[Hjälp] Enormt stort problem!

Permalänk
Medlem

[Hjälp] Enormt stort problem!

WinXP Pro

Jag har två HDD och den största som är på 200 GB är uppdelad på tre drivers (Win i C:, Övrigt i D:, Media i E: den andra HDD:n är gammal (13 GB) finns som (f: och CD-Rom:en som G:

Alla HDD:n har NTFS

Jag har en massa Exe, ISO/BIN filer, Zip och MP3 filer i Media (E:
I Övrigt finns mina spel och några filmer (hämtade från DVD filmer och konverterade till AVI, några av mina spel.

Det som hände nu var att jag fick någon form av blaster, och var tvungen att starta om min dator. Men det som hände var att operativsystemet vägrade laddas eftersom det vart något fel med "C:Windows\System32\Config\System" katalogen.
Och jag tänkte, ok, jag kan väl formatera om datorn för den här gången.

Jag gjorde det (C: blev återigen FAT32), och sedan installerades windows xp pro igen.

OBS! nu: Media flyttades under fdisk till F: och gamla HDD:n blev
D: (Övrigt blev E: CD-ROM F:

Här kommer PROBLEMET!
Jag kommer inte åt ISO/BIN filerna (dvs. jag kan inte se vad för filer som finns i), jag kan inte öppna .EXE filerna, jag kan inte öppna .MP3 filerna

PS: När jag hade blaster liknande virus program då kom (vart 43:e min) en liten ruta med för att undvika spyware program och det genom att gå in på www.spw3a.com

Kan ni vara så snälla och hjälpa mig... (tack på för hand)

Exe filerna ser ut att vara relaterade för dos när jag tittar på deras egenskaper... (fungerar ej i win 32 system)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

OMG! OMG! Jag hatar WinXP jäkla C:Windows\System32\Config\System!

Jag har fått formatera om partitionen 10 gånger!

Hmm och angående ditt problem så tror jag att jag också har fått samma problem. Ska tänka på saken och kommer tillbaks senare.

Visa signatur

[Respect Ma Authoritaaa]
Intel P4 2.8 GHz @ 3.2 GHz, Abit AI-7 moderkort, 512 MB PC3200 Dual Channel DDR, Sapphire Radeon 9600XT Fireblade Edition, 160 GB S-ATA Hitachi Desktar

Permalänk
Medlem

Får jag först fråga dig, hur formaterade du disken, med ett program eller ?

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAHP3369
Får jag först fråga dig, hur formaterade du disken, med ett program eller ?

Jag gjorde det med startdisketten (Började i Fdisk, sedan i ms-Dos)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gjorde det med startdisketten (Började i Fdisk, sedan i ms-Dos)

För mej så låter det som att du har svarat JA på frågan om du vill skapa ny partition och då tagit hela disken, istället skulle du ha svarat NEJ, därefter hade den rätta storleken på din partition C:\ visat sig och då hade du bara tryckt Enter. Då hade förmodligen inte detta problem uppstått. Tyvärr har du nog formaterat hela 200 disken ...mycket tråkigt i så fall.

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk

Ajajajaj.

Visa signatur

[Respect Ma Authoritaaa]
Intel P4 2.8 GHz @ 3.2 GHz, Abit AI-7 moderkort, 512 MB PC3200 Dual Channel DDR, Sapphire Radeon 9600XT Fireblade Edition, 160 GB S-ATA Hitachi Desktar