XP glömmer foldersettings?

Permalänk
Medlem

XP glömmer foldersettings?

Tjena, varför glömmer mitt Xp mine inställingar för mappar? Har min musik i snygga bokstaverade mappar och har då inställt på details sorterade efter artist osv osv. Har tagit bort en massa i kanten, typ year, type, duration. Hoppas ni förstår. Problemet är att det är snyggt o fint men efter ett tag när jag ska in o ha något i de mapparna så är allt skit som jag konfigurerat bort tillbaks. Ibland är mappen inställt på att visa icons tex???? Vad hände med mina details osv?

Permalänk
Medlem

Fixa till det som du vill ha det i den mappen.
Utan att gå till någon annan mapp så klickar du på Tools --> Folders Options...
Klicka på View fliken och sedan Apply to all folders.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Det funkade ju bra förutom att det ändrade på ALLA mappar i hela XP Det var inte riktigt så jag tänkt mig men tack för visat intresse.

Permalänk
Visa signatur

Son, when you attend sporting events, it's not whether you win or lose, it's how drunk you get. Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan göra en .bat fil eller något liknande som raderar regfilerna som behövs ta bort. Så datorn alltid är nollad vid uppstart så att säga.

Permalänk

Är det inte "verktyg-mappalternativ-visning-kom ihåg inställningar för visning för varje mapp" du letar efter?

Permalänk
Medlem

Jag har det ikryssat men efter tag så glömmer xp inställningarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Jag har det ikryssat men efter tag så glömmer xp inställningarna.

Det är därför du ska gör så där -> http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=2087
Men öka på till 8000 mappar på en gång.

Denna inställning finns också i TweakUI, så slipper man pula i Registret.

Permalänk
Medlem

Brukar göra den grejjen i registret. Vad är värdet för 8000 då om 000003e8 är 1000?

Permalänk

Skriv 2000 (=8192)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Tackar, testar genast.