Permalänk

Dark Age Of Camelot

Hej,

Har läst ett par äldre inlägg om frågor om DAOC.

Jag undrar om det e lönt att börja spela detta spel? Det har ju några år på nacken och är inte risken stor att man kör ett år och sen e man ensam kvar?

Har laddat ner 7-dagars trialen och tycker verkligen om det. Retar mig på att jag missat det när det kom ut 2001 (tror jag det var). Men förmodligen var jag helt inne i Asherons Call då och kunde inte tänka mig nått annat.

Spelar Lineage2 nu som jag tycker e hyffsat bra även om det inte kan mäta sig med Asherons Call.

/RiLLE

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem

äh tycker du det är kul så varför inte. spela tills du känner att det slutat vara kul för dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
äh tycker du det är kul så varför inte. spela tills du känner att det slutat vara kul för dig

Visst. Givetvis spelar man det om man tycker det e kul. Men frågan är om det e lönt? Om folk lämnar det för nyare spel nu. EQ2, WOW, L2 och vidare. Kanske bättre o vänta på något nytt.

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Medlem

Som inbiten daoc spelare kan jag säg att du först måste bestämma dig varför du vill spela daoc.

Scenario 1:

Du vill Rollspela o göra din karaktär bättre , mysa o slåss mot fiender. Då är DAOC bra för dig de är stort som satan och finns ruskigt många människor som spelar just av denna anledning. Däremot är det efter level 50 som Daoc blir skoj.

Scenario 2

Du vill köra PVP delen av daoc. Daoc är utan tvekan det bästa PVP RPG-spelet just nu. Dock ett problem innan du kan ge dig ut och ha någon chans, måste du först bli level 50 och sedan ägna 200-300 h minst i TOA för att ha en chans.

Scenario 3

Du har inte äckligt mycket fritid. Då är daoc värdelöst för dig. Har du inte varit med från grunden kommer du utan problem ha en speltid på 20 dagar innan du ens nått level 50.

Skulle du vilja börja hjälper jag gärna dig komma igång ändå kanske t.om kan klämma in lite powerleveling åt dig
Kan tilläggas att det kommer expansioner hela tiden som gör att folk stannar.

Visa signatur

the meaning of life is 42

Permalänk
Medlem

Ja DAoC är npg mer tidskrävande än många andra MMORPG:s.

Har du skrivit upp dig på den europeiska WoW betan? Om inte gör det! Kommer du in så lär du få spela gratis i några månader och om du gillar spelet så köp den sedan när den kommer ut.

Kommer säkert håla längre än DAoC.

Permalänk

Har satt upp mig på betan av EQ2.. Tror det ger mig mer.. Annars kan man ju sätta upp sig på båda

Visa signatur

Intel P4 2,6Ghz | Asus P4c800-Deluxe | DDRAM 4 x 256 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original | ATI Radeon 9800PRO | 200Gb WD 8MB-SE | Pioneer DVD-RW DVR-106D | NEC 3520A | Creative SB Audigy Player |

Permalänk
Avstängd

jag köppte DAoC för jag trodde polarn ville spela men han köppte det alldrig, så nu har jag ingen att lira med, så jag e gärna på å lira med någon eller några, jag gillar dark age mer en någe annat för det är så jävla skön kännsla i det som inte jag har funnit i något annat mmorpg, men jag har inte haft lust att lira då jag inte har någon att lira med, synd att ha en limited editon collector box för 700 spänn som bara ligger å dammar:(

Visa signatur

Messerschmitt Owns Your Ass

Permalänk
Medlem

Problemet med alla nya MMORPGn är att de är väldigt populära ibörjan, men sen efter någon/några månader lämnar folk spelen och går över till något annat. Mao finns det ingen garanti för att något nytt MMORPG kommer ha flera spelare om ett år.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eralito
Scenario 1:

Du vill Rollspela o göra din karaktär bättre , mysa o slåss mot fiender. Då är DAOC bra för dig de är stort som satan och finns ruskigt många människor som spelar just av denna anledning. Däremot är det efter level 50 som Daoc blir skoj.

Den tiden jag spelade spelet såg jag då inte en enda människa som rollspelade.

Om du gillar repetitiva strider och levla upp din karaktär är väl spelet helt okej. Jag tröttnade själv efter ett tag - kötta monster, levla upp, vila, repetera.

Permalänk
Medlem

Tidskrävande så in i h-vete. Tog mig lååång tid och nå högsta leveln med min första gubbe. Men läser man på lite osv eller har polare som lirar så är det inte lika farligt.

Själv lirar jag sedan starten på USA-servrarna, där man nyligen har uppgraderat till en ny utökning... som ganska många ogillar. Vet inte om det är dödsstöten, men många har lämnat spelet....

Annars om man kör på EU servers är det nog inga problem.. Förutom det där med tiden osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Den tiden jag spelade spelet såg jag då inte en enda människa som rollspelade.

Om du gillar repetitiva strider och levla upp din karaktär är väl spelet helt okej. Jag tröttnade själv efter ett tag - kötta monster, levla upp, vila, repetera.

Körde du på RPG-servrar då? Funderar själv på att börja igen men tror inte jag har tid nu med högskolan och sånt.

Permalänk
Medlem

Daoc lever än, speciellt på us. Slutade spela i höstas pga toa kom ut, hade inga pengar till toa, så det var ingenting man kunde göra direkt. Det är dock väldigt tidskrävande. Men lätt värt att spela

Permalänk
Medlem

vad eralito sa!

Jag e med inbiten daocspelare (varit med sen closed beta). daoc håller än, men man måste ha tålamod för att orka ta sig till 50!

Om du börjar spela och väljer midgard/excalibur /send Pysen ingame, eller om du är pvpare å vill lira camlann (full pvp server) så /send Ipichu! Har nån gimp på prydwen med, men orkar inte lira där!

Alla får givetvis /send alltid kul att ha svenska polare ingame

Permalänk
Medlem

Någon annan som fortfarande lirar på US servers? Jag finns på Iseult och Merlin själv..

Permalänk
Medlem

Jag lirar Míd/Pryd och tycker det är så satans kul. Då har jag iof haft massa irl polare som hjälpt mig. Är man helt ny i spelet och inte känner någon kan jag dock tänka mig att det kan vara segt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av losajt
Jag lirar Míd/Pryd och tycker det är så satans kul. Då har jag iof haft massa irl polare som hjälpt mig. Är man helt ny i spelet och inte känner någon kan jag dock tänka mig att det kan vara segt.

lite onödigt va?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Om man vill prova på DAoC så finns det en 14-dagar gratis trial (inklusive expansionen Shrouded Isles, dock endast US) på http://www.darkageofcamelot.com/downloads/. Det kräver dock att man registrerar med VISA-kort, dock tar dom inte betalt förräns Trial-tiden gått ut och man kan när som helst avbryta sitt konto. För er som inte har VISA-kort men har FSB Maestro och internetbanken så finns det en utmärkt funktion som heter e-kort som också är helt gratis att använda.

Jag är just nu på mina sista dagar på trialen men har beställt EU-versionen med alla tillgängliga expansioner för ~300kr (inkl. frakt).