Permalänk

Moderkort??

Är det någon som har bra förslag till ett moderkort?
Får helst inte kosta mer än 1000 kr och vill gärna ha optisk ljud ut, ddr400, 800mhz bus speed, agp 8x, Socket 478.
Jag hade bios krach igår så är tvungen att köpa nytt moderkort.
Datorn stannar precis där han räknar minnet.
Mvh

Edit:asså optisk ljud ut inbyggt i moderkortet.

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara fel på moderkortet.
Jag skrev nyss ett inlägg i en annan tråd där flera av punkterna även gäller ditt problem:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39162...

Testa dessa saker och se om du kommer längre än tidigare, prova även att nolla cmos (antingen via en jumper eller genom att ta bort batteriet).

Permalänk

ok ska testa det här
men hur nollar jag cmos med en jumper moderkortet jag har är Elitegroup L4S5MG moderkort.

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kallballe
ok ska testa det här
men hur nollar jag cmos med en jumper moderkortet jag har är Elitegroup L4S5MG moderkort.

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!:D

det är en RTFM-fråga...
så kolla i manualen, borde stå där

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

mm, jag hittade det i manualen och det ståd där men det hjälpte inte mig iaf. Ni har inte nåt annat förslag?
När datan startar så säger det ett pip när han stannar där han räknar minnet och där det står hur mycket cpun är på men där står det 1.9 ghz cpun är på 2.53ghz i vanliga fall. Någon som vet vad det pipet betyder för jag kommer inte ihåg det?
och jag har försökt och trycka på start knappen och reset knappen men det verkar inte funka. Och det här häönde ju efter jag hade updaterat bios från windows och jag hade installerat bios asså när programmet var färdig med installationen så stog det att den hade lyckats med installationen men jag fattar inte hur den kunde stanna där när det stog lyckades. Kanske var fel bios fast det stod på bios att det var rätt eller kanske är det ostabilt och installera bios i windows, inte vet jag.

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!!:D