Permalänk
Medlem

Här har du lite bilder fårn geek.com ( http://www.geek.com/hwswrev/pda/jam/index.htm )

Funderar själv på denna telefon.

Permalänk
Medlem

EDIT: var för slö...

Permalänk
Medlem

Insåg nyss att jag hade en kamera på min S100, så jag kan erbjuda dig lite bilder, om än i hemsk kvalité.

EDIT: Damnit, för slö.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

OT: Hahaha, diggar sista bilden hähä

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Bi99uy, tackar så mycket! Speciellt jämförelsen med en T29 var bra, eftersom jag också äger en sådan.

På vissa av bilderna ser den faktiskt rätt liten ut, men på andra ser den ut att vara i ungefär samma storlek som min Loox 600. Jag antar att det inte finns mycket att göra än att försöka hitta den i någon affär.
Men storleken är som sagt bara en faktor, vi har fortfarande avsaknaden av knappar...

Är det verkligen WM2003 SE i den? Så att inbyggt stöd för rotation sv skärmen, mm? Och en dum fråga, vad är det som sticker ut på den, på dina bilder? Det ser för stort ut för att vara ett SD, och just varför sticker det ut?

Tack för bilderna ännu en gång. Visserligen är jag bara med dörbryllad nu, men ändå..

Edit: Någon snygg läder-case är ju nästan ett måste om det skulle bli den. Har du kikat på några sådana?

Edit2: Är också fundersam vad "Bulverde" är för cpu-typ, och hur den förhåller sig till XScale-processorerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Bi99uy, tackar så mycket! Speciellt jämförelsen med en T29 var bra, eftersom jag också äger en sådan.

På vissa av bilderna ser den faktiskt rätt liten ut, men på andra ser den ut att vara i ungefär samma storlek som min Loox 600. Jag antar att det inte finns mycket att göra än att försöka hitta den i någon affär.
Men storleken är som sagt bara en faktor, vi har fortfarande avsaknaden av knappar...

Är det verkligen WM2003 SE i den? Så att inbyggt stöd för rotation sv skärmen, mm? Och en dum fråga, vad är det som sticker ut på den, på dina bilder? Det ser för stort ut för att vara ett SD, och just varför sticker det ut?

Tack för bilderna ännu en gång. Visserligen är jag bara med dörbryllad nu, men ändå..

Edit: Någon snygg läder-case är ju nästan ett måste om det skulle bli den. Har du kikat på några sådana?

Edit2: Är också fundersam vad "Bulverde" är för cpu-typ, och hur den förhåller sig till XScale-processorerna.

He, ingen orsak. Ifall du vill ha den i en annan vinkel så är det bara att hojta till. Avsaknaden utav knappar tycker jag snarare är ett plus, då det bidrar till det stilrena utseende den faktiskt har. Du har ju även knappar på sidorna utav enheten, men jag antar att det är sifferknappar du vill åt. En annan nackdel med telefonen är att tack att en stor del utav telefonen täcks utav skärmen, så flottar den ner sig något otroligt ifall du pratar med den som en vanlig telefon. Nu kan det förvisso bero på att jag har extremt fet hy, men ändå.

Telia brukar ha den i sina butiker, har faktiskt inte sett den någon annanstans.

Jajamensan, det ÄR WM2003 SE i den. Skärmrotation, Cleartype, WiFi uppdateringar, lite mjukare ramar, andra ikoner och en annan startmeny är vad jag har märkt. SD kortet är ett Wifikort, så det är därför det sticker ut. Vanliga SD kort sticker givetvis inte ut.

Det fodral som följer med har faktiskt fungerat hitills. Eftersom jag uteslutande använder headset till den så klarar den sig bra hängandes i skärpet.

Prestandan kan jag klaga på. Att navigera i menyer känns segt, men på de WM baserade handatorer jag har klämmt på så har alla denna defekt. Hör nog mer till att jag är en gammal PalmOS användare. Filmer och de flesta emulatorer tutar på bra, bortsett ifrån GBA, PSX och de mer kraftfullare enheterna. Ifall du har något bra benchmark program så kan jag köra det och skriva upp resultaten här.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Den finns även i de flesta vodafone butiker då de också marknadsför den.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta ett kort på fodralet, gärna också med telefonen i det? Likaså ett kort med T29:an bredvid (utan fodralet denna gång) och kanske ett uppifrån, men t29:an ovanpå?

Det är ju väldigt svårt att få en bild av storleken när man tittar på kort. =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Voilá. Ber än en gång om ursäkt för den värdelösa kameran. De gör en sådan fulländad produkt, men skickar ändå med en sådan skräpig kamera.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
De flesta PocketPC-program går ju att köra på Windows Mobile 2003 Smartphone Edition, så det är inga problem.

Hur länge har du ägt telefonen? Har du upplevt några kvalitets-"issues"?

Har haft telefonen sedan november 2004. Telefonen har lyckats hänga sig 2 ggr sedan dess (bägge gångerna när jag skulle stänga av telefonen). Annars har den fungerat felfritt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l2obban
Har haft telefonen sedan november 2004. Telefonen har lyckats hänga sig 2 ggr sedan dess (bägge gångerna när jag skulle stänga av telefonen). Annars har den fungerat felfritt.

Det känns inte så farligt. Jag har ju som sagt en PocketPC och vet att systemet ibland kan bli instabild, men en soft reset tar 2 sekunder att göra, så det känns knappast som ett problem

Bi99uy: Hur ofta behöver du ladda den? Enligt spec så har den ju bättre standby-tid än 80xx-modellerna, 180 mot 130 timmar. Håller detta i praktiken? Klarar den sig 4-5 dagar utan att behöva laddas?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Bi99uy: Hur ofta behöver du ladda den? Enligt spec så har den ju bättre standby-tid än 80xx-modellerna, 180 mot 130 timmar. Håller detta i praktiken? Klarar den sig 4-5 dagar utan att behöva laddas?

Mja, använder du den inte så stämmer det nog. Eftersom jag använder den för att spela musik i 4-6 h per dag och då och då tittar på lite serier så behöver jag ladda den varje dag. Pratar du bara i den ett par minuter om dagen så kan den nog mycket väl hålla i ett par dagar. Glömde telefonen hemma över en helg för ett par veckor sedan. Jag hade då 5 missade samtal, 3 SMS och ett MMS. Batteriet låg då på 70%.

De hade förövrigt ett test mellan Qtek 8010 och Nokia 9300 i det senaste numret utav Datormagazin. De klagade på att joysticken var inte svarade bra, skärmen var alldels för liten till för att surfa, inmatningsmetoderna var krångliga och långsamma och de fick känslan att det "Qtek 8010 är en handator som någon har tvättat i 90 grader och sedan klämt in i det lilla chassi som den nu finns i. Kostymen är för liten, helt enkelt" Nokia 9300 vann förövrigt jämförelsen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Glömde telefonen hemma över en helg för ett par veckor sedan. Jag hade då 5 missade samtal, 3 SMS och ett MMS. Batteriet låg då på 70%.

Vad händer om batteriet hinner dö ut? Min Loox samt många andra (alla?) PocketPC's lider av total minnesförlust i det fallet batteriet helt tar slut. Detta är ju naturligtvis förödande om man har många kontakter, meddelanden, osv. Det känns inte lustigt att behöva göra backupper varje dag.

Vet du om de har löst detta på något sätt?

Citat:

De hade förövrigt ett test mellan Qtek 8010 och Nokia 9300 i det senaste numret utav Datormagazin. De klagade på att joysticken var inte svarade bra, skärmen var alldels för liten till för att surfa, inmatningsmetoderna var krångliga och långsamma och de fick känslan att det "Qtek 8010 är en handator som någon har tvättat i 90 grader och sedan klämt in i det lilla chassi som den nu finns i. Kostymen är för liten, helt enkelt" Nokia 9300 vann förövrigt jämförelsen.

Det är konstigt att de är så negativa till den, eftersom det är svårt att hinna något negativt om den på nätet. Dessutom är det ju en ganska löjlig jämförelse. Nokian kostar ca 2500 kronor mer, villket gör att de befinner sig i helt olika klasser. Den är också större och har därför större display, samt tangentbord.

Förstår inte att de kan få för sig att jämföra dessa två.

Men joysticken på 8010 ser verkligen knepig ut, men förhoppningsvis är den bättre på 8020.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vad händer om batteriet hinner dö ut? Min Loox samt många andra (alla?) PocketPC's lider av total minnesförlust i det fallet batteriet helt tar slut. Detta är ju naturligtvis förödande om man har många kontakter, meddelanden, osv. Det känns inte lustigt att behöva göra backupper varje dag.

Vet du om de har löst detta på något sätt?

Samma sak gäller här, dör både batteriet och backupbatteriet, så är telefonen helt nollad. Det finns dock en applikation som sparar ner dina kontakter, möten, "To Do" samt internetinställningar i ROM minnet, så det fungerar helt ok. All annan data går dock åt helvete, men det finns backup program som regelbundet tar en backup varje natt, så något större problem är det inte direkt. Lägg även märke till att backupbatteriet måste ta slut, vilket tar 72 h efter det att huvudbatteriet har dött.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Men joysticken på 8010 ser verkligen knepig ut, men förhoppningsvis är den bättre på 8020.

Jag var också skeptisk till joysticken på 8010 först, nu när jag haft luren ett halvår vet jag att den inte spelar nån roll. Man trycker ändå bara meny och sen siffran dit man ska, man använder bara joysticken till att trycka "enter" iaf och det är bara rakt ner.

Och ja 8020 verkar ha en "riktig" joystick...

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Större skärm medför en större enhet.

Njae, det beror på vad man menar med "större skärm", cm eller pixelupplösning.
S100 har tex hög upplösning (320x240px) men är ändå märkbart mindre i mm jämfört tex med en A92x (320x208px).

Permalänk
Medlem

Bi99uy:
Hur mycket försämras batteritiden med WLANkortet i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Bi99uy:
Hur mycket försämras batteritiden med WLANkortet i?

Katastrofalt mycket. Vi pratar om ungefär 3-4 h med effektivt pillande.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum