Varje år kommer framtidens grafikkort:p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lansing
AMD 4000+ , 2048MB RAM , ATI Radeon X850 XT PE PCI-E ViVo
räcker väl i minst 1år?

Räcker tre år, har faktiskt inte sett en sån dator förut................ kanske nån specialdator........!?

Visa signatur

Jag e ett riktigt Star-Wars freak! (jag kan alla Chewbaccas repliker!)

Permalänk
Medlem

AMD 4000+ 2048mb RAM sen ska det va dubbla 6800Ultra i SLI, räcker nog bara 1 år hehe

Permalänk
Medlem

Det är svindåligt, menar konsollerna har bättre grafik och inte fan är dem så jävla dyra?

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Avstängd

ääääh softa ner lite. mkt paper launch och PE press edition kort som marknadförs för att bygga upp deras varumärke. Välj det kort som finns i butikshyllan som passar din plånbok. Kommer alltid komma nya kort.
Även kort som är påväg
Priset går ner på ett kort efter marknaden mättats på folk som lägger ut multum med pengar för kortet. Det är så det fungerar.
Desto större efterfrågan, desto högre pris i slutändan.
Oavsett vad det kostat att tillverka produkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
men man kan ju fortfarande spela de flesta spel i 1280x1024 med ett 9800pro, som har funnits ett bra tag. Så att ett nytt kort kommer vara värdelöst om ett år stämmer inte.

Köper man ett 6800GT eller X800XT idag, kommer man säkert att kunna köra alla spel som släpps 2005, och 2006 också om man klarar sig utan AA och AF. Det är min gissning

Hehe det är ju du det! Du sitter ju fortfarande och gamear med en Intel, själv har jag förpassat min 3,4 till surfburk.

ickash: När man gör ett konsolspel så kan man ju koncentrera sig på att utveckla till en viss hårdvara, men bra utvecklade pc spel är långt snyggare än konsol spelen. Gäller ju bara ha hårdvara att se det med!

Lansing: Finns sämre saker som kommer räcker minst 1år, så rätt onödigt att slösa så mycket pengar. Men hade du haft råd med den riggen hade du väl inte ens frågat?!

Vicotnik: Jo 9500 kortet var sjukt bra. Köper man ett kort idag är ju alla kort dx 9 kort, nu ska man dock välja ifall man tror ps3 eller inte.

storsnusaren: Mazda 626 är ju ingen drömbil precis!

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

Konsoller = bra grafik???
Vart någonstans. En sån länge finns inte ens HD-tv stöd för någon konsol. Så grafiken är usel. När jag kommer köpa en teve med High Defintion och det finns en konsol som stöder detta så köper jag det helt klart!!!
Men som det är nu. Nej tack.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patu
Hehe det är ju du det! Du sitter ju fortfarande och gamear med en Intel, själv har jag förpassat min 3,4 till surfburk.

Det där var taskigt

Nä. ska uppgradera snart. Än så länge funkar den fint.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ickash
Det är svindåligt, menar konsollerna har bättre grafik och inte fan är dem så jävla dyra?

När drömmde du att konsollerna har bättre grafik? När Xbox och ps2 kom ut så hadde dom mkt bättre, men nu tycker jag knappast att det är bättre grafik på en konsoll. Och bildkvaliteen på en tv jämfört med en datorskärm kan man knappast jämföra.

En annan sak är att det inom datorvärlden bara blir dyrt för en krävande gamer. Tex om ja köper en 3000+ A64 med 2gb ram å 400gb hårddisk och ett 6800le så kommer windowsprestandan vara fullt tillräcklig för en normal användare i iaf 4-5år. Programmen blir ju inte speciellt mer krävande med åren. Och i iaf 3 år komme man kunna spela allt som kommer ut, om än inte på bra grafik, men är man inte en äkta "spel nörd" så bryr man sig inte. Är spelet dessutom väldigt rolgit och välgjort så är det inte grafiken som ger själva "spelglädjen", Tex lana ja UT2003 på min burk i 800x600 typ på medium, å det var hur kul som helst, tyckte inte de va roligare än vanligt sen när ja satt på kompisens dator med 9800se@pro på maxgrafik å körde.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Sen beror det ju ochså själv på hur kräsen som spelare man själv är

Tycker det duger ok med 1600 med mitt 9800 XT kort

Ska man ligga på topp smakar det. Utvecklingen i grafikkort går ju framåt. Men hur är det med själva spelen? Tycker Half Life 1 även slår vissa spel i grafik som släppts i år tex.

Permalänk
Medlem

Tror han menar att konsoll spel flyter på bättre och det är sant särskillt då man inte sitter med en schysst rigg eller pga att spelet varit dåligt optimerat.

Utan spel och då främst fps liren hade grafikkorten aldrig utvecklats som de gjort fram tills nu. Program kräver mycket minne, men minneskraven har ju knappast ökat i samma takt som kraven för att få det nyaste fps:en att flytta på. Dessutom använder man ju helt andra gfx kort proffesionellt än våra dyra gamerkort.

Visst spelglädjen är viktigast, men grejen med fps är just grafiken. Och eftersom motererna är så avancerade till dessa spel krävs avancerad hårdvara för att visa vad det går för. Har man tex ett gammal dx 7/8 kort kan man ju inte se lika imponerande effekter som ett dx 9 kort visar.

Även om HL2, Farcry eller Doom3 är de spel jag kanske inte spelat mest, så minnas man ju dem för att de varit grafiskt underverk.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk

KAPITALISMEN!!

Visa signatur

AMD athlonXP 3000+ . ASRock K7NF2-RAID. 512 MB ddr 333Mhz. Asus 6800XT 12/6 385/890 MHz. 1 st hitatchi 120 GB 1 st Segate Baracuda. Coller master 450W PSU(Sleevat) Chassi: Antec Super LANboy
#RIMY @ Qnet

Permalänk
Medlem

Tyckte att HL2 var jäkligt snyggt trots att ja kör på dx8

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Varje år kommer framtidens grafikkort:p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laza
Bil? Har för helvete inte råd med någon bil! Patetiskt skrattretande att du kom att jämföra köp utav svindyra nya bilar med grafikkort.

Det är sådana som dig, som staten skall beskatta kraftigt!

Vaknat på fel sida? Moget att bli sur för det.. Spring o köp dig en mobil så kan du skapa en ny tråd om varför mobiler sänks så i värde... Eller du köp en tröja o gapa om att den inte är modern om 1 år... Eller varför inte köpa en dator för ett par år sen o gapa varför 4mb ram kostade 1500:-... Kom in i matchen, ingen tvingar dig att köpa det allra senaste hela tiden..

Permalänk
Medlem

Konsoler... bättre optimerade??? bättre grafik???? HAHAHAHA! visserligen har XBOX som säljs i usa stöd för HDTV, men det hjälper inte ett dyft för boxen klarar inte sina spel i den upplösningen.... Kolla på metal gear solid 2, det LAGGADE på vissa ställen på PS2an.... optimerat sa ni? sen att det verkar vara bättre grafik på konsol är för att tv har upplösningen 700 x 550 ungefär, vilket gör att
1: man ser inte så mycket detaljer, men det man ser ser ok ut (vissa skulle säga bra)
2: det är mindre krävande

denna infon jag skriver här är så jag har uppfattat det från div. sidor på internet, så jag garanterar inte att jag har rätt

så nu har kag flamat konsoler färdigt o vill bara säg att mitt gf4 ti 4200 har hållt sen jag köpte det för ca 2000 kr för två år sen... nu får jag ett 6800 LE i julklapp o hoppas att det håller lika länge!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5