Permalänk
Medlem

Vad är detta för fläkt??

Öppnade min låda idag för att ta reda på vad det var som lät mest och kom fram till att det var den lilla fläkt som sitter cirka 10 cm från vänster neder del och 5 cm upp på denna bild. http://se.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/a8nsli-d_l....

Kan man byta ut den mot något annat?? Vad isåfall och till vilket pris?? Mitt system är det som står i signaturen.

Permalänk

Den kyler nordbryggan, varför vill du byta ut den?

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

anledningen till att jag vill byta ut den är att det är den lilla rackaren som låter mest av allt i systemet och det är extremt irriterande.

är den xyph rekommenderar tyst??

edit: såg precis att den var helt passiv så den lär ju inte alstra så mycket ljud

Permalänk
Hedersmedlem

"Revoltec Northbridge Freezer är passiv och därmed ljudlös kylare för moderkortschipset."
Ganska...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

zalmans passiva är att rekommendera, annars om du har råd så finns swiftech fläkt som bara ge ifrån sig 18db men de kostar några hundra, men den är snygg

Permalänk

Satte in en Swiftech MCX159-R igår på mitt ASUS A8n Sli deluxe. Tyst som fan! Kan vara i vägen för vissa grafikkort, funkar bra med Leadtek 6600gt.

Visa signatur

linus1891