Permalänk
Medlem

chassi m. 120mm

Jag e på jakt efter ett billigt chassi (hellst under 350 kr) med 120mm fläktplatser. inga andra krav, förutom att de inte ska se ut som nått en katt hostat upp. (ska ha de till rent moddningssyfte, vassa kanter etc e skit samma, fixar man med en dremel)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Hjälpsam

Nog lite illa med det... men valfritt budgetchassi+dremel. De flesta lite bredare chasin får man plats med en 120mm mellan I/O plåt och sidodörr. Storlek i stil med plexichassina...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

92mm kan osså funka bak.. jag har letat, och hittat chassin för runt 320 spänn (utan 120mm), dock är dessa med nätagg.. så de e småjobbigt..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Hjälpsam

Tror din bästa chans är ett billigt skrotchassi (gärna med nätagg, kan va bra o ha ett skrot agg till sekundärburkar) och dremla upp ett eget hål för 120 lr 92mm fläkt där bak. Det samalaste jag sett med 120mm är detta
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1619&session=cfd779...
@ 190mm brett chassi. Så nån budget med 190+mm bredd har en god chans att ha en 120 i sig med lite våld, minst en 92 i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

hmm.. nu vart jocke'n glad!
har då två billiga val:
http://www.colors-it.com.cn/products/index.asp?pro_id_search=...
eller
http://www.colors-it.com.cn/products/index.asp?pro_id_search=...

den sistnämda kan jag nor bara få in 92 i.. men den kostar bara 320 spänn!

den andra kostar 370

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Hjälpsam

jag hade tagit C8001 B32 för att ha lite mer plats att jobba på. Kul urval av chassin. var hittade du dom i butik i sverige?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

dom finns att köpa från www.styggapojken.se. de e synd bara att de e nätagg.. annars hade dom nog kostat typ 200 spänn :/

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Hjälpsam

Ordersumma: 320 kr Frakt och emballage 20Kg: 220 kr Postförskottsavgift: 80 kr Moms ingår med: 124 kr Totalt: 620 kr

Om du inte kan hämta i butik...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

klart man hämtar i butik! annars hade de inte vatt nått alternativ..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB