Permalänk
Medlem

blir så jäkla sur!

jag blir så jäkla sur på det här.
jag har telia 8 mbit, det e det ända ja kan få p.g.a. att vi inte har bredbands switch i vårt hus (6 lägenheter)

ja provade tp testet o fick fram resultat som ja blir jäkligt sur av.

http://w1.166.telia.com/~u16602724/tptest.JPG

fy.. ja vill ha bredbandsbolaget!!

Permalänk

Ba.. det var väll inte så mycket att klaga över.

Permalänk
Medlem

vadårå? betalar ja 449 spänn i månaden vill ja fanimej ha "riktigt" 8 mbits uppkoppling!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du är ensam om att vilja ha BBB.
Edit: Värdena är väl ganska okej? Iallafall uploaden, om du inte är nojd kan du alltid klaga.

Permalänk
Medlem

Jag är kanske ensam om att inte vilja ha BBB?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Jag tror inte du är ensam om att vilja ha BBB.
Edit: Värdena är väl ganska okej? Iallafall uploaden, om du inte är nojd kan du alltid klaga.

nej. kanske inte.. BBB e väldigt stabila va ja hört.. det finns ju folk som har modem förstås.. men ändå. betalar ja för 8mbit så vill ja har 8mbit.
med andra företags 8mbit kan man tanka mellan 800kb/sek - 1mb/sek på bra servrar. ja tankar mellan 600kb/sek - 700kb/sek. (tänker inte nämna nått speciellt företag, vill inte åka dit för reklam eller nåt)

EDIT: visst, det e ju inte direkt långsamt att tanka så snabbt. men som sagt, ja betalar för att ha 8mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
ja betalar för att ha 8mbit.

Nästa gång du skriver på ett kontrakt så kan du läsa alla tekniska data först, det står KLART och TYDLIGT att det är UPP TILL 8Mbit

Saxat från telia.se

Citat:

Detta ingår i Telia Bredband 8000
Upp till 8 Mbit/s nedströms och 800 kbit/s uppströms

Så svårt var det väl inte att läsa?

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

jaja. upp till.. där ser man.

Permalänk
Medlem

Kan finnas många orsaker till att du inte får bättre resultat än så, normalt sett så ska man komma upp i 6-7 Mbps utan några problem.

Om du SÖKER i forumet så hittar du massor av andra trådar där folk har klagat på hastigheten och också fått lösningar och möjliga anledningar på problemen.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Förslag om du inte orkar söka,

* byt modem
* uppgradera firmwaren på modem/router
* byt splitter
* koppla ur alla telefoner
* koppla ur ev. router
* optimera/öka "TCP-window sizen"
* nyt nätverkskort
* byt TP-kabel (jodå...)
* felanmäl (sista utvägen)

Permalänk
Medlem

använd något nedladdningsprogram som delar upp filen i flera delar. Tror jag aldrig tankat full speed i explorer ens med mitt xtream från tex fragzone. men alltid 296kb/sek med mass downloader: www.metaproducts.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
Förslag om du inte orkar söka,

* byt modem
* uppgradera firmwaren på modem/router
* byt splitter
* koppla ur alla telefoner
* koppla ur ev. router
* optimera/öka "TCP-window sizen"
* nyt nätverkskort
* byt TP-kabel (jodå...)
* felanmäl (sista utvägen)

du glömde det viktigaste
* flytta närmare telestationen, avståndet dit är största boven i dramat.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
du glömde det viktigaste
* flytta närmare telestationen, avståndet dit är största boven i dramat.

Nej, kvaliten på kopparparet är.

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju at köpa en bredbands switch om du nu vill ha bbb så himla mycket. Det kan både va bra för framtiden att ha och inte så jätte dyrt heller med tanke på att det bara är 6 lägenheter.

Permalänk
Medlem

du fick bra resultat så klaga inte ... Om inte så byt till 0,5mbit

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Jag tycker det är dumt att du klagar, Bredbandsbolaget är ingen rättighet!
Det är bara ett vinstdrivande företag som försöker tjäna pengar, inte ett statligt företag som vill hjälpa och ge service åt så många människor som möjligt.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Avstängd

Snälla grabben innan du börjar klanka ner på telia bara för du inte kan få BBB så tycker jag du ska börja tänka efter lite.

1. Kolla upp hur långt du har till stationen!
2. Vad har du för modem/router?
3. Lägg in TCP Optimizer!
4.

Jag har telia och jag tankar i 800kb/s. Kan även berätta för dig att jag har 2.6km till stationen!!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Fyfasen, jag blir också arg.. här sitter man och betalar 575kr för 100Mbit.. å sikka sugvärden man får...

http://www.newbie.se/tptest.jpg

Jag vill ha Telia 100Mbit.. sug att man inte kan få det här där jag bor får leva vidare med Bredbandsbolaget...

Sniff

ps. Orka med TPTEST... zzzprogram... tankar i upp till 12Mb/s per thread anyway... tptest iz teh crap ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Fyfasen, jag blir också arg.. här sitter man och betalar 575kr för 100Mbit.. å sikka sugvärden man får...

http://www.newbie.se/tptest.jpg

Jag vill ha Telia 100Mbit.. sug att man inte kan få det här där jag bor får leva vidare med Bredbandsbolaget...

Sniff

ps. Orka med TPTEST... zzzprogram... tankar i upp till 12Mb/s per thread anyway... tptest iz teh crap ds.

kan vara det roligaste jag läst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Fyfasen, jag blir också arg.. här sitter man och betalar 575kr för 100Mbit.. å sikka sugvärden man får...

http://www.newbie.se/tptest.jpg

Jag vill ha Telia 100Mbit.. sug att man inte kan få det här där jag bor får leva vidare med Bredbandsbolaget...

Sniff

ps. Orka med TPTEST... zzzprogram... tankar i upp till 12Mb/s per thread anyway... tptest iz teh crap ds.

Hahah akta 300gb/mån bara ^^^^^^

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Om du har telia 8mbit (en tjänst som de inte har?) så tycker jag du ska vara nöjd med resultaten, då du kommer upp i 5Mbit. Och 5Mbit är ganska mycket mer än 8mbit.
Lär er prefix.
1Mb = 1 Megabit
1mb = 1 millibit
1mB = 1 milliByte
1MB = 1 Megabyte
och en byte är 8 bitar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lille
Om du har telia 8mbit (en tjänst som de inte har?) så tycker jag du ska vara nöjd med resultaten, då du kommer upp i 5Mbit. Och 5Mbit är ganska mycket mer än 8mbit.
Lär er prefix.
1Mb = 1 Megabit
1mb = 1 millibit
1mB = 1 milliByte
1MB = 1 Megabyte
och en byte är 8 bitar.

Då frågar jag mig, vad är en millibit?

Visa signatur

JP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
Då frågar jag mig, vad är en millibit?

En tusendels bit såklart Vi får verkligen hoppas att det går fortare än 1mb/s

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Fyfasen, jag blir också arg.. här sitter man och betalar 575kr för 100Mbit.. å sikka sugvärden man får...

Ja, visst är det illa! Samma sak för mig, jag får bara ut 300-350Mbit/s ur min giglina mot Telias och Bredbandsbolagets TPTEST-servers..

js@kevlar:~/tptest-3.1.7/apps/unix/client$ ./tptestclient -v 1 -m tra tptest.skanova.com 1641 Test results: ------------- Server: 217.209.228.138:1641 Test: 304 Test started: Fri Aug 27 00:10:43 2004 Test ended: Fri Aug 27 00:11:34 2004 TCP Recv: 333083409 bps (333.08 Mbit/s) js@kevlar:~/tptest-3.1.7/apps/unix/client$ ./tptestclient -v 1 -m tra tptest.bredband.net 1640 Test results: ------------- Server: 195.54.106.186:1640 Test: 304 Test started: Fri Aug 27 00:12:53 2004 Test ended: Fri Aug 27 00:14:01 2004 TCP Recv: 311918351 bps (311.92 Mbit/s)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
En tusendels bit såklart Vi får verkligen hoppas att det går fortare än 1mb/s

Äsch! Så illa är det inte. Det hade bara tagit dryga tjugo år att ladda upp den fina bilden i första inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Ja, visst är det illa! Samma sak för mig, jag får bara ut 300-350Mbit/s ur min giglina mot Telias och Bredbandsbolagets TPTEST-servers..

js@kevlar:~/tptest-3.1.7/apps/unix/client$ ./tptestclient -v 1 -m tra tptest.skanova.com 1641 Test results: ------------- Server: 217.209.228.138:1641 Test: 304 Test started: Fri Aug 27 00:10:43 2004 Test ended: Fri Aug 27 00:11:34 2004 TCP Recv: 333083409 bps (333.08 Mbit/s) js@kevlar:~/tptest-3.1.7/apps/unix/client$ ./tptestclient -v 1 -m tra tptest.bredband.net 1640 Test results: ------------- Server: 195.54.106.186:1640 Test: 304 Test started: Fri Aug 27 00:12:53 2004 Test ended: Fri Aug 27 00:14:01 2004 TCP Recv: 311918351 bps (311.92 Mbit/s)

Gah sysadminsen geekar off