Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo, jag är i samma sits. Någon som kan ge råd?

Permalänk
Medlem

Om jag uppfattar det korrekt skiljer det på ett snäpp snabbare processor och 1024 istf 512 MB ram. Personligen skulle jag valt 1024 MB-versionen, men det beror ju på vilka applikationen som är intressanta att köra. Behövs inte minnet är det dumt att betala extra för det.. För att "framtidssäkra" är väl 1024 att föredra.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående, har just beställt -74-modellen, resonerade ungefär så. Inte bara program och spel utan också operativsystem etc blir ju mer resurskrävande, 1024mb ram tycker jag är minimum om man ska ha lite handlingsfrihet när man jobbar med datorn, att lägga till 512 mb ram på den billigare datorn kostar typ 800:-, och då börjar det kännas dumsnålt att inte ta den dyrare. Tyckte jag!

Permalänk
Medlem

en annan fråga angående dessa datorer. Har grafik-korten eget minnet eller tar den minne från ram-minnen? Alltså, tar den 128mb från ram-minnet? Någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
en annan fråga angående dessa datorer. Har grafik-korten eget minnet eller tar den minne från ram-minnen? Alltså, tar den 128mb från ram-minnet? Någon som vet?

Grafikkortet har eget minne.

Visa signatur

AMD XP 2600+@2200 MHz - 1024 MB RAM - Club3D 9800np(Samsung)@Pro [405/355] - Maxtor 120 GIG - Lanboy - Tagan 480 w - LG MultiDVD 4x

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit den som har 1.8Ghz, bra mycket kräm...
Skulle jag köpt min Laptop som då är 1.6ghz SHG nu, så sku jag köpt 1.8:an.

Permalänk
Medlem

Två små dumma frågor. vad är skillnaden mellan Pentium M, Centrino och Cel M? Vet att man inte bara ska titta på klockfrekvensen. Men om man kör mkt tunga beräkningar, hur är Centrino jämfört med en Penitum 4 i en laptop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
hur är Centrino jämfört med en Penitum 4 i en laptop?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36465...

Läs o lär.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på kvalitén på batteriet? Förr i tiden dog batteriet efter några månader. Men hur är det med dessa litium-batterierna?

Permalänk
Medlem

Jag tog 73 (+512 ram) och resonerade efter att det är ju ändå grafikkortet som är flaskhalsen när det gäller spel (http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=gmso&page=6), då känndes det onödigt att lägga 500:- på 0.1 ghz snabbare cpu, kan ju lika gärna lägga dem på wow ce istället.

Edit: gant läste du ens tråden som Laggeman länkade till? iåfall borde du fått ett hum om batterier i dages bärbara

Permalänk
Medlem

BTW. Centrino är mycket snabbare och bättre än vad en Celeron är,
kan inte fatta att de har kvar dom fortf. på marknaden. :S