Gothic III - diskussion/hype/preview - tråd

Permalänk
Medlem

Gothic III - diskussion/hype/preview - tråd

Vi är många som väntar på tredje delen i Gothic-serien. Det lär dröja ännu ett tag tills det skeppas, men tills dess kan vi i den här tråden tipsa om previews, screens, intervjuer mm allt eftersom de dyker upp.

Tydligen hölls det en presentation i Bremen i dagarna där det pratades om G3 vilket kan betyda att det kommer släppas mer officiell info inom kort. Som releasedatum spekuleras det kring Q4/2005 i tyskland.

Basic info:
http://www.gamerswithjobs.com/index.php?name=PNphpBB2&file=vi...
http://foren.gaming2.net/showthread.php?t=9750

Sida med screens/artwork (lär fyllas på så småningom)
http://gothic.gaming2.net/de/index.php?page=gallery&kat=artwo...

Video (löjligt dålig kvalitë)
http://gothic.gaming2.net/de/index.php?page=downloads.php&cat...

Permalänk
Medlem

Längtar !

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Fan va synd att det inte verkar bli någe Night of the Raven för oss engelsk talande...

translation modden har man ju ingen lust med.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa det här spelet sen, dom första två var ju ruggigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Längtar något abnormt efter det spelet. Dock tror jag att elderscrolls IV kan bli en minst sagt värdig konkurrent, ser ärligt talat bättre ut än något annat jag har sett. Verkar också som om de har skärpt till sig och rättat till det som man störde sig på i morrowind. Bättre känsla/system/balans gällandes vapen i synnerhet långdistans, mer levande miljöer, mer genomtänkta quests... osv. http://www.elderscrolls.com om ni vill veta mer. Observera att jag egentligen inte är nån morrowindfanboy och vill inte på något sätt inskränka på den här tråden genom att dumpa massa morrowindpropaganda, tycker spelet är bra men gothic (II) är bättre. (Min personliga åsikt och det har ju diskuterats förr). Iaf kul att jämföra de två kommande releaserna, verkar som de kommit lite längre med elderscrolls, eller så är tyskarna mer hemlighetsfulla...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dom har tagit bort dom irriterande buggarna som fanns i 1an & 2an, men somsagt jag längtar lite mer efter det nya elderscrolls.

Permalänk
Medlem

Gothic II slår Morrowind tycker jag men det ska bli mycket intressant o se Vad de kommande kan åstakomma.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar huuur kul som helst att G3 delvis utspelas i öken/mellanöstern-inspirerade trakter. Den klassiska nordeuropeiska miljön är GANSKA sliten. Men klart man är sugen också på nya ES.

Permalänk
Medlem

Öken liknande grejer som mellanöstern tycker jag tappar känslan lite.

Fantasy o sånt som Gothic, Morrowind ska utspela sig i nordeuropesika skogar o liknande.

När det kommer till öken o hamnar osv så blir det nog lite mer som ett piratspel i karibien. Ja med svärd o likande.....

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Jo, jag håller med Bamb där faktiskt, miljön i gothic II är näst intill perfekt... Mer lövskogar i höstskrud bara, fina grejer...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Längtar tills Gothic3 kommer ut.Hoppas att det är i samma klass som 2:an,för Gothic 2 är ett underbart spel.

Hoppas att dom fixar så att det inte är så buggigt bara.

Håller med om att skogsmiljön är rätt för det spelet.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Hmm jag som trodde alla hatade gothic spelena...
Jag testade 2an och det var bland det dåligaste jag spelat.
Jaja men det är vad jag tycker...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag älskar Gothic II det är ett av det bästa spelen jag spelat.

Lite segt första gången pga det är så annorlunda o kan va lite svårt.

När man väl lär sig o kommer in i storyn så fastnar man.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Fan va synd att det inte verkar bli någe Night of the Raven för oss engelsk talande...

translation modden har man ju ingen lust med.

Jag har hopp fortfarande. Läste ett uttalande från en av utvecklarna. Frågan var om det kommer nån Eng. version av NoTR och hans svar var " We are working on it =)" så ännu finns det hopp.

Nu åter till G3. Jag har väldigt höga förväntningar om det och jag tror jag kommer bli nöjd. G1 och 2 är bland dom bästa RPG jag spelat.

Permalänk

Night of the Raven är klart. Det är bara det att Atari äger rättigheterna till det. Och dom ville inte ge ut det för dom har slängt en massa pengar på dåliga konsol spel. Hörde något om att JoWood skulle köpa tillbaka rättigheterna och släppa den engelska versionen.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Inte kul o ha tyska vers me engelsk text, blir nog inte en så härlig spelkänsla då om man nu inte kan tyska o gillar det

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

En sak jag diggar med Gothic är att världen _inte_ är Dungeons & dragons. Tycker den är phett uttjatad och förutsägbar.

En liten artikel om den där presentationen i Bremen häromdagen.
http://www.worldofgothic.com/?go=artikel_bremen

THE SOURCE of Gothic - artikel:
http://www.worldofgothic.com/foren/?go=hogeforumsstory

EDIT:

GOTHIC 3 är officiellt!

Rottenmann, Austria, 14th of December 2004: JoWooD Productions continues its successful cooperation with the German developer Piranha Bytes by publishing one of the most spectacular titles of the coming year: Gothic III, the third part of the legendary RPG saga. "Being listed in all major 'most wanted' charts across Europe, Gothic III is the top title of the coming year. To publish a game with such popularity, potential and quality, is a great chance for us to push a world-wide known brand even further" ,comments Andreas Tobler, CEO of JoWooD Productions Software AG. JoWooD Productions takes this chance and will try to break RPG selling records of the past!

"Our main efforts are to increase quality, atmosphere and fascination in Gothic III, to deliver an unbeatable RPG experience to all the Gothic fans out there. But even with all the improvements and innovations, we continue to build upon the unique concept of the Gothic titles", promises Mike Hoge, developer Piranha Bytes.

In 2002, JoWooD Productions managed to establish Gothic II as known brand in the RPG world. Gothic II dominated the sales charts with weeks at the top and is one of the best-selling titles ever created in German territories. The success is also proven by dozens of awards like "Best RPG 2002", "Best of E3 Show", "Best of Games Convention" and incredible ratings worldwide.