Permalänk
Medlem

Bortkopplad från internet

Jag använder en Netgear router DG834 och blir bortkpplad från internet ganska ofta när jag använder DC++ och även när surfar vanligt mellan olika sidor . Jag har Tiscali 0,5 mbit ADSL . Kompisar kallar Netgear för "Netgear kopplar ner". Är det typiskt för Netgear eller är det Tiscali ?

Visa signatur

Core 2 duo 1,86 | Scythe Infinity | Asus P5QL/EPU | 4x512 DDR2 800/6400 | 300Gb + 1Tb Hitatchi + 500Gb Samsung| Gigabyte GeForce 7600GS 256mb | Dell P911 | Corsair 400W

Permalänk

Jag har samma problem med min Netgear-router =/
Den brukar sluta att fungera när det är många olika anslutningar t ex när jag använder BT och DC.
Den enda lösningen jag har kommit på är att rycka strömmen till routern och sätta i igen.

Finns det någon firmware som kan lösa problemet?

Jag har förresten Telia 500 ADSL.

Permalänk
Medlem

Jag pratade med en kompis som hade Netgear och han hade samma problem .

Visa signatur

Core 2 duo 1,86 | Scythe Infinity | Asus P5QL/EPU | 4x512 DDR2 800/6400 | 300Gb + 1Tb Hitatchi + 500Gb Samsung| Gigabyte GeForce 7600GS 256mb | Dell P911 | Corsair 400W

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara att routern blir varm eller så? Testa rikta en fläkt mot den eller tom öppna den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Det kan inte vara att routern blir varm eller så? Testa rikta en fläkt mot den eller tom öppna den.

Nej, inte i mitt fall iaf.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en DI-604, jag har ställt min router sidad med hjälp av en ägg kartong i brist på tåladmod att bygga en vettig ställning, pågrund av överhettning när den står plant.

Permalänk

ja precis.. den kanske blir för varm.

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem

Min DG-834 är inte alls varm . Den kan gå 5min-10tim innan den tappar kontakten.
Jag tänker köpa ett nytt och vilket då ?
Någon som har D-Link?

Visa signatur

Core 2 duo 1,86 | Scythe Infinity | Asus P5QL/EPU | 4x512 DDR2 800/6400 | 300Gb + 1Tb Hitatchi + 500Gb Samsung| Gigabyte GeForce 7600GS 256mb | Dell P911 | Corsair 400W

Permalänk

har en Netgear RP-614 router & hade oxo problem med att den "disconnectar" hela tiden, särskilt när jag använder dc...

men sen jag bytte plats ifrån uppe på monitorn till fönsterbrädan så har det blivit mycket bättre

alltså förmodligen så var det värmens fel...
(kan väl inte direct påstå att det är svalt på min monitor...döh)

Visa signatur

i spilt some stain remover on my sleeve. How do you get that out?