Permalänk

Fick bli: leskigabosse

Permalänk
Medlem

Skärmen blev lite konstig Använder webläsaren Opera

Permalänk
Medlem

Så har jag reggat mig också, men det ser lite konstigt ut i a925.

(Ber om ursäkt för sakerna på sidan av bilden men jag är för snål för att regga RemoteP800 )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Hur avslutar man sitt konto? Tänkte göra det iom att jag reggade med fel namn.
Edit: Varför kan jag inte registrera med namnet: läskigabosse

Hrm, en funktion så man kan ta bort sitt konto kan nog vara bra att ha
Och, det är åäö som inte funkar, kan ju lägga till det iofs, borde inte skada

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/DSCN0643.JPG
Skärmen blev lite konstig Använder webläsaren Opera

Hrm, det verkar som telefonen inte ens gjort ett försök att ladda en css, skumt ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Så har jag reggat mig också, men det ser lite konstigt ut i a925.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/turbonallen.j...
(Ber om ursäkt för sakerna på sidan av bilden men jag är för snål för att regga RemoteP800 )

Och här har telefonen valt fel css att ladda, den valde media="screen" istället för media="handheld"
..telefonen borde veta att den är en handheld tycke jag. Man kanske måste göra nåt fulhack för att få det att funka

skitbra att ni testar!!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Hrm, en funktion så man kan ta bort sitt konto kan nog vara bra att ha
Och, det är åäö som inte funkar, kan ju lägga till det iofs, borde inte skada

Hrm, det verkar som telefonen inte ens gjort ett försök att ladda en css, skumt ..

Och här har telefonen valt fel css att ladda, den valde media="screen" istället för media="handheld"
..telefonen borde veta att den är en handheld tycke jag. Man kanske måste göra nåt fulhack för att få det att funka

skitbra att ni testar!!

Jag får testa netfront sen och se om det blir bättre. Men nu ska jag se på efterlyst med leif gw persson så det får bli efter det

Permalänk

Ser bra ut i Qtek 8010 (internet explorer)

Permalänk

Hmm, lägger märke till att alla här som använder sig av denna sida tycks ha någon form av webbläsare på sin mobil? Med andra ord är det inte en WAP-sida utan xhtml kanske?

Min egen mobil, Nokia 6610, hittar inte ens sidan.

Såvida det inte är en pass stor skillnad på WAP 1.2.1 och 2.0? Har jag lite svårt för att tro på dock.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Hmm, lägger märke till att alla här som använder sig av denna sida tycks ha någon form av webbläsare på sin mobil? Med andra ord är det inte en WAP-sida utan xhtml kanske?

Min egen mobil, Nokia 6610, hittar inte ens sidan.

Såvida det inte är en pass stor skillnad på WAP 1.2.1 och 2.0? Har jag lite svårt för att tro på dock.

Ledsen, du skulle haft en Nokia 6610i, då hade det nog fungerat.
Från nokias sida:

Nokia har alltid varit kassa på att få in ny teknik i sina lurar tycker jag, bortsett från symbian-lurarna då.
wap 1.2.1 är riktigt gammalt idag, och de flesta nyare telefoner har stöd för wap 2.0 tror jag

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Okej, så det är xHTML och inte WAP Då vet jag.

Note: 6610 är en gammal mobil, så jag tycker inte att man kan direkt klaga på att den inte har stöd för xHTML eller ens WAP 2.0.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Jag tycker man kan klaga på det dock!
Sonyericsson t68i är en ruggigt gammal telefon idag, en av de första med färgskärm. Och den har stöd för wap 2.0 (vilket som innebär att den också klarar av xhtml)

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Turbonallen: Märkte precis att ditt meddelande inte kom fram om jag bara tryckte på uppdatera ikonen. Jag blev tvungen att logga ut o sen in igen för att den skulle dyka upp.

Kan man inte koda in en autouppdate eller nåt?

Permalänk
Medlem

Prövade netfront nu i min A925. Det ser mycket bättre ut men jag tycker inte om själva webläsaren, men det kanske bara beror på att jag inte är van vid den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Turbonallen: Märkte precis att ditt meddelande inte kom fram om jag bara tryckte på uppdatera ikonen. Jag blev tvungen att logga ut o sen in igen för att den skulle dyka upp.
Kan man inte koda in en autouppdate eller nåt?

Aj, illa! så skall det inte vara, en auto-update-funktion går att fixa, dock vill jag inte implementera det ännu, då jag inte kan göra en redirect utan att sessionen försvinner på vissa telefoner, vilket som gör att man blir tvungen att logga in igen.

någon som vet hur man kan göra för att tvinga telefonen att ladda sidan via GPRS igen istället för att ladda den från cache-minnet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Prövade netfront nu i min A925. Det ser mycket bättre ut men jag tycker inte om själva webläsaren, men det kanske bara beror på att jag inte är van vid den.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/26849-4.jpg

Ser dock fortfarande att den laddar fel css-fil, jag trodde att media-typerna var standardiserade

http://www.w3schools.com/css/css_mediatypes.asp

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
någon som vet hur man kan göra för att tvinga telefonen att ladda sidan via GPRS igen istället för att ladda den från cache-minnet?

Stänga av cache.

Permalänk
Medlem

Detta är ju kalas

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

För att inte cache'a dokumentet:
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

du kan inte implementera en sök på nick för att lägga till i sin kontaktlista, nu när det är så många reggade?

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jag tycker man kan klaga på det dock!
Sonyericsson t68i är en ruggigt gammal telefon idag, en av de första med färgskärm. Och den har stöd för wap 2.0 (vilket som innebär att den också klarar av xhtml)

Men Java tycks den sakna, usch då ;):p

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

Ser dock fortfarande att den laddar fel css-fil, jag trodde att media-typerna var standardiserade

http://www.w3schools.com/css/css_mediatypes.asp

Typerna ÄR standadiserade sedan 1990talet. Problemet är bara att de som tillverkar browsersen tror att alla webdesigners är stenkorkade och inte fattar hur man skriver korrekta CSS sidor. Därför följer de inte browserfolket standarderna som de borde.
Som följd så skiter alla webdesigners i att lära sig ordentligt hur man ska göra för när de testar standarderna märker de att inga browsers funkar som de ska så de är i sin tur tvungna att inte skriva korrekta sidor för att de ska funka över huvud taget...

Bästa lösningen är kanske att du implementerar

A) Olika sidor (webadresser) för handheld resp screen, dvs 2 identiska sidor med enda skillnaden till vilken CSS fil de är länkade (så browsersen inte har möjlighet att välja fel CSS).
eller
B) Nått javascript med cookies (eller nått serverside) för att välja och komma ihåg vilken CSS en besökare vill ha (manuellt valbart i de fall autovalet inte funkar som det ska pga browserbuggar).

PS Opera har alltid varit sunkig med att verkligen välja den/de CSS fil(er) man säger åt den att välja även på PC. Hoppas Mozilla kommer snart så det finns en browsers som kanske verkligen följer standarderna i telefoner så man slipper ge sig in på fulhack hela tiden för att få korrekt basfunctionalitet.

Permalänk

Är den här fortfarande uppe och är adressen densamma? Ska tipsa min syster, men lyckades inte själv komma in - Ingen servertillgång.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Den kommer snart upp igen, på en mycket enklare adress.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

du vet att du får plats på min server

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...