Positiv kritik till Tre

Permalänk
Medlem

Positiv kritik till Tre

Köpte en Tre-mobil igår (LG u8120) och hade problem med att komma upp på 3portalen eller vad den nu heter. Ringde kundkänst och fick svar i princip direkt, max 5sek väntetid och fick direkt hjälp för att lösa problemet.

Trevlig variation ifrån telia där köerna är ENORMA och man aldrig får några vettiga svar

Rekommenderar verkligen Tre och mobilen till alla som är tveksamma pga all negativ kritik mot Tre som dyker upp lite överallt...

Permalänk
Medlem

Hehe, den här tråden får mig att tänka på Braskens.

Men skämt och sido, jag är otroligt skeptisk till Tre, har nästan bara hört negativa saker om det företaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du hade ENORM tur...

min tele kom precis hem i tisdags från lagning och nu på måndag åker den in igen..... har alltid MINST 20 min väntetid...

Permalänk
Medlem

Ingen kö för mig dom 2 gånger jag kontaktat kundtjänst om småsaker

Allt funkar perfekt nu

Permalänk
Avstängd

Kanske fler som upptäkt vilket skit dom kör med och mindre som köper det samt mindre kunder med problem = kort väntetid, min teori

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kanske fler som upptäkt vilket skit dom kör med och mindre som köper det samt mindre kunder med problem = kort väntetid, min teori

Har det, och ska säga upp det så fort som möjligt, och aldrig mer tre

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

Har det, väldigt mycket problem i början. Bytte upp mig till en Z1010. Nu har jag knappt några problem. Så jag är faktiskt nöjd, men jag vill aldrig mer ringa kundtjänst, för den tiden det tog. Blää

Permalänk
Medlem

Suck.. tre är det värsta skiten jag någonsin beblandat mig med.. hatar allt som har med tre att göra. Sitter här bunden med min skittelefon som inte används eftersom den suger såpass mycket.
De är inte speciellt tillmötesgående när jag försöker diskutera problemen heller..

Permalänk
Avstängd

Buffi låter som du jobbar för 3

att allt funakr perfekt nu är jag ytterst tveksam till faktiskt

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Suck.. tre är det värsta skiten jag någonsin beblandat mig med.. hatar allt som har med tre att göra. Sitter här bunden med min skittelefon som inte används eftersom den suger såpass mycket.
De är inte speciellt tillmötesgående när jag försöker diskutera problemen heller..

Håller med.

Jag har en Motorola A920 / Nec616V, skiten fungerar aldrig.
Mina vänner har de senaste LG telefonerna och batterierna dör ibland.

Sen så är personalen verkligen inte servicemindade...

Buffi: Kan tyvär inte göra mer än att citera Peter Liu - känd från DataPrince.

Citat:

Du ljuger !

Fortfarande har de långa köer. Så sluta smutskasta FeliaSpionera och sluta arbetar för Tre !

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med Buffi om att tre blir väldigt smutskastat för väldigt lite, det är en helt ny teknologi, och om ingen minns det så var det inte exakt trevliga saker som hördes om vanlig mobiltelefoni när de kom ut heller. Men idag...

Har själv en Ericsson Z1010, efter at jag bytt upp mig från min P900, och jag kan inte vara annat än nöjd. De problem jag har haft har varit med telefonen och inte företaget 3 som sig(OBS: Jag är mycket nöjd med telefonen ändå!).

Har haft problem en gång med tre och det var för att jag tyckte jag hade lite dålig täckning i början. Detta beror dock på alla som är såna gnäll-rövar till 3 och skriver på namn-listor för att antenner ska rivas och förbjudas att byggas! Inget annat!

Permalänk

min snit vänte tid på 10+ samtal ligger på 20 min

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lauren
Buffi låter som du jobbar för 3

att allt funakr perfekt nu är jag ytterst tveksam till faktiskt

Nejdå, och du får vara hur skeptisk du vill, funkar inte sämre för det

Permalänk
Avstängd

perfekt är ett väldigt känsligt ord.

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk

Tre har nog bättrat sig, men de är fortfarande inte bra. Skulle aldrig köpa en 3-telefon dock. Känns helt vrickat köpa en telefon med ens ISP's logga och mjukvara på.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Tre har nog bättrat sig, men de är fortfarande inte bra. Skulle aldrig köpa en 3-telefon dock. Känns helt vrickat köpa en telefon med ens ISP's logga och mjukvara på.

Vodaphone har väl sin loga på sina mobiler också?

Permalänk
Medlem

Men det är inte tre som är problemet det är 3G.

Min far skaffade en Z1010 med comviq-kompis desvärre fick an bara ett GSM-kort först, han ringde kundtjänst och det var lång kö. Han skulle få ett nytt kort skickat till sig men det skulle ta lite tid för det hade varit sådan åtgång på just 3G korten. Efter 3 veckor hade han fortfarande inte fått kortet, och han ringde och dom lovade ett datum ett par dar senare.. inget kort .. ringde igen.. fick ytterligare ett nytt datum några dar senare.
Tillslut fick han sitt kort efter drygt en MÅNAD, han sätter i kortet men det var "inaktivt kontakta operatören" han sitter i kö igen och när han får tala med supporten så blir han tillsagd att han ska han stänga av telefonen en halvtimme och sen slå på den sen ska allt fungera. och det gjorde det ,nästan, det ända var att ingen kunde ringa han (det finns ingen abbonent med detta nummer=) och wappandet fungerade inte, han kunde enbart ringa ut. SUCK

Efter att ha snackat med både återförsäljaren och comvig för att konstatera att det var fel på kortet, får han ett nytt kort levererat med bud dagen efter... kortet han får är ett GSM-kort!!!
Snart 2 månader gångna och ingen fungerade telefon!! farsan erbjöds 500:- ringpott. Ett nytt bud kom 3 dar senare med ett tillsist Fungerande 3G-kort.

Äntligen kan vi surfa från jobbet tänker han (comviq erbjuder gratis UMTS-data året ut) pluggar in telefonen via USB till sin bärbara, langar in cd från SE och installerar alla drivisar mm. MEN inte fungerar det att surfa,datorn verkar inte fatta att telefonen är ansluten, det låter som om man drar ur och sätter i usb sladden var 5:e sekund! Det fungarar via IR men det går seegt så in i vassen, det gick fortare med vanligt modem.

Så Tre är inte dem ända som har strul med 3G (försök tex att hitta info om manuella 3G intällningar på comviq's sida och hur man ansluter datorn till internet via Z1010)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Vodaphone har väl sin loga på sina mobiler också?

Ja....? så?
Jobbar du för Tre eller?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Ja....? så?
Jobbar du för Tre eller?

Han ville nog bara säga att Tre inte är ensamma om att ha det så...

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Han ville nog bara säga att Tre inte är ensamma om att ha det så...

Nej, det är de väl inte. Dock när jag skrev att "Känns helt vrickat köpa en telefon med ens ISP's logga och mjukvara på." så menade jag inget illa mot varken 3 eller Vodaphone. Dock tycker jag det känns konstigt, och håller mig till de som inte gör så.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hmm, har osså en Tremobil, dock en u8110 (tusan att man var så otålig att man inte väntade en extra månad.) Har heller inget att klaga på vad gäller mobilen och operatören.

Visa signatur

"Smoke it damnit! Puff Puff! Go go go!"
"He is the mungo to my snake. Or is it the snake to my mongu? Anyway, it is bad."