Permalänk

hehe mjo kom på att avatar lät bättre men orkade inte ändra..

Ja du.. Det har jag ingen aning om men det är den som den bilden är med i på iaf.
Men kanske inte borde dra sådant här detta är ju en tråd om ditt bygge

men skicka gärna ett pm om var jag kan hitta mer info om den jag inte sett

Permalänk

hoppas de kommer mer bilder snart sak bl kul o se mera av det

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
mms är väl de sista man beställer nåt av .. då dom inte levererar grejjer som man har beställt .. har väntat 1mån på mitt xbox samma med wolverin och vi har fortfarande inte fått dom..

Jag beställde ett smartXX på en onsdag, 1 vecka senare stog han vid dörrren och levererade chippet.

Totalkostnad 499:- ( Skulle egentligen kostat 579:-, men eftersom jag väntat en hel vecka så drog han av utkörningskostnaden.)

Mvh dabean

Permalänk
Medlem

ja en vecka med tanke på att dom har 24h leverans är ju väldigt snabbt ..

Permalänk
Medlem

mm, när man väl beställt så vill man ha grejerna senast om 5 minuter. Så en vecka är egentligen olidligt. Jaja, 499:- är iaf ett bra pris ör ett smartXX.

Mvh dabean

Permalänk

Tänk er.. jag väntade verkligen rysligt olidligt varje vecka.. fan att man inte begärde en kompensation för allt jävla besvär...

Det låter verkligen somom det (No offence, gillar unix) sitter en riktig unix-nörd med skägg och allt på telefon. Skulle man hålla fingrarna på hans hals, och han skulle uttala något i en låg ton, så skulle fingrarna vibrera sönder...

Nu vet ni precis hur han låter, också.. och lyssna nu..
LITA ALDRIG PÅ HONOM!
Det vad den jäkeln som slarva bort beställningen =P

Just nu håller jag på att lösa hur jag ska ha IDE-kabeln, Jag funderar på att främst ha Laptop-hårddiskar i lådan, eftersom de främst låter mindre. Ska kanske fixa någon slags dämpningslåda jag har dom i. Men jag behöver hjälp nu.

Vart här i sverige, säljs det "Rena" IDE-Kablar(alltså, ingen kontakt, bara själva kabeln) i längder över 90cm?(Alltså, på rulle eller vadsomhelst)

Edit:
Vet inte riktigt, men det ska nog räcka med en 90 cm. = Allt är löst nu

Edit2(Eftersom ingen skriver) :

Håller på lite smått med IDE-kablar och gör om hårddisk-switchen.. vet inte när jag ska till bauhaus och köpa plexi..

För övrigt så lyssnar jag just nu på Halo 2 Soundtrack.. Åååhåh... Jag längtar... Funderar på att ha någon snygg XBOX-logga mitt i "Fönstret" senare. (Lackad, alltså.) Så som jag gjorde på XBOX-bordet, fast väldigt mycket snyggare, förstås, och mycket mindre. den ska inte "sticka ut" så mycket. men man måste ju se att det är en XBOX

Ps.
Säljer min gamla låda nu. Den är felfri. 150-200:-
Jag behöver pengar till plexi, så skynda er och köp nu ffs!
Jag bor i spånga och skickar inte.
(Vet att jag borde använda "Marknad" men jag har inte tid.

Edit3 :

Vet ni vad jag fick för mail från swemods idag? (beställde trots allt via nätet från dom)
"Statusen på din order är ändrad.

Nya statusen: Skickad "


Nu måste man ju fasen skynda sig att bygga klart lådan. Men olyckligtvis så går alla pengar till chippet nu, så får vänta med akrylen. annars kanske farsan kan fixa lite plexi från jobbet, men det är ju liksom inga stora bitar =/
Jaja.

Edit4: (Lite trött på att göra Edit)

Jag väntar på en kommentar så jag kan komma med en saftig uppdatering.
Menmen, visst visst. Ni behöver inte ge en kommentar om ni inte känner för det.. Sjysst att man är tvungen att gör 4 st "Edit"

Permalänk

Blev det nått av det hela?

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem

Superball, jag förstår att du inte tycker om att göra flera editar i rad, men kom med en saftig uppdatring nu!!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J. Hansson
Blev det nått av det hela?

Va?
Jaja, iaf..

Update!..

Detta är den "Saftiga" uppdateringen.. själva kärnan i mitt projekt...
Det som får det att just bli en liten söt HTPC, men samtidigt en sjysst xbox..

Japp.. CHIPPET ligger på posten...

*Lite senare*

Ahh! Chippet nu här.. Jag är ÖVERLYCKLIG!

Tittut!

Ursäkta ordspråket.. men..

OH,YOU SEXY MADDA FAKKAAAA!!!!!!:)
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

(Låter chippet ligga i antistatpåsen tills vidare.. Löder fast chippet när allt är klart. Ska ju testa såatt allt funkar , så man inte löder dit chippet i all hast, så märker man att det inte funkar.. bara en massa extra jobb =/

Next:
Måste förlänga den gula kabeln till DVD:n. till det behöver jag krympslang, som ej finns tillgängligt för tillfället. =/ Menmen. Snart, så.. detta blir ju ett långtidsprojekt....

Permalänk
Medlem

Hum, blev lite besviken nu fakstiskt, här blir man lovad en satfig uppdatering, ett paket från posten bara, trodde du skulle visa färdiga lådan eller nåt
men snart kommer väl det hoppas jag...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Förlåt! Var inte meningen att svika er.. nästa gång jag skriver ordet "Fet update" så lovar jag att allt är klart för att "startas" om du förstår..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Förlåt! Var inte meningen att svika er.. nästa gång jag skriver ordet "Fet update" så lovar jag att allt är klart för att "startas" om du förstår..

Det låter bra en feting update kunde de ha vart, om du hade monterat något, men det är bra att du lärt dig en läxa

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Skickar ena sidan med fönstret till GoTall imorgon.. Han ska trolla som vanligt

"fönstret" kommer bli graverat såhär (på ett ungefär, alltså)..

Permalänk
Medlem

liknar alvskrift från sagan om ringen.. har jag rätt? iaf, vad betyder skriften?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
liknar alvskrift från sagan om ringen.. har jag rätt? iaf, vad betyder skriften?

Linux rules, die microsoft osv....

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

haha! klockren!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Hehe, nja.. det är lite hemligt vad det betyder..
´det skulle tydligen vara samma font som thirteen ghosts-glasen hade blivigt graverade med

Hm, nu har jag skickat paketet till GoTall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Hehe, nja.. det är lite hemligt vad det betyder..
´det skulle tydligen vara samma font som thirteen ghosts-glasen hade blivigt graverade med

Hm, nu har jag skickat paketet till GoTall

Såååå hemligt kan det ju inte vara.. ^^

Permalänk
Medlem

Ser fint ut..
Kämpa på, och tappa inte orken (för om nio månader kommer storken?)
Sällskapsresan, för dem som nu inte har sett den.

Permalänk
Medlem

blir klockrent när de blir klart ... kul med folk som vågar ge sig på prylers ...
väntar på posten med plexin så jag kan gravera

Permalänk

Update!

GoTall har varit så fruktansvärt supersnäll och graverat åt mig
Det blev suveränt, såklart

Bilden är tagen utav GoTall själv.

Dvdkabel förlängd.

****TACK FÖR GRAVERINGEN, GoTall! =)****

Permalänk
Medlem

ser bra ut

Permalänk
Medlem

fint Ser mycket lovande ut

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
ser bra ut

Är ju du som gjort den.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Ja, precis. Han har ju gjort allt, hela rubbet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Ja, precis. Han har ju gjort allt, hela rubbet.

Nej, men han har skrivit i tråden ganska ofta så jag upfattade det som en komentar på ditt senaste inlägg (som i stort sett bara inehöll hans gravering ) Inget illa menat mot ditt bygge, jag tycker det ser asbra ut. Lite tråkigt att du inte har tillgång till en bra kamera bara.

Keep up the good work!

Om jag hade haft ett X-box hade jag lätt byggt in det i datorlådan tillsamans med min workstation eller ev. tillsamans med en HEPC.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

va inte så jag menade utan att bygget i sig ser bra ut ..

Permalänk

Jo, självklart.... Jag tyckte det skulle vara en kul komentar men den togs nog lite för seriöst, så strunta i den bara.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Det är nog jag som ska be om ursäkt här =/
Var inte meningen o dumförklara dig lr nått, jag kan vara jävligt ironisk ibland, samt att jag är lite trött .. =/

Om man jämför allt, så tycker jag att bara dendär grymma graveringen knäcker de övriga delarna av chassit
*Muahaha, ni har inte sett den irl, så ni har ingen talan, bitche´s *

OnTopic:
Nu(imorgon) kommer det jobbiga arbetet..
No dremel = minst 2 h sammanlagt slit med en jävla massa nålfilar.. btw, lyckades ha sönder en nålfil när jag filade handkontrollsuttagen =/

Edit:
Kamera, vilken kamera? DEN ÄR INTE VÄRD ATT KALLAS FÖR KAMERA! =/
Men Zniffe kanske rullar förbi någon dag igen men det får bli när jag lackat allt, och allt plexi är fastskruvat

Någon som har något förslag på hur jag ska få in lysdiodrarna för att gravyren ska kunna lysa?
Alla kanter är "synliga" på den plexibiten, förutom den längst till höger, eftersom fronten täcker den..

Permalänk
Medlem

antingen kör du backlite och sätter ett neon rör snett bakom skivan mendet har en tendens att lysa upp mycke i lådan... annars små leds som du försänker i plexin så de lyser upp gravyren