Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
nej men vi har nog sett Matrix

Iofs de är det säkert ganska många som har.. tänkte inte på matrix..

Permalänk
Medlem

hmm...

Om man tar Fallout's jätte stora världar och Fallout storyn i en First Person View på en grafikmotor som i FarCry+Doom3 med fysiken från HL2.

Hängde ni med? vet inte om jag gjord det själv =P

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem

Mitt drömspel skulle nog vara något liknande VR världen som beskrivs i "Otherland" serien av Tad Williams. Jag kan för övrigt starkt rekommendera den serien då den är kanonbra läsning.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Paper boy- MMORPG version

(Gammalt spel till nes som handlar om en liten pojke som cyklar genom en gata och kastar tidningar i brevlåderna, ett mycket trevligt och underhållande spel)

Permalänk
Medlem

Känner att jag måste lägga ett inlägg för RPG/äventyren.

Tredjeperson
En fantastisk berättelse, där du inte är/blir mäktigast i universum. Har dock ingen aning om vad/hur.
En huvudkaraktär som får attityd beroende på hur du spelar. Du ska känna att det är du själv.
Lvl-system på karaktären utan direkta maxlvl:ar.
Stor värld med möjlighet att kunna ta sig till olika ställen beroende på vad man gör i spelet.
Fantasyvärld eller dylikt.
Stort urval av vapen som kan modifieras på olika sätt. Ju bättre man vill ha sitt vapen desto svårare att modda det.
Flera följeslagare, som i Knights of the Old Republic (ej tvåan), där man kan få missions av sina följeslagare, beroende på vilka man har med sig på vissa ställen och vad man har sagt till varandra. Det ska finnas fler föleslagare än vad man har plats på sin lilla.. Uhm.. Följeslagar-skärm (typ).
Inga random encounters (som i FF-spelen).
Det ska finnas fiender som inte går att rå på någon gång under spelet (som drakar eller så), bara för at man ska få känslan av att inte vara mäktigast av alla.
Det ska finnas någon form av bad-guy. Nått i stil med Sephiroth i FFVII, så man har något att hata under spelets gång.
Magier och olika tekniker ska gå att lära sig, om man har rätt kunskap/attribut/ras.
Storyn ska drivas framåt vid vissa speciella händelser. Gärna med lite renderade cutscenes, där man får höra karaktärerna prata och man ser att de har de prylar på sig, som du har equippat dem med.
Det ska gå att ge sig på vem/vad som helst och det ska alltid finnas flera svarsalternativ än bara "Å förlåt" eller "Dööö" (som ett väldig extremt exempel bara )..
Det ska vara omspelbart i alla fall ett par gånger, och det blir det ju med tanke på att du kan hitta andra följeslagare, och hitta nya ställen beroende vad du gör. Inte som de flesta andra RPG/Äventyr som finns nu (som vampires: bloodlines) där det är i stort sett samma genom hela spelet oavsett vilken ras du väljer eller vad du gör. Det ska vara ÄNNU mer olika från hur man spelar.
Du ska skapa din egen väg, inte vara god eller ond utan ha samma system som Kotor bara det att man kan skippa just det här med "lightside","darkside" points.
Massor av bonusmissions, där man kanske inte fixa alla pga tidsbrist i spelet eller andra saker.
Det ska finnas lite humor med på sina ställen. Kommentarer, händelser och events. Inget överdrivet, men lite skratt här och där.
Beroende på vilka skills du har kan du få andra alternativ i konversationer. (KotOR II)
Sen är det väl ännu mer men jag orkar inte komma på mer just nu. Jag tror ni fattar på ett ungefär vart jag vill komma.

Kort sagt, om man slår ihop Final Fanatsy-serien, Starwars: Knights of the old republic-serien, Arcanum, Grand Theft Auto-serien, Ico, Zelda-serien, Drakan, Lord of the ring: Battle for middle earth, Animal Crossing, Anarchy Online, World of Warcraft, Fallout-serien och Grandia II.

Sen kan det gärna ta ett par hundra timmar att ta sig igenom. Och det ska vara handligen som driver en framåt. Man vill veta vad som ska hända/ hur man ska lösa vissa saker. Man ska inte känna att det blir långtråkigt för man ska (som exempel) vinna 1000 lopp i sköldpaddsrace, bara för att kunna komma vidare.

Thats my dream game

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Om man tar BF2 och lägger till några hundra fordon till, gör kartorna lika stora som en MMORPG-värld, fler vapen, fixa über-fysik så att ALLTING kan förstöras så att man t.ex man kan göra hål i väggar med rocket launcher och gräva skyttegravar med spade, max antal spelare 1200+ !

OH BABA! MACH PIE ! OH PIPI ! OH DADA-DODO !

Permalänk

som mockasin fast server limit på 1 miljon (utan lagg så klart)

Permalänk
Medlem

Ett spel i min egen stad i GTA stuk. Me fruktansvärt bra grafik. Slälvklart ska man kunna gå in i alla hus...

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

typ som monkey iland i 3D, fast fortfarande tecknat, som XIII men med fler möjligheter och sånt, och en bra story, det gör allt.

Permalänk

men tänk er pojkar och flickor
ett riktigt bra spel, som liknar GTA!
Man spelar i realtid i sin egen hemstad. Staden skall vara exakt uppbyggd som staden är i verkligheten. Ta tillexempel stockholm, man ska kunna fixa en bil och köra runt i södra länken eller bränna upp längs kungsgatan och sedan hoppa ur och springa bland folkvimled, med möjlighet att gå in i alla affärer. Kanske man får lust att köpa en affär och driva den, eller så får man lust att råna korvgrillen på medborgarplatsen. köp söderstadion och sköt om ditt fotbollslag.
ta dig upp till arlanda och flyg till någon annan stad och bli en bandit eller en multimiljonär. skapa ett företag och konkurera ut IKEA!!
där har vi krävande spel!

Permalänk
Medlem

Som tar cirkus , 50 år att tillverka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-tazy
Som tar cirkus , 50 år att tillverka

Om det nu är ett drömspel så kan det väl bli klart på ett år.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takiyaki
En massa text

Det där finns redan, Baldurs Gate 2.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Lite skillnad var det väl?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Ööm låt se, tänk er Civilizations (valfri version) kombinerat med stadsbyggande, riktiga slag där man kan hoppa in i gubbar styra de osv, gubbar pilbågsskyttar och efter ett tag också flygplan, tanks osv och stadsbyggnad som i sim city och personliv som i the sims. Helt enkelt sin egna lilla värld man kör i fast man kan göra löjligt mycket överallt. Detta kombinerat med möjligheten att köra det som ett mmorpg, jag skulle då aldrig tröttna.

Permalänk
Medlem

Mitt spel skulle ta för lång tid att tänka ut.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Diablo 2 i FPS format.
Diablo är verkligen beroendeframkallande, man skaffar sig mål och blir så glad när man hittar något bra. Det är snabbt och man känner att man själv har kontrollen till skillnad från sega RPG.
Exakt så vill jag att ett ett FPS ska vara, men inventory, skills och hela rubbet!

Permalänk

shit frågan om ett drömspel sätter verkligen ens fantasi på spel!
jag är verkligen sugen på att kunna se och uppleva miljöer som redan finns i verkligheten, som man kan känna igen! tänk bara att ha ett bilspel där man kan köra i stockholm! hur tuft är inte det!

Permalänk

Gillar Elder scroll känslan och deras nya spel Oblivion ser ut att kunna bli ett av mina "drömspel":)

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_screenshots_01.htm

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Det absoluta dröm spelet är ett spel som anpassas till verkligheten!
Om man typ ska styra ett land (som president, statsmenister osv. )
ch sen hamnar ditt land i krig, en natur katastrof uppstår eller att en stor epedemi uppstår i verkligheten.
Och du som statsledare måste på något sett bekämpa detta i spelet!

Låter lite komplicerat va! =P Tycker jag me!

Visa signatur

GameStation: ||Gigabyte K8NXP-9||AMD A64 3700+ "San Diego"||Corsair XMS 2x1024||XFX 7800GT 450/1100 + ArticCooling||75Gb Raptor + 250Gb Hitachi||Hiper Type-R 580W||Lian-Li PC7 "Scandinavian-edition"||Razer Coperhead-blå||
3DMark05 - 7220p 3DMark06 - 3528p

Permalänk
Inaktiv

något häftigt enligt mig vore en värld osm gta's, fast med mycket bättre fysikmotor, och bättre mappad, så man typ kan hitta massa roliga små skjul i skogen osv, ni fattar. Handligen skulle kunna vara lite olika, typ STALKER att allt var fallet av en olycka eller så, eller kanske som vanligt. En tuff grej vore om man var typ inbrottstjuv så skulle man då behöva knäcka alarmsystem osv, man kan börja med cykelförråd och sedan expandera till företag och banker osv.

något annat häftigt vore Freelancer på Jorden, man ska kunna gå ut ur bilar/båtar/lastbilar/helikoptrar/flyg ptja det mesta som man lyckas stjäla/köpa. Sedan ska man kunna vara hederlig, ta uppdrag av folk, stjäla saker, råna.. allt möjligt. sedan såklart en kunglig fysikmotor, och det ska vara så man kan välja sin egen favoritmetod, t.ex inbrott om man gillar stealth eller rån om man gilar att gå mer rakt på sak..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NX Nitro
Det absoluta dröm spelet är ett spel som anpassas till verkligheten!
Om man typ ska styra ett land (som president, statsmenister osv. )
ch sen hamnar ditt land i krig, en natur katastrof uppstår eller att en stor epedemi uppstår i verkligheten.
Och du som statsledare måste på något sett bekämpa detta i spelet!

Låter lite komplicerat va! =P Tycker jag me!

superpowers 2.

Permalänk
Medlem

nån som funderat på ett mmorpg i Forgotten realms, Med alla raser, och hela kartan, väldetaljerad

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Gran Turismo: World

Tänk er att ha oändligt med pengar och kunna äga hur många bilar man vill, och vilka man vill. Sen ska man alltså kunna köra runt i hela världen! Exakt hela världen. Och allt är byggt av Gran Turismo-motorn. Fast man ska också kunna se allt inifrån bilen, och även kunna ta med sig polarna som kan sitta i baksätet (och skjuta och sånt w00t!).

Liksom.. kunna köra från Sthlm ner till Malmö i en BMW M3 och köra mellan trafiken i 200 km/h och sånt stuff.

Sen kanske allt kan vara som GTA också, att man kan gå ut och skjuta folk och ha sig, och jagas av snuten etc.

Permalänk
Medlem

GTA: Stockholm hade varit schysst. Sno en bil och ha en liten shootout med polisen på Sergels torg.

Permalänk
Medlem

ett MMORPG som utspelar sig i nutiden och man kan sno bilar vid en level och sen köper man vapen som pistoler osv istället för wow t.ex där det mesta kommer från typ medeltiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
GTA: Stockholm hade varit schysst. Sno en bil och ha en liten shootout med polisen på Sergels torg.

Haha, sen kan man åka till Hässelby och sno en BMW 316, sen sno M3 märke och M3 backspeglar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
men tänk er pojkar och flickor
ett riktigt bra spel, som liknar GTA!
Man spelar i realtid i sin egen hemstad. Staden skall vara exakt uppbyggd som staden är i verkligheten. Ta tillexempel stockholm, man ska kunna fixa en bil och köra runt i södra länken eller bränna upp längs kungsgatan och sedan hoppa ur och springa bland folkvimled, med möjlighet att gå in i alla affärer. Kanske man får lust att köpa en affär och driva den, eller så får man lust att råna korvgrillen på medborgarplatsen. köp söderstadion och sköt om ditt fotbollslag.
ta dig upp till arlanda och flyg till någon annan stad och bli en bandit eller en multimiljonär. skapa ett företag och konkurera ut IKEA!!
där har vi krävande spel!

Hmm va skrev jag? Tck för utvecklingen btw

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

Ni får mig att känna mig som årets nörd :D.. vissa saker låter så patetiska, men som sagt Drömmspelet kommer aldrig att komma, Men det man längtar till så hårt är BF2, kommer ju vara ett steg närmare drömmspelet, Allt är så realistiskt, tror man kommer få sig en liten kick när man spelar det.

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks