För lite hårddiskutrymme?!

Permalänk
Medlem

För lite hårddiskutrymme?!

Hej, hoppas att detta är rätt del av forumet.
Min bror försökte skicka en .rar fil på 2,7 gb över nätverket via msn. (Nätverksutdelningen fungerar inte) Men när jag accepterar så står det att jag har för lite hårddiskutrymme, fast jag har över 50 Gb kvar på den partitionen. Vad är fel?

Permalänk
Medlem

Är det på C: du har 50 gig ledigt? om inte så kan det kanske vara så att MSN temp lagrar det man tar emot på C: nånstans och sedan flyttar det till annan disk du valt att spara det på. Ren chansning men kanske värt att kolla upp.

/Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
Är det på C: du har 50 gig ledigt? om inte så kan det kanske vara så att MSN temp lagrar det man tar emot på C: nånstans och sedan flyttar det till annan disk du valt att spara det på. Ren chansning men kanske värt att kolla upp.

/Magnus

Nepp har tagit "Spara som" och lagt den på en annan partition. Och är finns 50 Gb ledigt...

Permalänk
Medlem

Det kan bero på att du har FAT 32 på disken. Det filsystemet klarar inte av för stora filer. Råkade ut för det nyss, byt till NFTS isåfall

Permalänk
Medlem

Tror det är så att även fast du har tagit "spara som" på en partion med tillräckligt utrymme så temp lagras allt på c: partionen och har du då inte tillräckligt med utrymme där så funkar det helt enkelt inte.

Permalänk
Hedersmedlem

FAT32 klarar filer upp till 4 GB, tror mer på att det är MSN som suger på filöverförning. Sitter ni på samma subnät och båda i Windows borde det vara enklast att bara dela ut en katalog med windows egna File Sharing. Eller kanske slänga upp en enkel FTP.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Försöker den verkligen inte spara filen i en temp mapp först även om du väljer spara som till annan disk?

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varnim
Försöker den verkligen inte spara filen i en temp mapp först även om du väljer spara som till annan disk?

Så gör ju IE iaf, skulle inte förvåna mig ifall MSN beter sig på samma sätt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Så gör ju IE iaf, skulle inte förvåna mig ifall MSN beter sig på samma sätt.

Grejen är ju att jag har ca 7 Gb kvar på C: också...
Och jag använder dessutom NTFS.
Fick höra från en polare att msn inte klarar så stora filer.. Får väl ta och fixa nätverket...