Permalänk

Skit på skrivbordet

Hur får man bort ikoner som ploppat upp på skrivbordet som man igentligen inte vill ha där? Samma sak gäller med såna där sökbanners som man får i iExplorer. Jag kan varken höger klicka på ikonerna eller flytta på dom, bara klicka på dom så man kommer till deras jävla reklam skit.

Nån som vet?! Blr fan tokig!

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk
Medlem

*rapporterad* fel forumsdel

Ont: testa programen: "ad-aware" och "spybot - search & destroy"

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem

Missförstod topic

Permalänk

Använd FireFox slipper du mycket av "skiten".

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

fick en massa iconer jag med men de brukar jag äga med Spybot - Search & Destroy etc men nu går de inte att få bort dom alls de har värkligen blivit elakartade det går inte ens att ta shift delete på dom eller högerklicka på dom :S

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Avstängd

Använd Xandros Deluxe 3 så slipper du skiten.

Visa signatur

lyckegard: Ditt beteende i denna tråd gör att du skrapar ihop till en varning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
fick en massa iconer jag med men de brukar jag äga med Spybot - Search & Destroy etc men nu går de inte att få bort dom alls de har värkligen blivit elakartade det går inte ens att ta shift delete på dom eller högerklicka på dom :S

det är ju det jag menar.. det har jag också =/

Xandros Deluxe 3 Vart kan jag hitta det?!

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk

det verkar ju bara vara för linux

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Har inte använt internet explorer på bra länge men ju har jag också fått ikoner som man inte kan ta bort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Har inte använt internet explorer på bra länge men ju har jag också fått ikoner som man inte kan ta bort

Finns det ingen smarting som kan hjälpa oss behövande?!

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk
Avstängd

det kan vara från program man laddar ner, såkallat freeware som det ligger extra program i som installerar sig själva. i t.ex Kazaa finns massor med sådana program.

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
fick en massa iconer jag med men de brukar jag äga med Spybot - Search & Destroy etc men nu går de inte att få bort dom alls de har värkligen blivit elakartade det går inte ens att ta shift delete på dom eller högerklicka på dom :S

Precis. samma sak för mig. funkar inte o ta bort dom. Finns det inget omväg eller nåt knep för att få bort dom?

Permalänk
Medlem

Haha trodde det var en uppmaning

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

skit samma vart dom kommer ifrån och så.. jag vill ha bort dom! Finns det inget high tech program att ta bort skiten? Jag har själv adware 6, norton internet secuirty och antivirus plus service pack 2 med det där säkerthetsskyddet. men ändå kommer små jävla ikoner förbi!

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk

Använd firefox, tanka er porr från bittorrent eller DC.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet en som tog bort den gamla MSN-messenger Plus! För han hade lagt in en ny. Då försvann ikonerna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Kolla efter misstänkta saker i läggt till / ta bort program. Ofta ligger där nånting som du inte alls käner igen och som troligen inte heter likadant som programmet den kör heller.

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem

Om du vill få bort menyerna i IE så bara högerklickar du på dem och väljer att de inte ska visas... Ikonerna på skrivbordet är ju bara att ta bort men det löser bara halva problemet, som andra skrivit så kör Lägg till/ta bort program och försök ha lite koll på vilka program som installeras...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Om du vill få bort menyerna i IE så bara högerklickar du på dem och väljer att de inte ska visas... Ikonerna på skrivbordet är ju bara att ta bort men det löser bara halva problemet, som andra skrivit så kör Lägg till/ta bort program och försök ha lite koll på vilka program som installeras...

om det ändå vore så enkelt.. jag kan inte flytta på ikonerna och jag kan inte högerklicka dom heller. det enda dom reagerar på är när man dubbelklickar på dom och så kommer man till deras hemsida. Blir så trött på dom.

Jag kan ju testa lägg till/ ta bort programm, men grejen är den att jag är rädd för att ta bort viktiga filer. hmm.. men funderar på att installera om hela datorn ändå. den är ny så inget går förlorat precis.

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk

samma sak har hänt på min mammas dator. Vet dock inte varför dom dök upp

Permalänk
Medlem

Ta bort MSN-messenger Plus i lägg till/ta bort program så försvinner ikonerna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag har också fått ett par ikoner på skrivbordet :/
dessutom har en massa inställningar ändrats i Mozilla för mig

Kan inte få bort skiten... så här ser dom ut:
Är det samma för er andra? har fått in ett program som heter "chicpart", men det går inte att ta bort, trots att jag inte hittar någon extra aktivitet i taskmanager och att det är borttaget i msconfig...

Dessutom har jag fått någon vsnpstd, som jag inte vet vad det är. Har kört adaware, spybot och använder norton.

Permalänk

Har i testat att stänga av explorer och starta det igen samt ta bort filerna mycket snabbt! det brukar hjälpa!

Om inte det fungerar kan ni testa:
Windows Cleaner

Kan inte hitta den på nätet längre...

Välj filerna och tryck på delete, det kan bli fel i programmet osv, men filerna brukar försvinna!
Annars för menyproblem mm. kolla lägg till/Ta bort program och se till att ni har senaste Ad-Aware SE och sök sen igenom hela datorn!

Permalänk

jag fick precis bort det genom att ta bort en sak från autostart

Permalänk
Medlem

om man kollar på bilden där jag visar ikonerna, så ser man även väldigt många object i autostarten i msconfig. finns det något sätt att ta bort dom? var i registret lagras det?

Permalänk
Medlem

Xorlon:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run
HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
om man kollar på bilden där jag visar ikonerna, så ser man även väldigt många object i autostarten i msconfig. finns det något sätt att ta bort dom? var i registret lagras det?

Varför ya bort dom, det enda du behöver är ju att avmarkera...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus
Xorlon:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run
HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run

Arrigato

Permalänk

Avinstallera MSN Plus.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!