Permalänk
Medlem

HjÄlp!!

vad ska jag göra?!!

kom hem idag och hade haft datorn på i typ 2 dagar kanske hade inte gjort nått speciellt bara haft igång winamp och DC++ och sånt, och sen när jag slog på skärmen för att sitta ett tag så var det nå varnings rutor och grejjs och dum som jag var så sket jag i att läsa och tröck bara avbryt och det ledde till att DC++ och mirc slutade att funka och när jag ska gå in i DC++ mappen får jag bara fram en ruta där det står "disketten i enhet E är inte formaterad vill du formatera den nu?" och det sjuka är att jag inte har någon diskettstation och att enhet E är en hårddisk?! och när jag ska starta mirc kommer det fram en ruta där det står "E:\progz\mIRC\mirc.exe
Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)"
varken Norton eller AD-ware har hittat nått virus och jag kan inte scana DC++ mappen för det står att filen inte kan öppnas?! och jag kan inte heller ta bort varken DC++ mappen eller mIRC mappen`?!?

snälla kan nån hjälpa mig?! hellst seriösa svar..

Permalänk
Medlem

prova en omstart, det har du säkert redan gjort... annars e det väl bara till att installera om antar jag...

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem

har redan provat med reboot samt en system återställning :/ och jag känner inte för en omistallation när jag går in i programmappen så blir datorn jätte seg och en massa program "svarar" inte finns det inget program eller liknande som kan fixa det här??

Permalänk
Medlem

prova search and destroy... tweak XP har en bra funktion för sådant här med...

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem

okai ska testa search and destroy..

EDIT: hmm funkade inte....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
har redan provat med reboot samt en system återställning :/ och jag känner inte för en omistallation när jag går in i programmappen så blir datorn jätte seg och en massa program "svarar" inte finns det inget program eller liknande som kan fixa det här??

Om inget annat funkar får man ta till med andra medel isf tyvärr

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

mm lutar åt det hållet, men jag kan inte förstå vad som kan ha hänt?! jag har ju norton antivirus 2004 och det har inte hittat nå virus eller nå och efter som datorn bara har ståt och det är bara jag som använder den här datorn så vet jag inte vad som kan vara fel..

Permalänk
Medlem

felet kan vara att du kör program och operativsystem från microsoft

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem

hehe mm måste ju nästan bero på det

Permalänk
Medlem

Alltå, läste vissa av er ens hans meddelande eller?

Det var inge vidare smart av dig att inte läsa felmeddelandena, gör alltid det. Sen verkar det som din partition (eller omdet nu är en hel hårddisk) kraschade av någon anledning.

TweakXP, antivirus, adaware kommer inte rädda tillbaks det.

Jag hoppas du är medveten om att du antagligen förlorat allt som fanns på din e: va?

Tips: Det är inte bara disketter som kan formatteras

Tips2: Du borde göra en grudnlig undersökning av dina hårddiskar, de kan hålla på att gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hmm håller med om att det var otroligt dumt av mig att inte läsa felmeddelandet.. men jag tror inte att hårdisken har kraschat totalt för jag har detlat upp den i två parisioner och ena partisionen är windows på och jag skriver ju från den här datorn just nu och alla program jag har instalerat på e: funkar fin fint det är bara just DC++ och mIRC som värken går att starta eller ta bort och jag har även testat att ta bort de i felsäkertläge.. men inget värkar funka.
Har aldrig varit med om nått sånt här tidigare..

Permalänk

va liknande för mej kom upp massa skit .exe jag installera om datorn då de hjälpte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Hmm håller med om att det var otroligt dumt av mig att inte läsa felmeddelandet.. men jag tror inte att hårdisken har kraschat totalt för jag har detlat upp den i två parisioner och ena partisionen är windows på och jag skriver ju från den här datorn just nu och alla program jag har instalerat på e: funkar fin fint det är bara just DC++ och mIRC som värken går att starta eller ta bort och jag har även testat att ta bort de i felsäkertläge.. men inget värkar funka.
Har aldrig varit med om nått sånt här tidigare..

Börja med att köra CheckDisk

Permalänk
Medlem

det fixade sig med en CheckDisk så nu funkar allt som det ska
Tack så hemskt mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anibe
felet kan vara att du kör program och operativsystem från microsoft

Ja mirc och DC++ är ju två stora MS produkter sen är det nog MS fel att disken inte mår bra heller. Känns lite mera som om det skulle blivit överhettad eller liknande.

Visa signatur