Permalänk

Ni verkar kunniga här ?

Efter att ha kollat runt lite på sidan så tyckte jag att de lät ganska så skoj med att klocka upp saker å ting

har sökt lite på forumet om just mina frågor men inte hittat spec mycket hjälp..
Har nu laddat ner PowerStrip 3.53

Mitt system:
- AMD athlon 64 3200 + 2211 Mhz

- MSI K8N NEO FSR Moderkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

- 3DConnect Radeon 9800 Pro

- Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 (Har för mig att det är det jag har) *x2*

- Burken: http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=6900552

Engine klock är378 och Memory 337,50 i grunden.. på PowerStrip!

Frågorna är då:
1. Vad rekomenderar ni att ja köper för kylare/fläktar? för att få datorn tystare och att den klarar av klockning av Grafikkortet? inte allt för dyrt uppskattas?

2. Någon som har ett likadant kort som vet hur mycket jag kan klocka upp det till? Vågar själv inte pilla på saker ännu iaf

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Medlem

välkommen till sweclocks!!
1. Vga silencer från artic cooling funkar mycket bra o hörs knappt någonting. kostar inte mer än 150kr..

2. minnena brukar maxxa kring 390 mhz och coren (kärnan) på runt (420mhz ett dåligt exemplar) eller ca(460mhz ett bra exemplar) Det är bara till att dra upp lite i taget.. inget som går sönder utan du får bara massa artifakter (fel) på skärmen, då är det bara till att dra ner mhzen lr starta om datorn..

//KES

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Avstängd

Som alla andra så vill du väll förståss att nån ska komma och säga "klicka där ock skriv in 437 och 139 och på ok så är det klart"....

Ända sättet för att se hur mycekt just ditt kort klarar är att pröva dig fram.. klocka upp ca 5 mhz åt gången och prova spela lite, kör 3dmark eller vad som hellst, för att se om det funkar bra. funkar det så klockar du 5 mhz till osv osv ....

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]

Permalänk

En till bra grej är att köra Prime95 för att se om klocken är stabil. Sedan klarar inte de där minnena så mycket, 230Mhz i bästa fall skulle jag tro.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Okej tack för svaren verkar fungera helt okej... jo visst skulle det vara skönt att få en sån guide klicka här klicka där

Men det jag är lite rädd för är att mitt grafik kort skall brännas upp eller vad som händer..

Okej då får det bli en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302940&cks=SER kommer den att tysta ner datorn tror du?

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Medlem

The Chris, låter bra

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

um.. bryrs på vad du har för andra fläktar i datorn.. stanna grffe fläkten du har nu o se hurdan skillnad det blir

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk

Jag har den fläkten som medföljer radeon kortet jag fick från komplett.se... vet inte alls nått om fläktar?...

föresten när jag klockar upp i grafikkortet och startar om datorn så hamnar värdena på samma som dom va orginal? klickar endå på Apply knappen.. hur kommer detta sig?

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Medlem

kan inte det programmet, ta "Riva tuner" istället
mycket bättre

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett 9800pro, men tror att det är så att om du har en r360 kärna på kortet kan du flasha det till ett 9800xt. Kolla upp det, då får du prestanda.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

kes:
hur kan du säga attt ett program är bättre som du inte ens använt?

du är ju tamefan patetisk.

chriss:
jag har använt powerstrip, visst det gör vad de ska.. men jag tycker det finns smidigare program.. (därmed inte sagt att de fungerar bättre)

det finns ett program intergrerat i omegas drivers (www.omegacorner.com)

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Gäst

klocka varsamt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Chris
Jag har den fläkten som medföljer radeon kortet jag fick från komplett.se... vet inte alls nått om fläktar?...

föresten när jag klockar upp i grafikkortet och startar om datorn så hamnar värdena på samma som dom va orginal? klickar endå på Apply knappen.. hur kommer detta sig?

klocken gäller när du tryckt på apply. du behöver inte starta om datorn varje gång.:)

CatscaN^Tim: nödvändigt?????????????????????????????

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Permalänk

Förstår nu hur man sparar det hela rätt.. tack

Då har jag en fråga till, har nu klockat upp eller vad man säger...

Innan hade jag

Engine Clock: 378

Memory clock: 337,50

Så drog jag upp det lite i taget o körde 3dmark05 ibland.. sen börja det att flimra svart på bilden sänkte och nu är den på:

Engine Clock: 402.30

Memory clock: 369,90

Tycker inte det va alls mycket, men så är jag ju också inte alls bra på detta..

Men märker ingen skilnad iaf =/

*Skratta inte åt mej nu* hehe

Visa signatur

Srbija

Permalänk
Medlem

Klocka mitt 9800 pro idag till ett XT...trodde de va skitsvårt men läste guiderna kommentarer ect ect... och klarade göra de. Har ett club radeon kort. körde 3dmark03 före och efter öka med ca 800 poäng och slutade på 6600 ungefär