Permalänk
Medlem

Chieftec chassi ?

Har funderat på att köpa ett sånt här chassi men vet inte hur bra det är o.s.v. Nån som har det här och kan säga något ? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHILCX01BLBL...

Räcker nätaggregatet tänkt och köra ett X800XL , 4 st hddiskar , moderkort , och några fläktar... ?

Permalänk
Medlem

jag har en sådan fast en bigtower som jag köpte på dustin.se dom e fett sköna asså. rymliga och stabila som fan. inga vibrationer. aja hoppas du nöjer dig lika mkt med ditt chassi som jag.

Permalänk
Medlem

det där är det finaste chassi jag vet eller ett av dom

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi. Men jag har läst många som haft problem med jusst deras 360w modeller.

Om du ändå är uppe i den prissumman varför inte slå till på: http://www.mycom.se/produkt/37418.html

Då får du ett mycket bra nätagg på köpet som garanterat tillfredställer dina behov.

Lär recention här på sweclockers: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021007_antec_10...

citat: "Jag lyckades inte hitta några brister på lådan, vad det gäller konstruktionen och heller inte funktionsmässigt."

Jag har själv deras 1040 modell och är mkt nöjd.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tycker en annan färg skulle passa sig, men annars så är det ett snyggt chassi, skulle själv vilja ha ett.. Hur det är med agget vet jag inte, men jag har inte haft problem med mitt chieftec-agg i alla fall

Permalänk
Medlem

Finns det något annat bra chassi som rymmer 6-8st hddiskar för +2000 plus ett nätaggregat ?

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på Antec 1080? är kanske det bästa chassit på marknaden i dagsläget för den slanten.

Bilden kan vara lite missvisande. Den "konar" inte som det ser ut på bilden om det är det du stör dig på.

En bild bakifrån som visar detta

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
vad är det för fel på Antec 1080? är kanske det bästa chassit på marknaden i dagsläget för den slanten.

Bilden kan vara lite missvisande. Den "konar" inte som det ser ut på bilden om det är det du stör dig på.

En bild bakifrån som visar detta

http://www.antec.com/images/400/backside/plus1080amg.jpg

Får en http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZAZM-MFC1 sådan plats bakom lukan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
Får en http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZAZM-MFC1 sådan plats bakom lukan?

varför skulle den inte göra d? menar... den e precis lika stor som en CD/DVD läsare... om d e rattarna du menar går d säkert att modda, kan inte vara allt för svårt

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk
Medlem

Btw... hur är fläktarna som följer med?

Permalänk
Medlem

Till 1080? om du använder kablarna som det står klart och tydligt "fan" på är dem helt ok annars kan du ju köpa några papst 12db

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Jag har ett chieftec BX. Dom e ungefär likadana. Är helnöjd med mitt. Valde mellan detta och ett Antec Sonata men tycker mitt är bättre. Polarna har sonatan och det är inte stort. Sen förstår jag inte varför folk gnäller på chieftechs nätagg. Mitt har funkat felfritt i över ett år. Det är bara om man hänger in en massa blinkande blåljus och julgranar i lådan som man kan få problem.

Bakom lucjan i fronten finns lite luft, så sticker inte knapparna på fläktkontrollern ut an massa så är det lugnt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med mitt antec.. dock är luckan lite lätt att ha sönder, och lacken är inte den bästa (blir repig så fort man råkar dra nån liten metallpryl över den)
men de e stabilt, och snyggt.

Chiftec äf jävligt bra dom.. fast om jag var du, skulle jag köpt ett fulltower.
Ett annat bra chassi är CM Stacker. Det är snyggt, STORT, rymligt (11 5.25 platser!) och självklart stabilt som fan

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Antec 1080 är fuuult.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Jag tycker att Antec 1080 är fuuult.

Du glömde skriva det som hade med topic att göra.

Och ja en Zalman ZM-MFC1 Fan Controller får plats.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

trodde la d

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk
Medlem

Om man köper Chieftecs Miditower så behöver man inget Fulltower sen. För chassiet är så Jävla stort. Bra stort alltså.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det jag oroar mig i så fall om är nättaggregatet läst lite här och det verkar inte vara så stabilt.. Jag tror inte jag har pengar till ett nytt heller

Permalänk
Medlem

där har vi en hake... kolla d agget lite mera då... d e inte mycke mera att göra

Visa signatur

*Tar inget ansvar för eventulella stavfel

Permalänk
Medlem

Inga problem med nätaggregatet för mig. Jag har ett 360W chieftec i lådan och det har funkat utan problem sen jag köpte den. Tror det är ett dåligt rykte bara. Nån har väl haft problem med ett och så har det spridit sig.
Nätagget är ju lätt att byta med om det skulle önskas.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Har också ett Chieftec chassie med en 360W agg som går utan problem däremot säger en del att den låter men vet inte om jag håller med om det längre iaf. Tycker det är min cpu fläkt som låter mest för datorn gör inte mkt väsen ifrån sig om man sänker den. Men kan vara i klenaste laget pga hur mkt man stoppar in

Permalänk
Medlem

För att slippa chansa. Antec 1080 är lösningen.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är någon chansning, flera i denna tråden som har sagt att de inte har haft något som helst problem med deras chieftec-agg och ingen som har sagt att de har haft det.. Köp chieftec-chassit!
Tycker dessutom att Antec 1080 är lagom fult..

Permalänk
Medlem

Hur är det med utrymmet i Antec 1080 är det mycket tillgodo? På den här bilden ser det ganska tajt mellan hdden o grafikkortet . Tycker synd att den inte har 120mm fläktar ist ..http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021007_antec_10...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Tycker inte det är någon chansning, flera i denna tråden som har sagt att de inte har haft något som helst problem med deras chieftec-agg och ingen som har sagt att de har haft det.. Köp chieftec-chassit!
Tycker dessutom att Antec 1080 är lagom fult..

Två st i denna tråd har skrivit det. Leta i forumet så lägger du märke till FLERA som har problem med det. Tittar man på deras system som de har i sign och som förmodligen sitter i deras chassin. Så ser du att de inte äns är i närheten av det som ska in i den dator som ! Creamzor beskriver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
Hur är det med utrymmet i Antec 1080 är det mycket tillgodo? På den här bilden ser det ganska tajt mellan hdden o grafikkortet . Tycker synd att den inte har 120mm fläktar ist ..http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021007_antec_10...

Som det ser ut på den bilden verkar det inte vara så mycket däremellan. Här har du en annan bild som visar hur den ser ut invändigt.

Sedan att den inte har 120mm fläktar som du poängterar är lite synd.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Skönt när man slipper skapa en ny tråd
Passar också på att fråga, tänkte nämligen beställa en 360 W chieftec dragon tower (liknar mkt den Creamzor ska ha, lite högre och på hjul bara )
Undrar samma sak, dvs om inte agget är lite för klent för nedanstående konf.:

AMD 3500+ s939
MSI K8N NEO2 eller EPoX EP-9NDA3+
Gainward GeForce 6800GT 256MB 1,6ns (GLH)
Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB
2 st. hdd

Permalänk
Medlem

CogitoErgoSum(?): Finns en FAQ för nätaggregat med länkar till ställen där man kan räkna ut hur mycket sin dator drar

Frantic: tre stycken om jag inte räknar fel

Permalänk
Medlem

Ja du räknade fel. "killawife" har skrivit att han är nöjd med sitt två ggr.

Poängen är iaf, att det finns de som har haft problem med det. Sedan ska han ha ganska mycket i burken så det är inte säkert att det klarar av hans komponenter. Så därför rekommenderar jag Antec. Chassit i sig ser bra ut, men varför chansa. Om den klarar av det så visst då blir man nöjd, men samtidigt om den inte gör det. Då blir man arj på sig själv för att man inte gick på det säkra före det osäkra.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Antec rulez- har 3 stycken sådana.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

En fråga angående mitt chieftec dragon miditower, jag har fyllt alla mina 3,5" platser och har en hårddisk liggande som jag skulle vilja fästa där uppe på en 5,25" plats... är det nån som har ett tips på hur man löser detta? Finns det några bra distanser till detta?