Permalänk
Medlem

Beeeeep bep bep bep :)

Hej!

Problem:
Har ett Abit AG8-V och en P4 3.0, när jag sätter på burken så kommer ett konstigt intensivt knackande ljud från processorn, och den lämnar Beeeep bep bep bep (1 lång 3 korta) och i debug-displayen på moderkortet står det 96 ELLER 9b svårt att avgöra, om jag drar ur elen till processorn så lämnar den samma kod, fast knackandet försvinner. Moderkortet har Award bios. Någon snäll själ som kan hjälpa mig? Är processorn paj?

Tack på förhand!

Visa signatur

..::: XEPTiC STUDiOS :::..

Permalänk
Medlem

Uh, instinktivt, jag hoppas verkligen inte ljudet kommer från cpu'n, då e nånting väldigt fel, det finns inget som kan låta där, utan att det spricker / exploderar av någon anledning...

felkoder här. (pdf)

Hjälper inte det där dig, prova med att maila Abit support, eller hojta i deras support forum.. lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Mest troligt minnet som spökar. Kolla så att ditt minne är 400MHz... Min dator gjorde precis samma sak med ett 333MHz minne.

Visa signatur

| P4 2,8GHz @ ~3,2ghz 860fsb, 2*512Mb DDR A-DATA3200, 280gig hdd (1x200, 1x80), albatron PX865P, ExcalibuR Radeon 9800Pro @ 411/351(ej maxat) |

Permalänk
Medlem

Får du nån bild?

Precis som B4cke skriver kan det vara nåt med minnet, men läs även: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39162...