Permalänk
Medlem

Richards Burns Rally

Tjenare!
Skulle bara vilja säga mina menigar för spelet.
Jag tycker det suger något fruktansvärt, jag har suttit och kört alla lessons och endå kör man in i träd när det är smala vägar, likaså kör man utanför banan för man sladdar något otroligt mycket. Säg gärna era meningar!

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

RBR är det klart bästa rallyspelet någonsin, det är väldigt få bilspel (om något) som är mer realistiskt. När man väl lärt sej vilken fart man kan hålla i kurvorna så är det inte så väldigt svårt, men det är lätt att gasa på lite för mycket och tappa kontrollen.

Givetvis kräver ett realistiskt bilspel en bra ratt för att man ska få ut det mesta av det.

Permalänk
Medlem

du ska inte satsa på en rallykarriär med andra ord

Jag håller med om att det är svårt, tog tid innan man satta stabila tider på träningsbanan och där är det breda vägar. Det är skillnaden mellan simulatorer och arkadspel, meningen är inte att det ska vara lätt utan realistiskt.

Permalänk
Medlem

Re: Richards Burns Rally

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mystah
Tjenare!
Skulle bara vilja säga mina menigar för spelet.
Jag tycker det suger något fruktansvärt, jag har suttit och kört alla lessons och endå kör man in i träd när det är smala vägar, likaså kör man utanför banan för man sladdar något otroligt mycket. Säg gärna era meningar!

/Marco

Inte för att vara elak men det är nog mer du som suger (på RBR) än spelet själv

Kör du in i träd hela tiden är det ett tecken på att du åker för fort för ditt eget bästa. RBR är som sagt ett realistisk spel (en simulator) och kräver lite mer av föraren än t ex Colin serien. Vill du ha breda vägar och kunna gasa mycket utan att behöva oroa dig för mycket på träden vid sidan av banan är det nog nåt spel närmare Colin du söker.

Jag tycker dock inte du skall ge upp, öva mer och ladda ner lite replays från mer erfarna förare (här finns massor av dom: http://www.swedishsimracers.com/rbr/index.cfm )och se hur dom kör. Det är en härlig känsla när man börjar kunna kontrollera bilen och lyckas få till hyffsat bra tider RBR är utan tvekan det bästa rallyspelet som hittills gjort och det lär dröja länge innan något slår det skulle jag tippa.

För övrigt finns det redan en lång tråd om RBR här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33222...

Permalänk
Medlem

RBR är lite för realistiskt för min smak...Rallisport Challenge är mer min typ av rally spel.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Kör med piltangenterna

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mystah
Kör med piltangenterna

Det kan ju förklara en del
Till arkadspel fungerar knappar men inte till simulatorer. Om du inte vill slänga ut massa pengar på en ratt så köp åtminstone en billig joystick. Jag har inte kommit för mig att köpa en ratt än (lär göra det inom en snar framtid förmodligen) men min gamla wingman extreme fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Hehe okej : ) neefan, jag ska köpa ett PS2 och 1x512MB Ram och lite kläder, sen är jag pank igen : P

Visa signatur

/M

Permalänk

Ja...som redan är sagt så är det inte spelet det är fel på...och att köra med tangentbord i RBR är totalt meningslöst.

Permalänk
Medlem

Jo, jag har märkt det : D

Visa signatur

/M