Permalänk
Medlem

alla dessa pip??

Är det någon som vet vart man kan läsa om pipen som datorn ger ifrån sig vid uppstart?
igår när jag äntligen fått igång min nya dator så installera jag programvara till grafikkort och moderkort... detta krävde ju vissa omstarter, men sen vid sista omstarten så började datorn pipa och startade inte ens..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Hur många pip var det?

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Avstängd

Brukar det inte stå i manualen? det gjorde det på mitt gamla Asus A7V333 kort om jag inte minns fel. Man fick ställa in så att det antingen blev pipljud eller röst som varnade om det skulla vara nåt fel när datorn startade upp

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Vad har du för BIOS?

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Kolla i moderkortsmanualen, står alltid där.