Permalänk
Avstängd

Kan man ha nordbryggan såhär? (bilder..)

Typ såhär...

Kan säkert få det såhär om jag böjer flänsarna, men blir det nån skillnad?

Flänsen är för liten i vilket fall men den ska ju passa va?

Permalänk
Medlem

Bör gå bra.. själva kärnan är inte så stor

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk

Det borde la funnka så som den sítter nu!

Visa signatur

Amd athlon xp 2500+/barton @ 2,4 ghz - 2*512mb Crosair pc3200 - Ati Radeon 9800 - hdd: 880GB - Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bör inte vara några problem. Platten är ju en såkallad heatspreder inte coren.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Funkar nog bra. Kolla tempen !?

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

tempen lär det absolut inte bli något fel på om du har den så där eftersom din fina cpu kylare blåser rätt mkt luft där.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Avstängd

Ä nu fattar jag ingenting, cpu tempen har gått upp 4 grader? Igår låg den på 45 i idle och 50 i load, nu 50 idle, 55 laod.
Kan någon beskriva alla temperaturer?

CPU gick nyss upp till 56... fan sämre än skitfläkten jag hade innan. Har jag monterat fel eller?

Edit: fan03 är nätagget, annars har jag 5 chassifläktar..

Permalänk

Temp: är förmodligen inte nordbryggan utan PWM, dvs mosfets´en. Jag misstog den också för att vara nordbryggan, men mig veteligen så sitter det inte några tempmätare på nordbryggan. Kan ha fel dock.

För övrigt, hur har du satt fast flänsen till nordbryggan? Den ser ju ut att bara ligga rätt på nu, utan att sitta fast på nåt sätt.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Avstängd

Nä, jag hade inte satt fast flänsen då jag tog bilden, men nu sitter den fast. Ville bara vara säker innan jag satte fast flänsen att man kunde ha så.

Edit: Rengjorde fläkten lite, tebax på 45 i idle nu.
Jag har problem med att få bort fingeravtrycken, har testat med tvål och aceton(nagellackborttagare:) ) men sketen är kvar. Var tvungen att hålla i den där då jag skulle kapa den (nf7-s).

Permalänk
Medlem

tvål är inte att rekomdera inte heller aceton som man tar bort nagellack med. Eftersom det är oljor i fett i dom... Ta kemisk ren aceton lr T röd

Permalänk
Medlem

tvål är inte att rekomdera inte heller aceton som man tar bort nagellack med. Eftersom det är oljor i fett i dom... Ta T-röd istellet

Permalänk
Avstängd

Är det någon åldersgräns vid köp av T-röd och liknande stuff?

Permalänk

Har en sån+Slk-947u och jag vart tvungen att mickla den lite så den fick plats.
Sitter lite granna på sniskan men har inte märkt att det har blivit några problem...
Sätt dit den och starta igång burken. Blir flänsarna som är längst varma så fungerar det ju:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

hrm kanske är det. men har ni ingen hemma? be mor lr far köpa?

Permalänk
Avstängd

Mja, vetefan om det har lust att köpa...
Men sopropylalkohol/isopropanol, ska finnas på apoteket, hur är det?

Permalänk
Medlem

vette fan du med alla kolvätena. gå till närmaste kompis o låna lite, lr testa o köp T-röd

Permalänk

Eller, köp kemiskt ren bensin... Det funkar nog bäst.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Tvivlar nog på en åldergräns på T-Röd, knalla in på macken o hugg en flaska.
Vad är det för fläns på NB? Ser ut som Zalmans blåa. Men alla bilder ja sett på den så ser den mkt ljusare ut.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Eller, köp kemiskt ren bensin... Det funkar nog bäst.

det överlägset bästa rengöringsmedlet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Tvivlar nog på en åldergräns på T-Röd, knalla in på macken o hugg en flaska.
Vad är det för fläns på NB? Ser ut som Zalmans blåa. Men alla bilder ja sett på den så ser den mkt ljusare ut.

Jo, det är zalmans blåa. Heh, blev lite förvånad över hur blå den var då jag köpte den.

Aja, drar in på macken o testar. Eller var finns kemiskt ren bensin?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Tvivlar nog på en åldergräns på T-Röd, knalla in på macken o hugg en flaska.
Vad är det för fläns på NB? Ser ut som Zalmans blåa. Men alla bilder ja sett på den så ser den mkt ljusare ut.

Troligen samma sak med deras nya ZM80D, den ser också ljusblå ut på alla bilder

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Finns kemisk ren bensin på min lokala mack?

Permalänk
Medlem

Gripen Kemisk Ren Bensin, finns även på Konsum

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

köpte min lilla flaska med kemisk ren bensin på ICA så borde nog lite varstans

Visa signatur

P4 2.4B @ 3.1ghz vcore 1.7 orginal kylning asus p4b533, 512mb ddr333, GF3 ti200@230/520.
A64 3000+@2400mhz vcore 1.7, Waterchill KT12-30, Leadtek 6800nu 325/700@420/850

Permalänk
Avstängd

Exakt vad har jag gjort för fel? KYLPASTAN GLIDER NER!!!!! Fan förbannad, tog av den igår och det vara bara kylpasta på halva prollen, satte på nytt och tog av den idag med, samma sak. Gluttat på lite extra pasta på den sidan, 48C vid 185@1.9V, idle. Tycker den är lite klen.

Köpte kemsikt ren bensin vid macken, Gripen. Rätt shysst, fast fingeravtrycken är fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem

annars är de bara hooka T-Röd kommer ihåg att för 1år sen va ja o köpte T-Röd samt tänd vätska så borde gå bra

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruski
Exakt vad har jag gjort för fel? KYLPASTAN GLIDER NER!!!!! Fan förbannad, tog av den igår och det vara bara kylpasta på halva prollen, satte på nytt och tog av den idag med, samma sak. Gluttat på lite extra pasta på den sidan, 48C vid 185@1.9V, idle. Tycker den är lite klen.

Köpte kemsikt ren bensin vid macken, Gripen. Rätt shysst, fast fingeravtrycken är fortfarande kvar.

Vad har du varit och tallat på egentligen med så feta fingeravtryck?

Är du säker på att flänsen sitter fast ordentligt?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Låter som dålig pasta om den glider ner.

Permalänk
Medlem

temp 1 är noderkort temp 2 cpu och temp 3 är lådans temp i speedfan

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonni
temp 1 är noderkort temp 2 cpu och temp 3 är lådans temp i speedfan

Det där beror helt på vilket moderkort man har. I allmänhet har man sensorer för socket, kärnan och moderkortet. "Lådans temp" har man i allmänhet inte, ifall man inte har en extern liten sensor på en bit sladd eller nåt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |