Permalänk
Medlem

Garanti och upplåsning?

Hej! nu är det såhär att jag ska snart köpa en ny telefon (sony ericsson f500i) och jag undrar om garantin försvinner enligt lag (alltså: ingen länk till nån upplåsningssida som säger att garantin inte påverkas) när man låser upp/unbrandar telefonen! om ni kan hjälpa mig så är jag väldigt tacksam... jag googlade lite men hittade inget direkt...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma, köpte en Vodafone brandad K700i som jag vill låsa samt unbranda.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

Nej, upplåsningen påverkar inte garantin. Klippt från Gsmtekniks FAQ: "Om jag tar bort Operatörslåset, påverkar detta garantin?
Att avlägsna operatörslåset påverkar inte garantin."

källa: http://www.gsmteknik.se/shipping.php?osCsid=895a5e7685ae6ba62...

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk

Enligt prylguiden.se så bryts inte garantin.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Men däremot när du "unbrandar" telefonen bryts den på grund av att du måste flasha om mjukvaran i telefonen till en OEM istället för Vodafones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Men däremot när du "unbrandar" telefonen bryts den på grund av att du måste flasha om mjukvaran i telefonen till en OEM istället för Vodafones.

Stämmer väldigt bra, fast om inte säljaren kan bevisa att det är pågrund av flashningen felet kommer ifrån tror jag att garantin gället, tex om batteriet sitter dåligt m.m.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Aah.. Jobbigt. Men om garantin ryker. Så kanske försäkringen fungerar?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Avstängd

förmodligen!