Permalänk
Medlem

Red Alert Soundtrack

Tjena! jag gjorde en sökning och hittade inget svar här i forumet... så här kommer min fråga: går det att extracta soundtracket till red alert från själva spelet? jag vet att man kan köpa soundtracket men det vet jag inte om jag vill... jag har ju köpt spelet redan

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Ladda ner det istället

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

hrm är inte det warez? eller finns det ett lagligt sätt o ladda hem den?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Men kom igen, ladda ner och var glad (det är ju lika mycket wärsch att extracta).

Permalänk
Medlem

nej det är det inte eftersom jag har köpt spelet och vill lyssna på den underbara musiken utan att starta spelet... det är inte olagligt att extracta filer från ett spel... hur fan skulle man då kunna modda dem till exempel?

*edit* jag tycker inte om piratkopiering... *host* *host* */edit*

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Men om du har köpt spelet så har du ju all rätt att ladda ner musiken med. :/

Permalänk
Medlem

njae gränsfall... eftersom musiken släpptes som soundtrack på separat cd så funkar det nog inte så... dessutom får man bara använda den extractade musiken själv, inte dela ut eller tanka från andra... om jag har tolkat allt rätt dvs

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Låtarna i själva spelet är 22khz mono, blä alltså

Du kan ju alltid streama dem från www.frankklepacki.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Låtarna i själva spelet är 22khz mono, blä alltså

Du kan ju alltid streama dem från www.frankklepacki.com

ja det kan jag ju... jag ska bara lära mig hur jaja tack för hjälpen iofs trodde jag inte att filerna var så kassa på win95-CD-versionen av spelet

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Citat:

jag ska bara lära mig hur

Scrolla ner till jukeboxen, välj CnC series

Permalänk
Medlem

hmmm när du sa streama tänkte jag på o streamrippa... för det är helt lagligt nämligen

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Låtarna från frankklepacki.com sparas som låtnamn.fk i Browser Cachen. Byt filändelsen från .fk till .swf (flash film). så har du det.

Jag gjorde det i Opera. Vet inte hur det ligger till med IE och Firefox.

Om du riktigt vill kan du även använda en SWF editor och extracta Mp3 filen från SWF filen.

Permalänk

Sjysst, nu kan jag spara Aftermath låtarna på burken. De är ju så hemskt bra!

Permalänk

Men alltså, ingen i hela världen märker om ni laddar ner ett par sånger. Har ni så strikt moral? :/

Permalänk
Medlem

har skivan med all red alert musik fick den med när jag köpte spelet + en red alert t-shirt

Permalänk

Soundtracket saknar en del låtar... Fogger och Snake t.ex.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
har skivan med all red alert musik fick den med när jag köpte spelet + en red alert t-shirt

Samma här, samlings paketet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

vill du extrahera saker ur RA, C&C, dvs westwoods strategispel så går det med RAMIXER att plocka ut saker och även se på texturer i .mix-filerna på cdskivorna.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Sen finns det (fanns iaf) plugins till winamp som kan spela musiken i mix-format. Prövade det själv för sådär fem-sju år sen eller nåt, funkade bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
Låtarna från frankklepacki.com sparas som låtnamn.fk i Browser Cachen. Byt filändelsen från .fk till .swf (flash film). så har du det.

Jag gjorde det i Opera. Vet inte hur det ligger till med IE och Firefox.

Om du riktigt vill kan du även använda en SWF editor och extracta Mp3 filen från SWF filen.

Vad för program finns det att använda för att hämta ljudfilerna ur .swf filerna? Macromedia Flash kan nog göra det, men det känns rätt meningslöst att få tag på ett sådant stort program för att utföra en sådan bagatelluppgift.

Permalänk

Ingen som har noter eller tab till Hell March?

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Vad för program finns det att använda för att hämta ljudfilerna ur .swf filerna? Macromedia Flash kan nog göra det, men det känns rätt meningslöst att få tag på ett sådant stort program för att utföra en sådan bagatelluppgift.

Jag använde SWF Extractor

Länken ovan går till version 1.1, som är freeware. Själv avände jag version 2.1 med *host*crack*host*

Permalänk

Den hittar ingenting i filerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Ingen som har noter eller tab till Hell March?

Åhh det skulle vara något att ha

Permalänk

Riffet är ju simpelt, det går att återskapa på ett par minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Låtarna i själva spelet är 22khz mono, blä alltså

Du kan ju alltid streama dem från www.frankklepacki.com

WOooo grym länk man tackar

Bästa spelmusiken som någonsin gjorts!! (för original C&C då vill säga!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Låtarna i själva spelet är 22khz mono, blä alltså

Du kan ju alltid streama dem från www.frankklepacki.com

Drar på Hell March på hög volym.
Vilket härligt dunk.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Har haft hellmarch sedan lång tid :), fet låt

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Drar på Hell March på hög volym.
Vilket härligt dunk.

Kommer ihåg de gamla finniga dagarna då jag spelade in hellmarch på min freestyle och hade med mig den överallt hehe..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Hell march! Så himla skön att lira till, helt outstanding!

*EDIT* Nu blev jag helt galen på hur bra ett srategispel kunde bli bara på grund av musiken, särskilt hell march. Hard + Very Fast = Red Alert på hög nivå. Så det ska spelas..kanske ska testa och se om man har kvar taktiken av att spöa dem