Permalänk
Medlem

Diaboliska kylflänsar

Noob som man är så är man lite lagom osäker på hur man eg bygger ihop en dator från skratch. Hade hjälp av kunnig polare med datorn jag har nu, men tänkte bygga ihop en ny burk själv inom en ganska snar framtid. Finns ett moment jag är mer osäker på än ngt - kylflänsmontering. Står oxå om detta i Budgetdatorbygge-guiden:

"Härnäst kommer det som jag tror de flesta är väldigt nervösa inför, kylflänsen. Jag kan bara hålla med, visserligen lär man sig efter ett par gånger, men det känns ändå väldigt lustigt när man med all sin kraft trycker på kylflänsfästet för att få ner det över piggarna på sockeln. Har man bara vänt kylflänsen åt rätt håll och har fått bra fäste med skruvmejseln är det väldigt svårt att misslyckas."

Olustigt menar Oskar kanske förresten?

Hur som helst - måste det verkligen vara så pass krångligt att montera (iaf för noob) när de flesta andra komponenter är mer som lego?

Hmm kanske jag bara har ilands-problem iofs..

Permalänk
Medlem

Nä det är inte alls så speciellt svårt. Ta det lungt bara och dubbelkolla så är det ingen som helst fara.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |