Permalänk

MSN 7.0b - rita

Jag vet att detta har varit uppe innan på detta forum flera ggn...
Första ggn jag instalerade msn7.0b så kunde man välja om man skulle rita med musen o skicka lr att skriva med tangentbordet.
Men sen så formaterade jag datorn o då hade jag helt plötsligt inte denna funktion o jag instalerade det från samma installationsfil o dom som tror jag hade plus så säger jag det direkt att jag inte hade, o jag vet att jag läste om detta på detta forum om en lösning men då hade jag inte detta problem så ja la inte detta på minnet precis osså är det så typiskt att man inte hittar denna tråd heller.
så ni kan ju försöka hjälpa mig!:D

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk

gå in på www.microsoft.com eller www.windowsupdate.com .Där ska det finnas ett program som heter microsoft journalweiver (stavning?). ladda ner det och installera så ska det fixa sig

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Kan hända att d finns där men jag letade som fan men ja hittade inget.
låg la säkert mitt framför ögonen men om någon vet specifikt var den ligger så säg mig!

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem

Om man går in på www.microsoft.com så ser man ganska snart en sökruta. Om man i den skriver "windows journal viewer" och trycker sök, så kommer det snart fram en massa sökresultat. Om man då klickar på "download windows journal viewer" så kommer man hit.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

haha, fattar inte att jag hittade det innan (sökte på skiten överallt, ms, av, google hittade ingenting)
Aja nu är problemet löst så ja takkar o bugar

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem

annars, är det inte Windows Messenger man behöver? Hade inte Journal Viewer själv förut, ej heller Windows Messenger, men efter en installation av den så gick det bra sen.

Permalänk
Medlem

Jag behövde journal viewer för att kunna rita iaf. Windows Messenger kanske följde med, vad vet jag, men jag behövde inte installera den själv. Ohc jag tror det stod i hjälpen att det var journal viewer den behövde. Detta var i 2000, och där tror jag inte winodws messenger är inkluderad per default? Synd bara att betan buggar något grymt. Går inte skriva ibland, står bara att det inte kunde skickas. Kommer bli ett helvete när betan blir skarp och folk sitter och skickar feta animationer över hela skärmen och grejer. Tur att nudge går att stänga av.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Jag har tagit bort Windows Messenger ur XP Kanske var till Whiteboard den krävdes iofs nu när jag tänker efter. Har dock för mig rita-delen dök upp efter jag installerat det iaf. Journal Viewer har jag absolut inte iaf :/
Mjo, det har du rätt i :/ Hade gärna offrat alla nudges, fula flashanimationer etc. för möjligheten att skicka meddelanden till folk som är offline.
Själv har jag fått krångel med mina meddelandeloggar i 7 beta. Invalid character eller nåt dylikt dyker upp i loggarna för vissa personer.