Permalänk
Medlem

Athlon64

Vad är skillanden mellan "Winchester 3500+" och
"Newcastle 3500+" ?? Är det bara att den ena har "Dual-Channel" och den andra inte. Men du undrar jag varför ligger dom 2 cpu på samma pris Som jag har förstått är ju "Dual-Channel " bra.. Om det då skulle va nån mer skilland vilken av dom är bäst till spel ??

Mvh \E

Permalänk

den ena är baserad på 90nm teknologi, den andra inte, kommer inte ihåg vilken som är vilken... med 90nm blir det mindre värmeutveckling, större effektivitet och biligare tillverkningsprocess.
huruvida allt detta stämmer eller ej tänker jag inte utala mig om, har inte sett något vettigt test ännu.
såvitt jag vet så har alla 939 stöd för dual-channel...

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk

Newcastle är baserad på 130nm teknologi ? och Winchester på 90nm;) Rekommederar Winchester 3500+ för de är 90nm,kallare,klocka bättre och kommer högt upp.Men du kan ju alltid kolla på moderkortets tillverkarens hemsida.

Permalänk
Medlem

Har Winchester plattorna släppts än?

De hade de tydligen, förlåt mig

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz(Newcastle) | ASUS A8V Deluxe | Western Digital Caviar 80GB |Leadtek GeForce 6800GT 256MB | 1024MB PC3200 Corsair VS |

Permalänk
Medlem

ALLA socket 939-prollar har dual channel stöd OAVSETT om det är Clawhammer, Newcastle eller Winchester.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE