Bild som bakgrund i ett lager (PS)

Permalänk
Medlem

Bild som bakgrund i ett lager (PS)

Jag har plöjt igenom photoshopmanualen som följde med programmet och inte hittat något svar på detta eller om det ens går .
Så jag stället frågan här nu:

Jag har gjort en bild och i bilden har jag gjort ett lager och skapat ett objekt med hjälp av polygon-lassot. Vad jag märkt så går det att välja färg och använda färgburken och sätta bakgrunden på det viset.

Men går det att ta en bild från en annan fil, kopiera in den till min nuvarande bild och göra så den blir satt sida vid sida och som en bakgrund i lagret istället för en vanlig färg?

Ungefär när man väljer en bild i en webbeditor som dreamweaver och väljer att ha den som bakgrund och sida vid sida så den täcker hela sidan.

/Martin

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

En lösning är väl att markera bilden du vill ha som bakgrund. O köra Edit/"Define Pattern"

För att sedan köra "Fill" och välja ditt mönster med bilden i. Hoppas det var detta du menade

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Jag får tacka så jättemycket för hjälpen. Det fungerade

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

No worries

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm