Thailand eller Vietnam köp!

Permalänk
Medlem

Thailand eller Vietnam köp!

Läget är så här: Jag ska åka till Thailand och Vietnam om några veckor och tänkte passa på att köpa en projektor när man ändå har chansen till en bra affär! Eller har jag det?

Jag har nämligen ingen aning om hur priser på elektronik och dylikt ser ut i Asien. Är det bra priser där? Hur ser import-regler ut, måste moms betalas?

Även hur deras kontakter är? Om jag inte minns fel så är det bara till att plugga in i elnätet, men kan ju ha fel. Även kontakter som Scart och "modern datorskärms-kontakt" är väll standariserade över hela jorden?

Tack

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Avstängd

Finns det verkligen så mycket sånt i Vietnamn, med tanke på att det är ett kommunistiskt styrt land så borde dom väll inte ha så många mulitinationella företag i landet? Men vad vet jag...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
Finns det verkligen så mycket sånt i Vietnamn, med tanke på att det är ett kommunistiskt styrt land så borde dom väll inte ha så många mulitinationella företag i landet? Men vad vet jag...

Har ingen aning, men i Thailand finns det ju garanterat.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Har ingen aning, men i Thailand finns det ju garanterat.

Ja men inte direkt billigare än här i sverige...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacha
Ja men inte direkt billigare än här i sverige...

Det måste väll vara billigare än i Sverige? Hur ska thailändare som tjänar en bråkdel av vår lön ha råd med modern elektronik annars? Jag vet att många inte har det men ändå, priset måste ju sättas efter vilka förutsättningar landet har, eller?

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Det måste väll vara billigare än i Sverige? Hur ska thailändare som tjänar en bråkdel av vår lön ha råd med modern elektronik annars? Jag vet att många inte har det men ändå, priset måste ju sättas efter vilka förutsättningar landet har, eller?

Uhm, den normale Thailändaren som jag antar du jämför med medel svensson har inte råd med så mycket Elektronik, priserna är inte så mycket billigare än här, du kan göra enstaka klipp men betänk först hur det blir om du måste utnyttja garatin.

Projektor exempelvis lönar det sig nog mera om du köper från Tyskland (som har lägre moms än sverige) som pricken över I gäller garantin för den tysklandsköpta projektorn även i sverige ( Gäller iaf Sanyo projektorer som har en Europa garanti).

/Sampa

Permalänk
Avstängd

Kollade priser på Ericsson telefoner när jag var i Nam i december, Kom slutligen fram till att det inte var något jätteklipp att köpa där, men det är ju lätt att jämföra priserna hemma på pricerunner, internetcafer finns lite överallt i större städer.

Det som är extremt billigt är DVD och datorprogram även Xbox mm samt kläder, (om man handlar i lite minder butiker):cool: . På stora varuhus är märkesprodukter dyrare.

Visa signatur

Any time baby!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Det måste väll vara billigare än i Sverige? Hur ska thailändare som tjänar en bråkdel av vår lön ha råd med modern elektronik annars? Jag vet att många inte har det men ändå, priset måste ju sättas efter vilka förutsättningar landet har, eller?

Nää..de e som du sejer, dom som bor på landsbyggden som tjänar en bråkdel av vad vi tjänar har inte råd med någon ny teknik. Och angående prissättning anpassade till landets förutsättningar låter ju logiskt, men kanske inte lika logiskt ifall en Ferrari skulle kosta 100kkr svenska där nere då !? ...

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Det är en myt att elektroniken är billigare i thailand.
Kostar som den gör här.
Dock är det nog möjligt att hitta nån mp3 spelare eller liknande varor där import firmor till sverige normalt lägger på 100-200%

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if