Promise Ultra133 tx2 slår ut S-ATA?

Permalänk
Medlem

Promise Ultra133 tx2 slår ut S-ATA?

Efter att jag satt i mitt nya kontrollerkort så hittar inte längre datorn S-ATA disken jag har isatt. Jag har dock inte installerat kontrollerkortet via disketten man fick med utan jag laddade ner nya drivrutiner från Promise's hemsida. Kontrollerkortet fungerar som det ska men som sagt så fungerar inte S-ATAn. Om det skulle vara till någon hjälp har jag ett Abit NF7-S moderkort, kanske är något problem som visat sig tidigare?

Vad kan det komma sig att S-ATAn inte fungerar är då min fråga.

Tackar så mycket hemskt mycket i förhand.

Visa signatur

/wangdahl

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tippar på att Promisekortet krånglar till det. Har själv ett NF7-S 2.0
Med S-ATA antar jag du kör det från moderkort, likt som jag har så.
Jag har ett highpointkort för extra PATA diskar och det fungerar fint.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ok. Nu fungerar de, jag bytte S-ATA disken till Secondary. På Primary fungerade det inte. Men tack för svaret anyway. Tråden kan låsas nu om det är så.

Visa signatur

/wangdahl

Permalänk
Medlem

Det är sant. Det är samma för mig, har samma kort och det funkade inte först med SATAdisken på primary, men på secondary funkade det prima...

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight