Hemmagjord grafikminneskylare (prototyp 1)[BILDER]

Permalänk
Avstängd

Viliam>

"jag inte såg "bra tänkt".
Tack.ursäkta jag kaffer du baasi
Av det trodde jag det framgick att de som skrivit att det var bra tänkt inte var idioter som jag hatade.

PS. Joppepoppe det var idioten som nu verkar ha deletat sitt inlägg men som hade en animegubbe som avatar jag syftade på.

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

jak är nånting jag inte orkar skriva. va?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

Boksztenszmann. Gammalt internt skämt.

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

Aja....nu tycker jag vi ska lugn...FIGHT FIGHT FIGHT

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

8)

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk

men det var jättekul ju. hade asroligt åt det... kaffer å baasi var lite kul med. du ÄR rolig. ROLIG ROLIG ROLIG.

Permalänk
Avstängd

*självgod*

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

haha. .. nä nu har jag bättre saker att göra (klappa min hund)
lova att posta den färdiga produktionen mead!

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Medlem

Tycker tråden har tappat sitt syfte lite nu

Permalänk
Medlem

näää

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Avstängd

Jo, det lär bli nån gång nästa vecka när jag fått nytt alu och kaaanske fixat bättre ställe att bygga på än att såga med en slö bågfil med metallstyckena tryckta mot datorbordet samt använda en hammare + en byrå som bock

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

mm aluminium är en bitch att såga i..
fan lättare att anväda typ bultsax

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Avstängd

Jo, men det enda vi kunde hitta var en sekatör. Funtar dock på att köpa en B-""""""""dremel""""""""" från clas ohlson för typ 250 spänn. Tror ni den funkar eller pajar den efter en kvart?ähhhhhhhhhh geting

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

Jag vill ha fler bilder i högre upplösning!

Allt jag ser är en klump alu, tejp och 2 fläktar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
men det var jättekul ju. hade asroligt åt det... kaffer å baasi var lite kul med. du ÄR rolig. ROLIG ROLIG ROLIG.

Till fungus: Vi hade lite problem med kameran. Batterierna räckte i ett par minuter och photobucket resizade dem Jag vet att det är svårt att se men man får försöka jämföra storlek osv med grafikkortet som ju faktiskt syns på en av bilderna

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Hedersmedlem

joppepoppe: Du är varnad för ditt spydiga språk. Vänligen utveckla ditt vokabulär något mer till nästa gång du uttalar dig på detta forum!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Sånt måste jag fixa till mitt tnt2 kort

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Avstängd

tycker jag också det funkar bra och ändå var det här bara en liten försmak mod vad vi ska fixa sedan

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Avstängd

Asså sorry men jag tror att den där kylningen suger ganska bra. Men visst är det kul att modda.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SF
Asså sorry men jag tror att den där kylningen suger ganska bra. Men visst är det kul att modda.

Åh dessa underbara motiveringar. Keep it coming folk!

Jag tror medelintelligensen rasar

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
http://gallery.elvado.de/albums/structure/USER-RELATED/stfu/y...

Åh dessa underbara motiveringar. Keep it coming folk!

Jag tror medelintelligensen rasar

Jo.. inte många seriösa inlägg här inte.

Men roligt med mera moddar iaf. Blir säkert hyffsat bra när den är klar. Jag skulle också vilja göra nån mod, men är inte så bra på sånt tyvärr..

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Köp en som har lämplig storlek och volt,,Limma dit och på med en maffig kylfläns.

ENKELT!!! sök på Peltierelement http://www.elfa.se/se/index1.html

Kylfläns hittar du här http://www.webra.se/index.html

Visa signatur

Saknar tystnaden....Tinnitus.....

Permalänk
Medlem

tom fulare än min pringlesmod

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem

alltså e kylningen bra då?? typ grader?? Har själv gjort om mmin graffekylning lite men jag har ju giant heatpipe 4

Permalänk
Medlem

Sätt bara på en cpukylfläns med fläkt och sen minneskylare!
Fast det är roligt när man testar nått nytt va skit roligt när jag satte på min kylare en cpukylare från en amd 2200!
Kunde klocka rätt mycke sen kör 300/595 orginal är 249.5/513 så en räjäl ökning!

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk
Avstängd

ottis, grejen med denna är att vi inte vill ha såna där lama små minneskylare. Här är det manlig kraft som gäller 8)

som tex vegar bakken en sån manlig kraft

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
Åh dessa underbara motiveringar. Keep it coming folk!

Jag tror medelintelligensen rasar [/B]

Ok vill du ha en motivering? Förmodligen pissig kontakt yta, pissigt aluminium dålig spridning på dina "flänsar"... Samt det faktum att du har skickat med noll uppgifter om temperatur minskningar jämfört med vad du hade innan tycker jag är anledningar nog att konstatera att den där klumpen knappt hjälper ett skvatt. Jag var bara ärlig, börja inte gråta bara för att ditt hemmabygge inte blir upphöjt till skyarna. Vafan det är skoj att modda bara det tycker jag också, jag har gjort en hel del onödiga kylningar till exempelvis en hårddisk som liknande det där som du gjort en aningen. Jag hindrar dig inte att göra en modd, jag var bara ärlig. Förlåt mig då.

Så posta nu dina fula ebaumsworld fjortisbilder.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk
Medlem

asså den här feta kylningen sitter ju brevid graffekortet.. tror inte den gör så mkt nytta där.. vinkla ner den istället så den kyler baksidan.. så har du en fet fläkt på båda sidor av kortet.. sen kan ju den lilla fläkten ta han om minnerna själv på nå sätt.

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk

vad är det för temps?

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon ahr sagt det men du kommer säkert bryta kortet om din låda är en tower, tänk på fysikens "hävarms effekt"?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.