Lägga program i swapfilen?

Permalänk

Lägga program i swapfilen?

Jag vill att ett program ska ligga i swapfilen, så när man öppna programmet, så ska det öppnas från swapfilen och redan vara färdigladdat, så det ska gå snabbare att öppna. Går det att göra? Jag vill inte så programmet på något sätt, utan Windows ska tro att det är stängt, dock kan det synas i Task. annars skall det inte synas eller använda RAM:et, om man inte använder programmet då.
¨

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

Grejen blir ju den att den likförbaskat måste läsa från disk upp till minne, vilket i sin tur gör det hela värdelöst. Det blir ju samma sak som att starta det som du gör idag i fall det skulle ha fungerat. Du måste ha en snabbare tillfällig lagringsenhet att läsa ifrån för att det skall få avsedd effekt.

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blacksnake
Grejen blir ju den att den likförbaskat måste läsa från disk upp till minne, vilket i sin tur gör det hela värdelöst. Det blir ju samma sak som att starta det som du gör idag i fall det skulle ha fungerat. Du måste ha en snabbare tillfällig lagringsenhet att läsa ifrån för att det skall få avsedd effekt.

Mja.. är det säkert det? Jag menar, programet måste oftast ladda DLL:er m.m, men om man redan har gjort det så borde det väl gå snabbare?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

Jo, men det är ju minnesresidenta program (dll:erna), så du är tillbaka på ruta ett i alla fall. :/
Skiten måste upp i RAM minnet eftersom en disk går för sakta.

Jag ser mer framför mig typ ngt liknande compact flash med en ruggig läs/skriv-hastighet med programmet på som du har i en läsar-array på din dator. Det är future!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Lägga program i swapfilen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Jag vill att ett program ska ligga i swapfilen, så när man öppna programmet, så ska det öppnas från swapfilen och redan vara färdigladdat, så det ska gå snabbare att öppna. Går det att göra? Jag vill inte så programmet på något sätt, utan Windows ska tro att det är stängt, dock kan det synas i Task. annars skall det inte synas eller använda RAM:et, om man inte använder programmet då.
¨

Du vill ladda ett program från swap (som ligger på disk), istället för att ladda det från disk som vanligt. För att du tror att det går snabbare..?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Vicotnik: vissa är verkligen experter på att göra saker overkill...

Trådskaparen: Härmed utser jag dig till denna månads Overkill-mästare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Vicotnik: vissa är verkligen experter på att göra saker overkill...

Trådskaparen: Härmed utser jag dig till denna månads Overkill-mästare...

Overkill? Overkill hade varit att köpa en massa ram och göra en ramdisk och "ladda" program och DLL's därifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Vicotnik: vissa är verkligen experter på att göra saker overkill...

Trådskaparen: Härmed utser jag dig till denna månads Overkill-mästare...

Tänkte om det hade varit smartare, men icke.

Okej, då kan vi låsa tråden!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "