Permalänk
Medlem

Sjukt problem med lysande tangentbord

Köpte ett tangentbord av en kille via Tradera.com.
Väl hemma så stoppade jag i det och det lyste så fint blått. Efter att jag suttit en stund så slockande belysningen fastän knappen som styr belysningen är intryckt. Jag stängde av belysningen och väntade typ 2 minuter och provade att slå på igen och då funkade det igen. Tänkte att det väl måste vara nåt glapp eller nåt.
Testade sen att tända lyset och sen gå från datorn. Då lyser tangentbordet och slocknar inte. Jag provade t.o.m med att ha det tänt över natten och det lyste hela natten.

Alltså så är troligen nåt fel eller liknande i PS2 porten eller nåt. Eftersom det lyser som en julgran ända till jag sätter mig där och börjar knappra. Skulle inte tro att det är nåt glapp som startar när jag knapprar men det är ju inte uteslutet...

Vad tror ni är fel och vad kan man göra?

Permalänk
Medlem

Så det slocknar alltså när du knapprar på det, men det lyser när du låter det vara? Är du säker på att det inte bara var en engångsföreteelse?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Händer hela tiden, så det är inte en engångsföreteelse....

Skumt som fasen det här

Permalänk
Medlem

Ska inte såna lysande sitta i USB-porten??

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

ska nog inte ha nån skillnad om det sitter i usb eller ps2.. men usb vore väl att föredra(?)..
kan inte vara det att du trycker för hårt på tangenterna

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

kanske är så att den inte får tillrekligt med ström i ps2 och därför dör den prova och kör med den i usb och om inte det fungerar är det nog något glatt eller att den bara inte får tillräkligt med ström

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB