Permalänk
Medlem

Videocodechanterare?

Jag söker en enkel applikation som låter mig se vilka videocodecs jag har installerade och även låter mig avinstallera/avaktivera oönskade codecs.

Tips?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på enhetshanteraren? Kolla egenskaper för "video codecs" under "ljud-, video- och spel enheter".

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Den lämnar en del att önska. Namn, versionsnummer(finns på ett fåtal), installationsdatum, möjlighet att avaktivera codec, "tvinga" codec för uppspelning, etc. Listan kan göras lång.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Hedersmedlem

Nya betan av Gspot har såna funktioner. Man måste välja 'Advanced mode' i Settings för att aktivera dessa.
Vet dock inte riktigt hur bra det fungerar i dagsläget iom att programmet fortfarande är i betastadiet.

Permalänk
Hedersmedlem

Zoomplayer har en inbyggd funktion för det också.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Gspot ser ut att kunna lösa mina problem. Tack, Kanel.

158 codecs installerade!? Inte konstigt det blir fel ibland.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Zoom Player Pro har en funktion som heter "Customized Media Playback", den gör så att man själv väljer vilka codecs osv. som filmen skall spelas upp med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Zoomplayer har en inbyggd funktion för det också.

Jo, och den fungerar mycket bra!
Vi får puffa lite för att fler ska upptäcka/använda Zoom Player och då speciellt Proversionerna ($19.95/$29.95), så killarna som utvecklat detta fantastiska program får lön för mödan.
Speciellt om man ser på filmer via TV-ut finns inget bättre val, då bilden kan zoomas och flyttas i x-/y-led för att visas perfekt centrerad och täcka hela TV:n.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jo, och den fungerar mycket bra!
Vi får puffa lite för att fler ska upptäcka/använda Zoom Player och då speciellt Proversionerna ($19.95/$29.95), så killarna som utvecklat detta fantastiska program får lön för mödan.
Speciellt om man ser på filmer via TV-ut finns inget bättre val, då bilden kan zoomas och flyttas i x-/y-led för att visas perfekt centrerad och täcka hela TV:n.

Jag gillar den inte.
Använder hellre MPC.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jag gillar den inte.
Använder hellre MPC.

Äh, håll snattran!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Den lämnar en del att önska. Namn, versionsnummer(finns på ett fåtal), installationsdatum, möjlighet att avaktivera codec, "tvinga" codec för uppspelning, etc. Listan kan göras lång.

Jo förutsatt att / tecknet betyder "eller" så fick du svar på din fråga.
Byt inte kravspec ffs.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Jo förutsatt att / tecknet betyder "eller" så fick du svar på din fråga.
Byt inte kravspec ffs.

/G

[...låter mig se vilka videocodecs jag har installerade...]

Negatory, Mr Gurk.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen