Vad fan är nu detta?

Permalänk

Pojkar pojkar... kjamas nu så slipper vi andra skämmas för er

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Inaktiv

haha ja. och en puss på kinden så kanske vi TOM är stolta över er

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
riktiga directx 9c har kommit nu.

Den versionen (SDK) är väl för programmerare?
Om den är officiellt släppt skulle den finnas på directx sidan också

Edit:
sorry, dom hade uppdaterat sidan sen senast, den finns även på directx sidan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Ingen som vet något om detta problem då antar jag? Jag kör directx 9.0c + nvidia drivisar 61.77, och har samma problem som trådskaparen. Och ja, jag har en optimerad config (vad nu det skulle spela för roll då jag inte hade detta problem innan installation av directx 9.0c). Jag sitter på BBB 10mbit lina, jag har testat mot diverse servrar, min fps är oförändrad och min latency som den alltid har varit, så allt ser "bra" ut i netgraph, men man har ändå ett slags mystiskt hackande som är störande.

Jag har ej upplevt det i några andra spel förutom CS, CZ och de andra modsen till HL.

Permalänk
Medlem

Gör en musfix. Dx9c lägger in musacc i CS .

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Ah ok, skall kolla upp det KingCobra, tackar

Permalänk

Jag lade nyss in CS enbart för eran skull för att se om det hugger till ibland men icke då
Jag kör med dx9.0c + catalyst 4,7???

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
VIGGE_BOSSEN det var nog det dummaste jag har hört. för det första så har alla typ redan dem inställningarna. för det andra så har dem inställningar med lagg o göra och inte hack.

förlåt om jag låter arg, men vafan när du kommer o säger nåt sånt här så lacka jag. att du tror att du vet vad du prata om, men när det var ett amatör svar du gav istället..

Men lillevän Av att döma på vad du tidigare skrivit i denna tråden och just tråden, så trodde jag att du var en amatör, jag sänkte mig bara till din nivå. Andas lilla vän.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

Jag installerade 9.0c för inte så länge sen. Nu känns det som det är 20 hz på kärmen i WC3 fast det är 75. Liksom små hackar hela tiden, går inte och beskriva. Jävligt jobbigt må jag säga. Ingen som vet vad man kan göra åt det?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd

Re: Vad fan är nu detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eqlzr
Installerade DirectX 9c och Nvidias nya drivare. Då började mitt cs lagga på något mycket underligt sett. Det är inte så att fpsen går ner utan När man rör musen så rycker bilden typ. Vet inte hur jag ska förklara.

Någon som kan veta vad felet är?

HL1 motorn är en omarbetad Quake 1 moror, byggd för Dx 6 och 7. med tiden kommer det att bli ospelbart som de flesta andra gamla spel. sånt är livet.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Avstängd

Det dummaste jag hört är att lagg beror på annat än din internetuppkopling eller brandvägg.

Permalänk

Zimon, du har väl ändå förstått vad vi menar? Även om det inte är "korrekt" så används lagg också i annan betydelse än fördröjningar pga uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Hade inte kör CS sen jag la in Directx 9.0c och 61.77 (Geforce 6800) men blev nyfiken på att testa. Inga hack eller något konstigt vad jag märkte den stunden jag testade.

CS 1.6 förresten.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med ATI 9800Pro och alla spel installerade t.ex Battlefield1942, farcry m.fl.
I mitt fall är det antagligen att jag installerat moderkorts-drivrutiner i fel ordning (efter grafikkort o sånt), microsoft säkerhetspatchar (inte så troligt) eller directx9c (troligast)
Detta upptäckt efter jag formatterat flertal gånger och nu fått den flyta fint med minimum av installation, endast directx8 och måste-drivrutiner.

Får du ingen ordning på det är mitt tips att prova detta

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Avstängd

Ja, men varför kan vi inte prata 1337 då? Jo för att det försvårar för den som läser. Så använd helst rätt termer, (det låter som jag är tjurig men det är jag inte).

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats lösa mitt problem nu. Men enda sett var att formatera skiten. då fungerade allt som det skulle

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se