Permalänk
Medlem

Bra speldator åt brorsan..

Tjena..

- Brorsan bad mig plocka ihop en bra o prisvärd speldator..

- Kom fram till detta system..

---> http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=112219

- Tänkte bara kolla med er här på sweclockers om det är något som borde bytas ut...

- Tack på förhand / Erik

Permalänk
Medlem

Ser ju inte helt fel ut

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Satsa på PCI-Express. AGP kommer dö ut precis som ISA, VESA och PCI gjort på grafiksidan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

mm, men de finns inte bättre grafikkort till PCI-e nu än till AGP än då så.. o när det är dags att byta upp sig från ett 6800GT så är det nog dags o köpa nytt mobo också skulle ja tro..
- Såg nyss att detta moderkortet inte funkade så bra med Corsair Value- minnen.. Ska man ta kingston då istället eller ?
O va kan man ta för bra högtalarsystem ? 5.1 eller 6.1, o prisvärt?

Permalänk
Avstängd

Jag skulle tagit ett moderkort med nForce 3 iaf ..

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]

Permalänk

Vill du ha bra ljud? Då ska du iaf ha nForce 3, köp ett par bra högtalare, finns jädrigt många.

Beskrivning

OBS! Kortet kan inte köra 512DDRCV400 i DualChannel. Fungerar dock utmärkt med Kingston.

Skulle förvåna mig att dom ljuger!

Permalänk
Medlem

det blev det som stod i länken, o så ett 5.1 system från logitech.. det fanns bara MSI neo2 med nforce3 på db.com, o det är problem att montera zalmann-kylaren på det kortet har ja hör.. ähh, de blir säkert bra detta, valde bara sånt som fanns i lager också, så det kommer fram snabbt..