profil med namnet "niclas", att man inte ska kunna vara säker på att få nya grejer som man ju betalar för.:mad:

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Säkert ett demo-ex du har fått, dåligt i såna fall om du betalat fullpris.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nu har jag varit på Game och köpt en DS, Mario DS och screenprotectors. Jag tror att de gav mig ett returex för skärmarna var skitiga (men inte repiga) samt att det redan fanns en profil med namnet "niclas", att man inte ska kunna vara säker på att få nya grejer som man ju betalar för.:mad:

Tycker jag absolut att du ska klaga på!

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie

tumpad? vad är det? Något som följde med ds? Isf måste jag ha missat den.

Det är den lilla svarta plastbit som sitter fast på det lilla snöre som följer med. Många missar det tydligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nu har jag varit på Game och köpt en DS, Mario DS och screenprotectors. Jag tror att de gav mig ett returex för skärmarna var skitiga (men inte repiga) samt att det redan fanns en profil med namnet "niclas", att man inte ska kunna vara säker på att få nya grejer som man ju betalar för.:mad:

Troligtvis ett misstag utav någon i personalen. Gå till butiken och förklara din situation. Antagligen så kommer ni överens om att du får ett spel gratis, får pengar imellan eller så begär du en helt ny enhet. Jag tippar på att det var en enhet som någon har lämnat in för en död pixel eller liknande och sedan har något klantarsel ställt tillbaka enheten i hyllan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy Troligtvis ett misstag utav någon i personalen. Gå till butiken och förklara din situation. Antagligen så kommer ni överens om att du får ett spel gratis, får pengar imellan eller så begär du en helt ny enhet. Jag tippar på att det var en enhet som någon har lämnat in för en död pixel eller liknande och sedan har något klantarsel ställt tillbaka enheten i hyllan.

Det är en död pixel högt upp på översta displayen.=/ Jag förstår inte varför Nintendo inte plomberar sina konsolkartonger för att förhindra att oseriösa affärer luras. Om någon lämnar tillbaka en vara som han har använt är den inte längre ny utan begagnad, säljer man den sedan som ny till fullt pris är det bedrägeri. Jag vet inte om det är jag som har otur, precis innan jag gick in och köpte DS:en hade jag varit inne på Siba och fått ett trasigt TV-kort utbytt...

När jag köpte ett GBA SP i samma Game-affär var det smuts mellan displayen och skyddsglaset, jag gick tillbaka dagen efter och de skickade den på reparation i två veckor eftersom Nintendo är så snåla (blir det nåt fel på ett PS2 får man ett nytt direkt när man lämnar sitt trasiga i affären) och när jag fick tillbaks den hade smutset bara flyttats till ett annat ställe...

Jag har inte möjlighet att besöka affären igen förrän på Fredag men då ska jag kräva en ny, sen kommer jag aldrig mer köpa hårdvara i den affären.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit nere och provat grannens DS, är mycket imponerad
Grafiken var kanske lite småful (metroiddemot), men vad gör det när det finns tryckkänslig skärm

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.