Permalänk
Medlem

Snyggare än Ipod och Creative Zen Micro. Sen att den troligen håller bättre standard vad det gäller ljud och batteritid får vi bara hoppas på men iRiver brukar inte göra än besviken :>

Permalänk

Ska man köpa en sån där eller en sån där iriver osm är nu med 40 gb hårddisk?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

jag är helt såld...måste köpa en sådan..sexigt snygg

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk

Re: Re: Re: Ny iRiver: H10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Har hört att de ska bli i januari, men är bara ett rykte.

Vi hoppas på att kunna släppa H10 i slutet på januari 2005. Observer att detta är preliminärt, vi hoppas självklart att det blir så

Permalänk
Medlem

Cameron har du någon aning om vad den kommer att kosta,2500-3000 lr kommer den att ligga på 3000 och uppåt?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

riktigt het, hade tänkt att köpa en zen micro, men nu tror jag ju att man väntar lite och köper en sånhär om det visar sig att det håller förväntningarna och går att få tag i till ett resonligt pris

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Cameron har du någon aning om vad den kommer att kosta,2500-3000 lr kommer den att ligga på 3000 och uppåt?

Jag kan inte svara med 100% säkerhet, men över 3000kr bör det inte bli. Förmodligen 2999kr, skulle jag gissa. Som sagt, detta är ytterst preliminärt.

Permalänk
Medlem

2999 är inget problem för mig,men om det är tnkt att den ska konkurera med ipod mini/ creative zen mini som är 500-600 kr billigare borde kanske priset vara lägre ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk

Vi får se hur det går Tayano. H10 har en hel del trevliga funktioner som inte finns på de andra spelarna...

Permalänk
Hedersmedlem

Har den USB-to-go?

För 600kr upp mot iPoden skall den ju helst vara rätt så bra ... och vad ingår i förpackningen?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Har den USB-to-go?

För 600kr upp mot iPoden skall den ju helst vara rätt så bra ... och vad ingår i förpackningen?

Självklart är den bra jonasy

Kan, eller får inte, ge ut några detaljer kring spelare just nu... Men den har en hel del trevliga överraskningar. Finns en del info att hitta på diverse sidor dock. Uppenbart är ju att H10 har en 1,5" färgdisplay, text och bildvisning (.txt & .jpg), 18mW uteffekt, FM radio (med inspelning), MP3 encoding, utbytbart batteri, diktafon, USB2.0, UMS, fullt DRM stöd och Windows Media Player 10 support. Utöver detta finns det en hel del andra funktioner som är lite "hush hush" just nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Självklart är den bra jonasy

Kan, eller får inte, ge ut några detaljer kring spelare just nu... Men den har en hel del trevliga överraskningar. Finns en del info att hitta på diverse sidor dock. Uppenbart är ju att H10 har en 1,5" färgdisplay, text och bildvisning (.txt & .jpg), 18mW uteffekt, FM radio (med inspelning), MP3 encoding, utbytbart batteri, diktafon, USB2.0, fullt DRM stöd och Windows Media Player 10 support. Utöver detta finns det en hel del andra funktioner som är lite "hush hush" just nu...

...Och UMS!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att den är för dyr för mig bara, hade lätt tagigt en sådan fall den hade legat runt 2000- 2500kr :/

Sen så måste jag ju säga att det verkar som man får en hel del valuta för pengarna! :>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Tråkigt att den är för dyr för mig bara, hade lätt tagigt en sådan fall den hade legat runt 2000- 2500kr :/

Sen så måste jag ju säga att det verkar som man får en hel del valuta för pengarna! :>

Håller med om att priset i Sverige kommer vara lite högt jämfört med iPod Mini, men iofs så får du med funktioner och en LCD skärm för pengarna.

Annars är det bara att köpa den från http://www.teamdigital.net/ där lär den ligga riktigt billigt till eftersom dollar är låg nu.
Dom skickar som gift (present) så du slipper betala tull, skatt div kostnader vid tullen.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
...Och UMS!

Ja precis ! Missade det

Permalänk
Avstängd

Video där man får se hur spelaren ser ut i menyn och hur man navigerar den.

Video: http://akiba.sorobangeeks.com/news_pics/9005/h1.wmv

Sida med text och bilder: http://akiba.sorobangeeks.com/news_9005.html#

Fler fabriks bilder: http://www.iriver.co.jp/product/?p_name=h105gb&page=4

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
Video där man får se hur spelaren ser ut i menyn och hur man navigerar den.

Video: http://akiba.sorobangeeks.com/news_pics/9005/h1.wmv

Sida med text och bilder: http://akiba.sorobangeeks.com/news_9005.html#

Fler fabriks bilder: http://www.iriver.co.jp/product/?p_name=h105gb&page=4

Får man med tjejerna när man köper en spelare också?

Den verkar snuskigt fräck och precis i rätt storlek. Om jag inte får en Creative Zen Micro i julklapp kan jag ju alltid kolla på en sådan.

Permalänk
Avstängd

Tänk på att koreanerna har väldigt små händer så den blir ännu mindre i våra händer.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
2999 är inget problem för mig,men om det är tnkt att den ska konkurera med ipod mini/ creative zen mini som är 500-600 kr billigare borde kanske priset vara lägre ?

jo, men tänk på färgskärmen, smakar det så kostar det ju.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jag måste verkligen ha en sådan...jag kan inte slita mig från datorn pga av den..har redan en iaudio 4..men den här e fenomenalt het!

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Alltså, har aldrig riktigt förstått det här med färgskärm. De kunde gott tagit bort den och släppt den billigare för min del. Blir nog Zen Micro, bara för prisets skull.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imperie
Alltså, har aldrig riktigt förstått det här med färgskärm.

Bilder & Film

Zen Micro är riktigt dålig. Provlyssna och andvänd den ett tag innan du köper den.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Ja precis ! Missade det

Betyder det att man inte behöver ha något program för att ladda över filer? så att den dyker upp som enhet och sedna drar och släpper man?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jan-banan
Betyder det att man inte behöver ha något program för att ladda över filer? så att den dyker upp som enhet och sedna drar och släpper man?

Ja det stämmer. UMS står för USB Mass Storage. H10 fungerar helt enkelt som en flyttbarenhet, ingen speciell programvara krävs för att få kontakt med spelaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Ja det stämmer. UMS står för USB Mass Storage. H10 fungerar helt enkelt som en flyttbarenhet, ingen speciell programvara krävs för att få kontakt med spelaren.

Men gäller det även musik man kan bara dra över en katalogstrucktur och sedan fattar den och spela det utan typ itunes utan rätt av genom windows/mac os?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jan-banan
Men gäller det även musik man kan bara dra över en katalogstrucktur och sedan fattar den och spela det utan typ itunes utan rätt av genom windows/mac os?

Preliminär info:

Svar ja, detta ska inte vara några som helst problem. Har inte haft chans att testa detta genomgående än, men det ska fungera att göra så. Följer dock med ett program som heter iriver Plus, antar att detta program fungerar som t ex iTunes, men för att föra över musikfiler behövs ej detta program användas.

Permalänk
Medlem

Okej tack för det ville få det bekräftat. Nu är det bara att se vad priset hamnar så kanske man slår till.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara var jag som inte fattade att den kommer att komma i tre olika utföranden:

H10 20 och 40 gb
H10 5 gb
H10 "junior" 1gb och uppåt senare i år

Blir nog en 5GB:are

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Permalänk
Medlem

varför skriver dom med frågetecken, det verkar dumt?