Alla med GeForce Fx 5200 128 mb <> Titta hit!

Permalänk
Medlem

Jag fick ca 2300p i 3DMark03 med mitt FX 5200Ultra... (graffe samt cpu klockat nastan max)
Kommer inte ihag vilka frekvenser jag korde...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

dethär kortet är ett sånt kort som kommer som standrar i datorpaket..... har inte hittat en enda bild på google ennu..

Permalänk
Medlem

OEM antar jag. Mitt GF3 Ti 500 var också OEM.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

fick 4500p 3dmark01 med en P3 600@744 och 512 mb sdram

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag har ett sånt kort i min tv ut data huur orkar ni hålla på pilla dit massa klet på ett kort som är junk även om man klockar det till en annan planet ?

klipp er och skaffa jobb !

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Inaktiv

Wajn @ epoxy !

Det är väl mest kul å se hur mycket man kan pressa en sådan "kass" produkt. Har själv en liggandes VGA Silencer hemma, som dock måste moddas innan den passar (pga någon för lång kylare). Med den borde jag kunna klocka lite mer.

AOpen GeForce FX5200, 128MB (64bit) @ 250/360 btw...

Permalänk
Medlem

Hur kan jag kolla om mitt är 64bit eller 128bit?

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Fläkten som kommer som standard fläkt.... (den kyler troligtvis inte så bra eftersom den skaknar fläsar...)

Här på översidan har jag plaserat en fläkt (mycket svalare GPU nu)

Sharkoon har en fläkt som ska passa till GeForce FX 5200! (Snyggt blått sken)

Revoltec har en fläkt som ser nästan ut som Sharkoons men med Rött sken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy
jag har ett sånt kort i min tv ut data huur orkar ni hålla på pilla dit massa klet på ett kort som är junk även om man klockar det till en annan planet ?

klipp er och skaffa jobb !

Jag väntar på min nya dator med 6800GT, under tiden får jag köra med mitt ruttna FX5200.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Hur kan jag kolla om mitt är 64bit eller 128bit?

Ladda hem rivatuner, det står där.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

är lite dåligt men hur clockar man i prog ...
nån som kan hjälpa ifall man har lust

Permalänk

är lite dåligt men hur clockar man i prog ...
nån som kan hjälpa ifall man har lust
(har ett 5200 )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jean_yosef
är lite dåligt men hur clockar man i prog ...
nån som kan hjälpa ifall man har lust
(har ett 5200 )

först ta hem "power strip" som finns på Filer här på sidan.. sedan installerar du programmet och testar dig fram med clockningen höj max med 10 mhz igången....

Permalänk
Medlem

Fick 8078 i 3dmark 2001 nyss. Tryckte upp kortet i 307/359, ett geforce fx 5200 128 mb.
Har ingen annan kylning på kortet förutom kylflänsen som satt på den när jag köpte den, och en 80 mm chassi fläkt riktad mot den.

Permalänk
Medlem

hmm.. jag benchade nått på 8000 i 01:an med min "gamla" dator med ett FX5200... det var då med klocken 320/500...
Fick nått på 1700 i 03:an med samma klock...

Den burken har för övrigt en XP2200+ @ 2700+, 1024mb PC3200 TwinMOS och ett ASUS A7N8Xdeluxe

Köpte grafikkortet (ASUS 9520 VS) strax efter det kommit ut och gav då ca 1100kr för det...

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

320/500 ? men inte med bara kylflänsen va? Provade med 310/400 och burken hängde sig nästan direkt. Jobbigt som tusan ju Hittils stabilaste är det jag har nu, 310/363, kanske kan höja lite till.

Permalänk
Medlem

Det sitter en liten fläkt orginal på mitt kort... bytte senare ut den mot en större, utan större resultat dock...

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0xx3r
Det sitter en liten fläkt orginal på mitt kort... bytte senare ut den mot en större, utan större resultat dock...

har du fläkt med flänsar eller bara en fläkt ??

Permalänk
Medlem

En fläkt med flänsar

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharku
Jag fick 12000 med mitt Ti-4600 i 01:P

15000 här med mitt gamla Ti-4200 (Ej voltmoddat eller bytat kylning)

Permalänk
Medlem

min pappa fick 2000 points... med GeForce mx 4 440 64 mb (nöjd)

Permalänk
Medlem

hej jag har klockat mitt kort 250/500.. har loopat 3dmark03 och kört i ett par timmar.. får 1235 marks.. och det med en mkt lite höjning av coren..

Permalänk
Medlem

Mitt var 250 på core som original. Minnena är dock mkt slöare. Jag har inte kört mitt i 3d Mark 2003 dock. Jag har ju bara 64-bitars minnesbuss så det slöar ner även fast jag dragit upp coren till 308 och minnet till 424. Mitt minne är väl av sämre typ antar jag, detta kombinerat med 64-bitars minnesbuss gör detta till ett liktigt dåligt kort. Jag skulle vilja voltmodda mitt bara för kul men har inte tillräckligt med info för att våga göra det. Jag har absolut inget att förlora, men jag har ingen aning om hur man gör det på just MITT kort...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Mitt var 250 på core som original. Minnena är dock mkt slöare. Jag har inte kört mitt i 3d Mark 2003 dock. Jag har ju bara 64-bitars minnesbuss så det slöar ner även fast jag dragit upp coren till 308 och minnet till 424. Mitt minne är väl av sämre typ antar jag, detta kombinerat med 64-bitars minnesbuss gör detta till ett liktigt dåligt kort. Jag skulle vilja voltmodda mitt bara för kul men har inte tillräckligt med info för att våga göra det. Jag har absolut inget att förlora, men jag har ingen aning om hur man gör det på just MITT kort...

När du vet hur man voltmoddar eller har url så du kan du höra av dig va?

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte hittat någon sån bra guide. De jag väl har sett har varit aldeless för krångliga och riktade till andra kort. Det är tydligen olika för olika tillverkares kort. Jag har hursomhelst ingen länk. Hittar du nåt bra via google, säg till

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

aaa.. visst de kan jag gjöra... eller kanske man kan fundera ut själv

Permalänk

Jag har ett nvidia fx 5200 å med de klockat i 401-401 så får ja 1116 poäng i 3dmark03

Permalänk
Medlem

Har slängt på en Igloo CPU kylare till en AMD athlon 2500

Coren har jag fått från 250MHz till 307MHz
Memory från 280 till 340 (ska fixa flänsar till minnena så jag kan dra upp dom lite till)

kommer ej ihåg vad jag fick för 3d marks, men det var ca 1500 mer än orginal clockens. jag använder Rivatuner.

Bild på Kylarn
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=656...

Visa signatur

AMD 64 3200+ Watercooled, 2x512MB PC3200 DDR @ 210MHz, 280Gb HD, GeForce 6800GS xXx 256Mb

Permalänk

fick mitt gratis.. ligger på ganska höga poäng med mitt 5200.. är ju vattenkylt.. vågade inte klocka det innan... 9650p i -01

Visa signatur

-Intel Core2duo E7500, 2x2GB corsair ddr2 800mhz, xfx geforce 9800gtx+, gigabyte matx, windows xp x64.

- Acer aspire one A150, 1gb ram, Vista ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag får 12k med mitt Geforce 6600gt

Visa signatur

Game | Northwood P4 2.0 | XFX Geforce 6600Gt | 2st 256mb Cruical | 80gb+80gb extern | and a smile :)
HTPC | P3 1.0 | 256mb Cruical | 20gb | Wireless | Meedio