Permalänk

Knas med DWL-924

Tjing

Försöker hjälpa en arbetskamrat att få hans nätverk att fungera. Det fungerade fint i några dagar, men sedan började usb-enheten som sköter det trådlösa mellan router och bärbar att balla ur. Jag var hos honom idag och försökte att få ihop det , men det tvärvägrar att fungera. Kanske skulle ta och säga att jag är en total noob när det gäller nätverk. Routern i sig fungerar fint med hans stationära dator och den bärbara fungerar också fint om vi tar och använder nätverkskabeln. Så jag tror problemet ligger i USB-enheten som ska sköta det trådlösa. Den säger nämligen något i stil med "känner inte igen usb-enhet....." när den pluggas i en usb-port. Det låter konstigt tycker jag, då den har fungerat med samma usb-enhet tidigare. Har även hämtat och installerat programvaran för usb-enheten, men det hjälpte inte. Har resettat routern några gånger, men inte ens det hjälper. Tittade på D-links hemsida, den svenska, om det fanns en uppdatering av firmware, men den som är inprogrammerad är nyare än den som finns på hemsidan. Här är sakerna som är inblandade:

Di-624+ (F/W: B2 2.05)
DWL-G122
HP Pavillion (tror inte det spelar någon roll vilken. Har iofs glömt bort modellnumret. Ska ta reda på det)

Hoppas att det finns några genier bland oss som kan hjälpa mig att lösa hans problem.

//Rocky

*EDIT*

Den hittar usb-enheten ibland, men tappar sedan kontakten inom 30 sekunder

*END*

*EDIT2*

Ingen som vet?

*END*

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |